Monterey of Carmel als uitvalsbasis met kleuter?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Da_smiek
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Monterey of Carmel als uitvalsbasis met kleuter?

Berichtdoor Da_smiek » 08 feb 2018, 11:55

Hoewel ik al veel gelezen heb over de verschillen tussen Monterey en Carmel, ben ik er nog niet uit in welke plaats ik wil slapen. Eerlijk gezegd klinkt Carmel wel mooi, maar is het niet voor wat oudere mensen? Wij reizen 3 nachten naar dit gebied met onze 4-jarige dochter en willen het gebied verkennen, walvissen zien, naar het Aquarium en 's avonds het liefst op loopafstand (of korte rijafstand, het blijft de VS) ergens eten. We houden wel van de wat hippere tentjes, dus liever niet te stoffig/chic, en ook niet zo van buffetrestaurants. Ik zag in Monterey wel wat leuke breweries/eettentjes, koffiebarretjes en ook een Mexicaan die er goed uitzag. Onze dochter is op zich wel gewend om mee uit eten te gaan.

Waar zouden jullie overnachten met een klein kind? Carmel of Monterey?

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Monterey of Carmel als uitvalsbasis met kleuter?

Berichtdoor markro » 08 feb 2018, 12:06

Mijn voorkeur voor overnachten zou Monterey (aquarium, pier) zijn en Carmel (missiepost, kustlijn) overdag bezoeken.
Marco.

Onze Amerikareisverslagen: klik hier.

MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Berichtdoor MichelH » 08 feb 2018, 17:04

Da_smiek schreef:...willen het gebied verkennen, walvissen zien, naar het Aquarium en 's avonds het liefst op loopafstand (of korte rijafstand, het blijft de VS) ergens eten.

Gebaseerd op bovenstaande zou ik zeggen Monterey, alhoewel ik zelf in Carmel overnacht heb.
Ik vond Carmel wel een leuk plaatsje, charmant eigenlijk wel. Carmel heeft ook wel een fijn strand overigens. Maar voor wat jij wil doen is Monterey wel de makkelijkste uitvalsbasis en voor kinderen wellicht inderdaad leuker. De restaurants zitten daar ook wat meer aan Cannery Row, in Carmel liggen de restaurants meer landinwaarts mocht dat nog een overweging zijn.

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 08 feb 2018, 21:20

Ik denk dat de kleuter het geen reet interesseert zolang er maar wat te spelen is of misschien een zwembad bij is. Beide liggen een kleine 7 kilometer uit elkaar. Je bent ook snel op het strand of bij het aquarium vanuit beide plekken. Ik zou de keuze eerder laten afhangen van het soort hotel wat je zoekt. Moet het bv op loopafstand vd eettentjes liggen ivm dat er ook wat gedronken kan worden of is het niet erg om daarna nog een paar km terug naar het hotel te rijden