Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe indeling 2 dagen San Diego ?
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Hoe indeling 2 dagen San Diego ?
Alhoewel ik al vaak in het Zuid-Westen heb rondgereden, heb ik San Diego nog nooit bezocht.
In mei wil ik dat wel gaan doen, vanuit Palm Springs rijden we 's morgens naar San Diego. We hebben gepland om 2 nachten in San Diego (of omgeving) te slapen.
Enkele vragen waar ik mee zit, graag jullie hulp/tips :
*welke route het best nemen vanaf Palm Springs om zsm in San Diego te komen ?
*welke locatie is aan te bevelen als overnachtingsplek rekening houdend met prijs/locatie ?
*wat zijn de mooiste/leukste dingen om te gaan bekijken in SD (geen Zoo en/of pretpark) ?
*zijn deze makkelijk te bereiken met auto of openbaar vervoer handiger ?
*parkeren net zo'n probleem als in LA ?
*laatste avond willen we gaan shoppen in het Outlet tegen de grens aan, hotel tips voor hier misschien ?
Alle tips zijn welkom !
In mei wil ik dat wel gaan doen, vanuit Palm Springs rijden we 's morgens naar San Diego. We hebben gepland om 2 nachten in San Diego (of omgeving) te slapen.
*welke locatie is aan te bevelen als overnachtingsplek rekening houdend met prijs/locatie ?
*wat zijn de mooiste/leukste dingen om te gaan bekijken in SD (geen Zoo en/of pretpark) ?
*laatste avond willen we gaan shoppen in het Outlet tegen de grens aan, hotel tips voor hier misschien ?
Alle tips zijn welkom !
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Hoe indeling 2 dagen San Diego ?
Wij hadden ook 2 overnachtingen in het Mission Valley district. De hotelprijzen zijn daar een stuk aantrekkelijker dan bv in het centrum en je kunt er makkelijk de auto kwijt. Je kunt er kiezen uit meerdere hotels. Ons hotel was Kings Inn. Mooi en net hotel met zwembad.
De bezienswaardigheden:
Old Town: Dit is de authentieke plek waar SD is ontstaan. Heel gezellig met een Mexicaans sfeertje. Het lag dicht bij ons hotel dus was dit het eerste wat wij bij aankomst tijdens de late middaguren en avond hebben bezocht. Toen wij er waren speelde er een Mexicaanse band en de mensen van Mexicaanse afkomst zongen de liederen allemaal mee. Prachtig.
Balboa Park: De volgende dag hebben we 's ochtends Balboa Park bezocht. Een prachtig groot aangelegd park met waterpartijen en hele mooie historische panden. Echt een aanrader. Wij waren er vroeg dus waren er nog voldoende parkeerplaatsen.
Daarna zijn we naar de haven gereden. In de buurt van de USS Midway is een parkeerplaats waar we de auto hebben geparkeerd. De USS Midway hebben we alleen van buitenaf gezien maar je kunt er ook een rondleiding krijgen. Dat kost je wel een paar uurtjes dus dat hebben we niet gedaan omdat we meer van de stad wilden zien.
Harbour Village: Vanaf de USS Midway is het een korte wandeling naar dit gebied. Leuke huisjes, gezellige winkeltjes etc. Hier hebben we geluncht.
Coronado Island: Via de Coronade Bridge zijn we hier naar toe gereden. Eén van de beroemdste hotels is er gesitueerd en je vindt er mooie stranden.
Hierna zijn we teruggereden naar het hotel, (halfweg middag om nog even te zwemmen met onze kleinzoon), maar mocht je nog willen shoppen dat is Horton Plaza een aanrader. En voor het uitgaan 's avonds is Gaslamp Quarter the place to be. Beiden liggen dicht bij elkaar en zijn vanaf de haven per voet wel te bereiken maar bij Horton Plaza zijn er ook parkeergarages. Helaas zijn we er alleen doorgereden maar achteraf hadden we liever Coronado Island overgeslagen (vonden we wat tegenvallen) om hier wat meer tijd te besteden.
Kortom qua parkeren hebben wij geen last ondervonden. En eigenlijk is onze ervaring dat San Diego voor 1 dag nog te weinig is. Mocht je de auto willen "thuislaten" dan heb je de mogelijkheid om met een trolley, een soort Hop & Off, de bezienswaardigheden te bezoeken. Zie https://www.trolleytours.com/san-diego
Als je vroeg vertrekt uit Palm Springs en je pakt de snelste route (groot gedeelte via de interstate 15) dan heb je bij aankomst nog wel wat meer ruimte om iets te zien.
De bezienswaardigheden:
Old Town: Dit is de authentieke plek waar SD is ontstaan. Heel gezellig met een Mexicaans sfeertje. Het lag dicht bij ons hotel dus was dit het eerste wat wij bij aankomst tijdens de late middaguren en avond hebben bezocht. Toen wij er waren speelde er een Mexicaanse band en de mensen van Mexicaanse afkomst zongen de liederen allemaal mee. Prachtig.
Balboa Park: De volgende dag hebben we 's ochtends Balboa Park bezocht. Een prachtig groot aangelegd park met waterpartijen en hele mooie historische panden. Echt een aanrader. Wij waren er vroeg dus waren er nog voldoende parkeerplaatsen.
Daarna zijn we naar de haven gereden. In de buurt van de USS Midway is een parkeerplaats waar we de auto hebben geparkeerd. De USS Midway hebben we alleen van buitenaf gezien maar je kunt er ook een rondleiding krijgen. Dat kost je wel een paar uurtjes dus dat hebben we niet gedaan omdat we meer van de stad wilden zien.
Harbour Village: Vanaf de USS Midway is het een korte wandeling naar dit gebied. Leuke huisjes, gezellige winkeltjes etc. Hier hebben we geluncht.
Coronado Island: Via de Coronade Bridge zijn we hier naar toe gereden. Eén van de beroemdste hotels is er gesitueerd en je vindt er mooie stranden.
Hierna zijn we teruggereden naar het hotel, (halfweg middag om nog even te zwemmen met onze kleinzoon), maar mocht je nog willen shoppen dat is Horton Plaza een aanrader. En voor het uitgaan 's avonds is Gaslamp Quarter the place to be. Beiden liggen dicht bij elkaar en zijn vanaf de haven per voet wel te bereiken maar bij Horton Plaza zijn er ook parkeergarages. Helaas zijn we er alleen doorgereden maar achteraf hadden we liever Coronado Island overgeslagen (vonden we wat tegenvallen) om hier wat meer tijd te besteden.
Kortom qua parkeren hebben wij geen last ondervonden. En eigenlijk is onze ervaring dat San Diego voor 1 dag nog te weinig is. Mocht je de auto willen "thuislaten" dan heb je de mogelijkheid om met een trolley, een soort Hop & Off, de bezienswaardigheden te bezoeken. Zie https://www.trolleytours.com/san-diego
Als je vroeg vertrekt uit Palm Springs en je pakt de snelste route (groot gedeelte via de interstate 15) dan heb je bij aankomst nog wel wat meer ruimte om iets te zien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Goede keus om naar San Diego te gaan!HennyCox schreef:Alhoewel ik al vaak in het Zuid-Westen heb rondgereden, heb ik San Diego nog nooit bezocht.
Alle tips zijn welkom !
Van Palm Springs naar SD heb je een aantal opties. je kan de snelle optie nemen via de 74, 371, 79(richting temecula) en I15, maar dan doe je jezelf echt tekort.
Ga vroeg weg en neem dan route 86, 78 (via salton sea en anza borrego) en dan apple pie eten bij de julian pie company. vanaf julian kan je dan de 78 via santa ysabel nemen of de 79 en dan I8. Echt een heeeeele mooie route! Rijdt overigens ook best goed door!
Welke locatie om te overnachten?
Mission valley heb je heeeel veel hotels en zijn prijstechnisch erg gunstig, daarnaas prima centraal gelegen met goede uitvalswegen. Zelf boek ik regelmatig het Kings inn hier. Erg goed hotel tegen gunstige prijs! Ook in de buurt van Seaworld goede hotels met gunstige prijzen.
Ik zou zeker geen hotel zoeken in de buurt van de las americas outlets. Gewoon 2 nachten in San Diego en dan naar de outlets rijden. Zo dicht bij de grens is geen fijne buurt!
SD heeft vele hoogtepunten. het is een heerlijke stad! cabrillo national monument en het naast gelegen fort rosecrans cemetery is erg mooi en indrukwekkend. Prachtige vergezichten!
Coronado island en dan het strand bij Hotel Coronado, prachtig! Seaport village, USS midway, old town, balboa park etc etc etc
In san Diego hoef je je niet te vervelen.
Alles is prima per auto te doen en parkeren heb ik nog nooit een probleem gevonden. Op sommige plekken wel betaald parkeren.
Maar OV is ook erg goed. de tram en ook de bussen zijn best goed te doen. Maar met de auto ook, dus dat zou mijn voorkeur hebben.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Bedankt voor de reakties...we hebben inmiddels ook bij King Inn geboekt.
Diverse dingen bekeken en gelezen over San Diego, lijkt me inderdaad een relaxte sfeer daar !
Diverse dingen bekeken en gelezen over San Diego, lijkt me inderdaad een relaxte sfeer daar !
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wij hebben zelf de fietsen achterop staan, maar ze zullen ongetwijfeld te huur zijn.
Fiets om Mission Bay of naar downtown.
Fiets om Mission Bay of naar downtown.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ