Veranderingen Horseshoe Bend

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Floydian »

Toen ik er voor het eerst kwam was het nog amper bekend, er was niet eens een parkeerplaats. De laatste keer (vorig jaar Mei) dat ik er langs reed waren de busloads er al. Nu zie ik aan de foto's dat men dus druk aan het bouwen is. Weg is de charme van wat ooit was, maar het zal wel noodzakelijk zijn want er blijven mensen naar beneden vallen.
Ik stond vorig jaar aan Tatahatso Point, veel indrukwekkender dan de Horseshoe, maar ook vele malen moeilijker te bereiken, dus laten we hopen dat dit niet overwoekerd gaat worden door toeristen;
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Henriëtte »

Ik stond vorig jaar aan Tatahatso Point, veel indrukwekkender dan de Horseshoe, maar ook vele malen moeilijker te bereiken, dus laten we hopen dat dit niet overwoekerd gaat worden door toeristen;
Tja, dan moet je natuurlijk niet zo'n mooie foto aan ons laten zien..... we krijgen meteen al zin om hier naartoe te gaan :wink:
Ik heb al wel gevonden waar Tatahatso Point ligt, maar nog niet wat de moeilijkheidsgraad is van de dirtroad. En of je een permit nodig hebt. Kan je daar meer over vertellen? We proberen ook altijd vooraf te beoordelen welk tijdstip van de dag het meest gunstig is voor fotografie, maar dat lijkt ons na het zien van jouw foto al helemaal duidelijk!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Floydian »

Je hebt een permit nodig (verkrijgbaar in Cameron), maar dat is nog het meest eenvoudige. Het is daar een labyrint aan dirtroads, je zal een GPS moeten hebben hebben om daar te geraken en tevens een 4 wheel drive, sommige stukken hebben diepe passages, niet aan te raden om dit met een gewone (huur)auto te doen. High clearance kan ook een voordeel zijn, vooral als de boel wat nat is. Ik ben er 24 uur geweest, niemand gezien, wat een rust, wat een stilte.
De foto is gemaakt tijdens zonsondergang, zonsopkomst was niet zo bijzonder qua licht.

Suc6 :)
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Henriëtte »

Ik was er al bang voor..... de permit en de GPS zouden geen probleem zijn, een 4-WD zouden we kunnen huren in Page. Maar waar ik het meest mee zit, dat is dat we nooit in een tent overnachten. We zouden dus na zonsondergang terug moeten rijden, en dat lijkt me geen reële optie. Ik denk dat het qua toerisme nog wel even rustig zal blijven, daarop Tatahatso Point.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Floydian »

Nee, in het donker terug rijden raad ik niet aan om te doen. Het is zeker een uur rijden voordat je weer op de hoofdweg bent, ik zou daar ook niet rijden in het donker want je bent in no-time alle gevoel van richting kwijt.

Het zal (gelukkig) nog wel even rustig blijven. De Navajo's zullen dan eerst een echte weg moeten aanleggen, dat is amper een optie.
Maar men heeft nog steeds plannen op een hotel bij de Confluence Point ( ) neer te zetten, dat is minder dan een uur van Tatahatso in het zelfde gebied...dus wie weet.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door avsboz »

Mrvanilla schreef:Is ook zo! Het is ironisch dat veel mensen op het forum (en natuurlijk over de hele wereld) tips met elkaar delen: daar moet je heen, het is daar prachtig!, en vervolgens balen dat het zo druk is ergens. Ik hoor daar zelf ook bij overigens. Het liefst heb ik deze plaatsen voor mezelf alleen.
Helemaal juist :wink:
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Ron Notenboom »

En waar dit forum al niet schuldig aan is :D
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
jaartje
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2018, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door jaartje »

Ben ik even blij dit hier te lezen!!
Wij hebben dit in 2007 gedaan, samen met antelope canyon. Daar waar we toen in een oude pick-up van Chief Thosie stapten. En vervolgens helemaal ALLEEN met hem door de canyon gelopen hebben. Ik lees wel dat we dit dit jaar gerust over kunnen slaan...en hier dus geen overnachting hoeven te boeken! Thanks!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Tipsy_1 »

Jaartje, er zijn wel veel plaatsen rondom Page waar je helemaal alleen of bijna helemaal alleen bent!
jaartje
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 feb 2018, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door jaartje »

@tipsi_1
Die mag je me gerust vertellen dan. Haha. Wij zijn niet van de enorme drukte...
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door MichelH »

In 2009 stonden we met z'n vieren aan de rand, geen enkele andere toerist te bekennen. Voor mij echt één van de hoogtepunten van de reis, in het echt nog indrukwekkender dan op foto's. Maar als ik zo die foto's zie van wat ze nu gaan bouwen krijg ik een Grand Canyon West Skywalk idee. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat ze een glazen platform over de rand gaan leggen. Op naar Waterholes Bend, Tatahatso Point en Redwall Cavern Bend Overlook dan maar.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Marcopstal »

Lijkt me wat overdreven, aan de GC staan al decennia lang muurtjes omwille van de veiligheid en het is nog lang geen Skywalk toestand. Kijk bvb ook naar Glacier Point in Yosemite. Wandel je bvb naar Taft point dan sta je ook aan de afgrond.

Het zal uiteraard nooit meer hetzelfde zijn, maar het blijft toch wel mooi om te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Emootje »

MichelH schreef:Op naar Waterholes Bend, Tatahatso Point en Redwall Cavern Bend Overlook dan maar.
Waterholes Bend is off limits heb ik ergens gelezen. Tatahatso Point en Redwall Cavern Bend Overlook zijn volgens mij wel met een auto bereikbaar. Maar mag dit ook zomaar? Is iemand daar al eens geweest?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door SuzieQ »

In 2016 geweest in juli/ augustus. Het was voor mij niet te doen dus ik ben boven gebleven bij dat hokje. Mijn man heeft gezien hoe een Aziaat bijna iemand anders de afgrond in duwde want "i must take picture" hij heeft het er nog vaak over.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door RiverCola »

Ik sluit me even aan in de rij van de flabbergasted. Van 100 naar 4000 bezoekers per dag?!!?!!? :o

Zelfde ervaring als sommige anderen hier. Op de ‘parkeerplaats’ (of wat daarvoor doorging) stonden een handje vol andere auto’s en aan de rand hetzelfde, een klein groepje Franse toeristen en nog wat mensen. In die tijd, 2008, was de Upper Antalope Canyon al vrij druk (en duur, we reisden toen best low-budget) dus adviseerde het forum de lower canyon te bezoeken. Daar kocht je op een willekeurig tijdstip een kaartje en liep je als enige, zo lang als je wilde, door de canyon.

Ik geloof niet dat ik nog de behoefte voel om naar het Zuidwesten te gaan. De meest bijzondere plekken zijn in een soort pretparken veranderd. De verhalen die ik hier over Zion lees zijn ook al zo’n enorm contrast met hoe wij het meegemaakt hebben.

Genoeg andere mooie regio’s in Amerika en landen in de wereld!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Pete.Z »

Je moet, zeker als je al vaker bent geweest, wegblijven van de toeristische punten, maar zeker niet uit het zuidwesten!
Het hoogseizoen sowieso mijden als de pest, en de moeite nemen iets verder door te rijden of zelfs lopen.
Zelfs bij de Grand Canyon kan je nog bijna alleen staan als je de moeite neemt om een half uurtje te lopen, weg van de massaal aangevoerde massa uit de touringcars.

Als je in maart of november daar bent, kan je alles prima bezoeken, en op wat minder populaire stops ben je letterlijk alleen dan.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Vanessa007 »

Kan je dan misschien wat alternatieven geven voor de toeristische punten?
Wij gaan in het hoogseizoen (kunnen niet anders...) het klassieke toertje doen in het zuidwesten. Ik ben ook vol enthousiasme alle highlights beginnen plannen maar de laatste weken ben ik meer geneigd om een aantal links te laten liggen omwille van de drukte!
Onze tour is, voorlopig, LAS - LA - Pismo Beach - Santa Cruz - SF - Yosemite - DV - LAS - GC - Page - MV - Capitol Reef - Bryce - Zion - LAS
Alle tips voor alternatieven zijn dus welkom!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door SuzieQ »

Zodra je een stukje loopt, laat je al snel veel mensen achter.
Vooral groepen uit een bepaalde windstreek hebben weinig tijd voor de bezienswaardigheden en lopen niet ver.

SeKi was echt rustig en een verademing.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Trails »

@Vanessa007

Tussen Page en Monument Valley: Navajo National Monument met een schitterende wandeling naar een overlook op de Betatakin Ruins.

De westkant van Zion is net zo mooi en heerlijk rustig: Kolob Canyon Road en evt. Kolob Terrace Road.

Wij hebben alleen de oostkant van Yosemite gedaan en genoeg mooie dingen gezien en mooie wandelingen gemaakt waarbij we alleen locals en lange afstand wandelaars tegen kwamen. Van Yosemite naar DV zijn ook schitterende dingen te zien/doen als je even de weg afgaat.

Voor ons waren de grootste tegenvallers de grote national parks en de mooiste waren de kleine parken/monuments van NPS en de state parks.
Voor info over onze route en verslag/foto's: http://www.schoutenjanssen.nl
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Vanessa007 »

@Trails: Bedankt voor de tips!
Voor Zion had ik idd ook al de Kolob Canyons gevonden en ook Kanarraville Falls als alternatief voor de Narrows.
Ik ga jullie verslag zeker eens uitpluizen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer