Veranderingen Horseshoe Bend

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door avsboz »

Persoonlijk vind ik het wel jammer, maar snap het wel...
Horseshoe Bend is Page's biggest tourist attraction, receiving more than 4,000 visitors a day, up from only 100 five years ago. Despite the recent expansion of the Horseshoe Bend parking area cars often overflow onto US 89, and both dehydration and safety at the rim are real concerns. On November 6th the National Park Service, together with the City of Page, began a project to install a viewing platform with railings on the rim, and to compact the trail so it is handicapped friendly. NPS and Page will each pay 50% of the cost of the improvements. Horseshoe Bend itself is part of the Glen Canyon National Recreation Area; however the City of Page owns the land the parking area is on, hence the cost sharing arrangement. Future enhancements include further expansion of the parking area, restrooms, and most likely a fee booth. As of now the proposed fee is $10 per vehicle.

If Horseshoe Bend is on your to do list, I suggest you do it now, as the experience and photo ops will be totally different once the viewing platform is in place. Alternatively consider one of the other Colorado River overlooks such as Waterholes Bend, Tatahatso Point, Redwall Cavern Bend Overlook, or the other side of Horseshoe Bend. Mark Metternich offers an epic tour called "4 Bends in 4 Days" which, based on the photos I have seen from past trips, is highly recommended.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Trails »

Ja, wij reden daar 's morgens vroeg langs en toen liepen ze daar al in polonaise naar de bend en stonden er al de nodige touringcars.
Wij hadden daar geen zin in en waren een paar dagen eerder al bij Goosenecks SP geweest (dubbele bend en veel rustiger).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door PSVwally »

Toch vind ik het wel 2 verschillende bezienswaardigheden, vooral qua kleuren.

Blij dat ik dat zonder grote mensenmassas heb kunnen bekijken, in relatieve rust
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Mr. Patrick »

Het platform zal naar mijn mening de vrije blik over de bend en de mooie foto's die je daardoor krijgt niet ten goede komen.
Helaas zijn er hordes (met name Aziatische toeristen) die voor hun foto's zo dicht op de rand kruipen dat er toch geregeld naar beneden zouden moeten kukelen. Bovendien staan zij dan altijd in de foto's van de andere toeristen die een iets veiligere marge naar de rand aanhouden.
Ik had de Horseshoe Bend niet willen missen, want de prachtige groenige kleur van het water is echt fenomenaal!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
gastxyz

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door gastxyz »

Trails schreef:Ja, wij reden daar 's morgens vroeg langs en toen liepen ze daar al in polonaise naar de bend en stonden er al de nodige touringcars.
Wij hadden daar geen zin in en waren een paar dagen eerder al bij Goosenecks SP geweest (dubbele bend en veel rustiger).
En ook veel mooier!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6640
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Mrvanilla »

Ze zijn zelfs al druk bezig zie ik! Onderstaand ook een impressie van hoe het eruit komt te zien. Het past nu eigenlijk een beetje in het NPS systeem qua toegankelijkheid en uiterlijk.

Ik veronderstel dat het nu ook drukker gaat worden, nu het voor grotere groepen bereikbaar wordt. Aan de andere kant is dit in mijn optiek beter dan de huidige situatie, met anderhalf miljoen mensen per jaar en nul veiligheid etc.

Wat een stijging trouwens. Ik was er in 2013, had het idee dat het toen wel iets drukker was dan 100 per dag, maar de stijging is echt bizar.
26994348_1548682975227355_5793014612141696407_n.jpg
10308194_1548683658560620_6424876845907082719_n.jpg
25507868_1516557761773210_8993363572290033516_n.jpg
Plaatjes komen van de Facebookpagina van de stad Page.
Groetjes,
Daniel
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Trails »

Mr. Patrick schreef:Helaas zijn er hordes (met name Aziatische toeristen) die voor hun foto's zo dicht op de rand kruipen dat er toch geregeld naar beneden zouden moeten kukelen.
Wij spraken een ranger in Grand Canyon NP die zei dat er gemiddeld iets meer dan 1 persoon per maand naar beneden kukelt (en het niet overleeft) bij het maken van een "stoere" selfie...
Laatst gewijzigd door Trails op 02 feb 2018, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Hinko »

Klopt, vorige week nog geweest, drukte viel toen erg mee alhoewel de parkeerplek aardig vol stond. En dat voor januari.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door flex123 »

Ik wist dat er veranderingen kwamen, maar dat ze het zo gaan veranderen vind ik het toch wel heel erg jammer, ben er afgelopen september geweest en toen stond er al een bord dat er werkzaamheden zouden zijn. Wilde er komend mei naartoe met een vriendin die er nog niet is geweest, heb even naar de 4 alternatieven gekeken die in het artikel staan ,maar is niet zo bijzonder als de horsehoe bend.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1542
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Chi Sin X »

Ik vind het wel best duur in vergelijking met nationale en staat parken. Zeker omdat je er maar een paar minuten ter plaatse bent. Na 10 minuten aan de rand heb je echt echt wel gezien. Het blijft wel indrukwekkend natuurlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Martin & Marianne »

Arno schreef:
Trails schreef:Ja, wij reden daar 's morgens vroeg langs en toen liepen ze daar al in polonaise naar de bend en stonden er al de nodige touringcars.
Wij hadden daar geen zin in en waren een paar dagen eerder al bij Goosenecks SP geweest (dubbele bend en veel rustiger).
En ook veel mooier!
Smaken verschillen natuurlijk. Afgelopen zomer zijn wij zowel bij het Gooseneck SP als bij de Horseshoe Bend geweest. Die laatste hebben we zowel vanaf de rand als vanaf onderen (vanaf een boot op de Colorado) bekeken. Wij vonden de Horseshoe Bend veel mooier. Wel is het er veel drukker.
"We did a study and found there are 300 people per hour during the main season that come out,” said Korey Seyle, a Page city councilmember.

We vonden het dan ook veel drukker dan vroeger. Dat het aantal ongelukken toeneemt, vooral als gevolg van het nemen van selfies en domme waaghalzerij, is dan ook te verwachten (Tussen 2000 en 2010 viel er niemand af. In 2011 viel een Griek over de rand en sindsdien vallen (of springen; er schijnen een aantal zelfmoorden tussen te zitten) elk jaar wel een paar. Gemiddeld zes stuks per jaar volgens onze gids op het water.) Een reling kan dan ook geen kwaad. (Die overigens niet over de hele bocht gaat lopen.)

Vooralsnog is er nog geen sprake van invoering van 10 dollar toegangsgeld per auto. Het kan nog wel even duren voordat dat daadwerkelijk wordt ingevoerd. Voor het Gooseneck SP betaal je overigens nu al wel 5 dollar. Nu citeer ik even ons reisverslag over het bezoek aan het Gooseneck SP:

"Het is wel even aardig om te zien, maar je hebt het in tien minuten bekeken. Wel betaal je vijf dollar toegangsgeld, vijftig cent per minuut dus, goed dat we hier niet een uur blijven"

Martin
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Marcopstal »

Trails schreef:Wij spraken een ranger in Grand Canyon NP die zei dat er gemiddeld iets meer dan 1 persoon per maand naar beneden kukelt (en het niet overleeft) bij het maken van een "stoere" selfie...
Dit slaat toch op de GC begrijp ik. Dit is zoveel groter dat het niet eens te beveiligen is natuurlijk.

Hoe zou het aan de Horseshoe bend zitten denk ik dan.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 02 feb 2018, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door PeterVH72 »

Aziatische toeristen staan meestal in de weg om mooie foto's te nemen! Ik begrijp dat ze de drukte in goede banen willen leiden maar 10 dollar is wel duur om daar dan een half uurtje te staan...
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Trails »

Martin & Marianne schreef:"Het is wel even aardig om te zien, maar je hebt het in tien minuten bekeken. Wel betaal je vijf dollar toegangsgeld, vijftig cent per minuut dus, goed dat we hier niet een uur blijven"Martin
Eh... kun je dan niet beter wel een uur blijven??? Dat maakt de prijs per minuut dan een stuk minder...
En, wat zijn die $5 voor Goosenecks SP of die toekomstige $10 voor Horseshoe Bend nou op de totale reissom???
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Vito »

Toch was ik in 2015 al dezelfde mening toegedaan zie ik ;)
Vito schreef:. Dan vind ik persoonlijk Gooseneck nog eerder een tourist trap.
Vito schreef:Bij Gooseneck staat nu een hokje midden op de weg, vlak voor je er bent. Even kijken en weer weg. Het voelde voor ons wel als zodanig, ook al is het er niet zo druk als bij Horseshoe Bend, maar dat is gratis.
Dus ik sluit me wel aan bij Martin.
Gast

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Gast »

Als het onderdeel is/blijft/wordt van de NPS neem ik aan dat het met de ATB pas wel ‘gratis’ toegankelijk zal blijven.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7952
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Pete.Z »

Weer een mooie plek verziekt dankzij massatoerisme, triest. :sadcry:
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 538
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door thebruins »

Weer een mooie plek verziekt dankzij massatoerisme, triest.
ja volledig mee eens. nu ben ik er ook wel paar keer geweest en dus onderdeel van het massa toerisme vrees ik, maar als ik die foto's zie van het installeren van een railing daar... echt zonde. laat er dan maar iemand naar beneden vallen zo nu en dan, your safety is your responsibility toch?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1180
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door chippie777 »

Pete.Z schreef:Weer een mooie plek verziekt dankzij massatoerisme, triest. :sadcry:
Dat is inderdaad een punt van zorg, aan de andere kant dat is de nieuwe wereld. Bijna iedereen kan eenvoudig en betaalbaar reizen over de hele wereld. Internet geeft ons meer informatie dan ooit te voren met als gevolg dat ook de pareltjes bekend worden bij de grote groep toeristen. Aan de andere kant waarom zou ik alleen iets mogen zien en de rest niet?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6640
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Mrvanilla »

Is ook zo! Het is ironisch dat veel mensen op het forum (en natuurlijk over de hele wereld) tips met elkaar delen: daar moet je heen, het is daar prachtig!, en vervolgens balen dat het zo druk is ergens. Ik hoor daar zelf ook bij overigens. Het liefst heb ik deze plaatsen voor mezelf alleen.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer