Veranderingen Horseshoe Bend

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door RiverCola »

Kijk of je Anza Borrego Desert State Park in je route kunt inpassen. Spectaculair woestijn park ten noordoosten van San Diego, met aan de westkant ook nog typische western-dorpjes en mooie groene natuur. Wij waren daar in april/mei, ook 2008, nagenoeg alleen en heb er altijd nog eens terug willen keren (nog niet van gekomen). Wil je een indruk krijgen van de prachtige natuur daar, zet dan Into The Wild eens op :thumbup:
gastxyz

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door gastxyz »

Het Anza Borrego Desert State Park is ook veel te druk. Het North Algodones Dunes Wilderness Area is veel mooier en rustiger!
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door RiverCola »

Toen wij daar waren hebben we in de uren dat we er waren slechts een handvol andere auto’s zien rijden, dat was in het voorjaar en alweer vele jaren geleden (ook overspoeld dan?).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door PSVwally »

Ik was in oktober 2016 de 2e van de dag om 14u smiddags die zich meldde in het vc van anza borrego sp.....

Maar dit topic gaat over de veranderingen bij de Horseshoe Bend :lol: We dwalen een beetje af met evt. 'Vervangers' die niet op de horsshoe bend lijken..
Gast

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Gast »

Beetje vreemd on al die drukte af te schuiven op bussen vol met Aziaten (of ‘uit een bepaalde windstreek’, zoals ze hier eerder werden beschreven).

Wij waren jaren geleden in Zion, en het was behoorlijk druk op het pad naar Angel’s Landing, maar heb geen Aziaat gezien.

Nu is dat misschien geen bestemming voor bustoeristen, maar om die nu overal bij te halen omdat het zo druk is, lijkt me wat overdreven.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door SuzieQ »

Die hebben ook geen tijd voor een trail.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Hans B »

Zoals enkelen al aangaven, je moet een eindje weglopen voor de rust.
Bij de Horseshoe Bend is dat natuurlijk wat lastig omdat het een single punt is.
In andere parken is die mogelijkheid er meestal wel.
Maak daar dan ook gebruik van om meer rust te kunnen genieten.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Tinuszke »

Filmpje van Vox over grote toeloop van toeristen op sommige punten, met name horse shoe bend:

Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door PSVwally »

Helaas betekenen de veranderingen niet dat er geen doden meer vallen...

https://www.ed.nl/buitenland/14-jarige- ... ~acae1129/

De regel,
Familieleden van de onfortuinlijke tiener sloegen om vier uur ’s middags alarm, nadat ze haar twee uur eerder voor het laatst hadden gezien.
blijf ik wat vreemd vinden. Dit suggereert een beetje dat er niet echt goed op het kind is gelet.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Tipsy_1 »

ik vind het filmpje van Tinuszke wel bijzonder... ik vond horseshoe bend in 2010 al enorm druk en daarna zijn we er nooit meer willen stoppen wegens te druk.
Nu ongelukken gebeuren overal bij afgronden. Kan ook echt een stom accident zijn (uitglijden) of een stomme actie (toto op de rand, dat zal ik nooit begrijpen) of.... Maar Paul, ik vond het ook een raar artikel, maar misschien ligt het aan de manier van verwoording?
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Floydian »

Mrvanilla schreef:Het liefst heb ik deze plaatsen voor mezelf alleen.
Er zijn nog zoveel gebieden waar je het rijk alleen hebt, maar dan zal je ver van de begaanbare paden af moeten gaan.
De Horseshoe Bend kom ik al jaren niet meer, veel te druk geworden, maar hoeveel mensen gaan er naar Tatahatso Point? Ver weg van de hoofdweg, veel indrukwekkender en groter dan de Horseshoe en geen busload (die kan daar trouwens ook niet komen) te zien. Stilte, rust, je zal er waarschijnlijk alleen zijn!

http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1180
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door chippie777 »

@flodian, dat ziet er gaaf uit. Het blijft natuurlijk altijd wat lastig zoeken naar mooie dingen die minder populair zijn. Dat je er wat moeite voor moet doen om er te komen helpt uiteraard. In dit specifieke geval, is het lastig om er te komen? Zeker met een huurauto moet je goed beseffen wat je doet wanneer je van de onverharde wegen gaat.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Floydian
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 jun 2013, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Floydian »

Er is niet echt een weg, een labyrinth aan sporen is alles wat je zal zien. Je zal de GPS moeten programmeren om er te komen. Ongeveer een uur rijden vanaf de hoofdweg en met een gewone rental niet aan te bevelen. 4x4 en als het wat nat is dan ook nog een high clearance is wat je nodig hebt. Ik denk als je de kleine lettertjes in je huurcontract leest dat dit soort gebieden ook taboe zijn voor iedere gewone huurauto.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Tinuszke
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 23 jul 2013, 12:27
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Veranderingen Horseshoe Bend

Bericht door Tinuszke »

De ED journalist is duidelijk geen Amerika-kenner.
"naburig plaatsje Flagstaff"... 70000 inwoners op 2u rijden, haha.

Ontopic: trieste gebeurtenis maar er zullen altijd risico's blijven op zo'n plek, door omstandigheden en gedrag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer