Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door uncas »

Over enkele weken ( 21 februari) strijken we daar voor 1 nacht neer. We slapen in Borrego spring and spa. We zijn met vier, twee + 60 jaar.

Wat kunnen we het best daar bezichtigen? Ik dacht aan de Galetta sculptures, Palm canyon trail en misschien clarck dry lake.

Ook iemand een tip om aldaar te gaan eten 's avonds?

Alvast bedankt. :thumbup: :thumbup:
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 541
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Anza Borrego

Bericht door dirkmuis »

Wij zijn er op doortocht langs gekomen. Kijk vooraf goed waar alle sculptures zijn want je rijdt er zo voorbij.
http://www.abdnha.org/just-for-kids/scupmp.JPG

Borrego Springs stelt weinig voor verder.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4846
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door michelly »

Je noemt de Palm Canyon Trail al. Zo ontzettend mooi! Je hoeft niet per se hetzelfde pad terug te lopen. Voor een gedeelte kun je een loop doen. Ik zou vroeg vertrekken, wij waren helemaal alleen in de oase, later zagen we mensen in colonne daarheen lopen.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2550
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben Anza Borrego in 2010 bezocht. Helaas konden we er minder tijd doorbrengen dan we vooraf hadden gepland, dat was de schuld van de uitbarsting van de Eyjafjallajökull vulkaan in IJsland.

We hebben een stukje van de onverharde Fish Creek Wash gereden, daar hebben we de Elephant Knees en de Wind Caves gezien. Als je van desolate omgevingen houdt, dan is dit zeker een aanrader.

Omdat we erg van slotcanyons houden zijn we ook naar The Slot gegaan. Daarvan schrijf ik ons reisverslag: Klein, smal, op het eerste gezicht wat kleurloos maar – als je even aandachtig kijkt – toch met heel veel mooie kleurnuances in de wanden. Voor slotcanyonliefhebbers (wij dus) is dit echt een prachtige kloof om even een uurtje in door te brengen. Vooral die hele smalle passages zijn leuk…

De mooiste plek die we in Anza Borrego hebben gezien, vond ik Fonts Point. De weg daar naartoe was destijds wel erg zanderig. Je kan er meer over lezen op onze site, in ons reisverslag van 2010 (zie de link hieronder).
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door schre062 »

Toevallig komen wij 22 februari aan in Borrego Springs. We hebben nog geen accommodatie geboekt. Uiteraard hebben we de supertips van ontdekamerika.nl al meegenomen in onze roadbook.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 2890
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door goldenhills »

Ons favorite desert park in CA! Wij vonden de rit langs S2 erg mooi, we hadden toen volop bloeiende ocotillo en cactussen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4830
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door Tipsy_1 »

Ons reisverslag vind je hier
http://reisverhalen2.webs.com/terugnaarzwusa2011.htm
Wij bezochten de zaken die henriette opnoemt (behalve forts point), nog een trail naar een uitzichtspunt en voor ons als highlight: Arrayo Salado Wash, dirt road naar kleine palmoase's.
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 1821
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door Aricon »

Wij staan 17 en 18 febbruari op Borrego Palm Canyon campground. We zijn van plan om fietsen te huren om de sculptures te bekijken.
De Palm Canyon trail begint op de campground, dus die willen we 's ochtends vroeg gaan lopen.

Verder zullen we bij het visitor center gaan vragen welke hikes we met onze truck camper kunnen bereiken.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door vinceG »

Een van mijn favoriete parken van de VS die te vaak overgeslagen wordt! Goede keus om daar te verblijven!
Afgelopen september hebben wij in het Borrego springs resort en spa overnacht en was echt een oase van rust. Heerlijk hotel met mooie ruime kamers.
jah tips wat daar te doen?
Wij zijn niet van het wandelen, dus kan geen hikes aanraden, maar de omgeving is verder prachtig.
Er zijn wat onverharde wegen waar je kunt rijden onder andere bij fonts point en bij ocotillo wells.
Verder is het bezoekerscentrum bij anza borrego erg mooi. Vooral de films (4 of 5 hebben ze er) zijn erg mooi!

Wij hebben 1 avond gegeten bij carmelita's mexican grill en dat vonden we erg goed. en 1 avond pizza bij kesling's kitchen op de rotonde. was ook zeker aan te raden!
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14659
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door Rob »

Vraag in het visitor center ook om een kaart voor de sculptures route er handig want ze liggen aan beide zijde van het stadje en een flink stuk uit elkaar.
Misschien hebben ze die kaart ook bij de receptie van de campground.
Wij hebben ze in 2014 gedaan met de camper en waren er de hele dag mee bezig.
Zie : http://www.robenannie.nl/?page_id=412 dag 8
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door uncas »

SUPER!!!!

Bedankt allemaal! Nog een week te gaan en we zijn vertrokken!

Kijk er zo naar uit!!!

:thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door bloodymarie »

Wij gaan over twee weken ook richting het Westen en doen ook Anza Borrego aan. Ik heb al vele tips in mijn roadbook opgeslagen, maar ik vroeg me nog af of je bij het Visitor Center in Borrego Springs ook een krantje kan halen met informatie en de hikes in het park. Weet iemand dat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14659
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door Rob »

Ja je krijgt een kaart waar verschillende trails opstaan en onze ervaring is dat het personeel zeer bekwaam is, wij kregen zelfs tips over boondock locaties binnen het park waar we (gratis) konden overnachten met de camper.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door vinceG »

bloodymarie schreef:Wij gaan over twee weken ook richting het Westen en doen ook Anza Borrego aan. Ik heb al vele tips in mijn roadbook opgeslagen, maar ik vroeg me nog af of je bij het Visitor Center in Borrego Springs ook een krantje kan halen met informatie en de hikes in het park. Weet iemand dat?
Ja zeker! en als je niet uitkijkt dan sta je heel lang met iemand te praten daar. Ik vind de vrijwilligers daar echt heel erg behulpzaam en ze vertellen heel graag!
Gebruikersavatar
bloodymarie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 03 mar 2011, 10:13
Partner van: JohnDeere
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door bloodymarie »

Thx! Ik zal proberen op te passen niet te lang te blijven hangen :P . Ik moet sowieso zeggen dat het enthousiasme van rangers/personeel in de verschillende parks enorm positief is, ik wordt daar altijd helemaal vrolijk van!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6750
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door Stan.Gobien »

Iemand ervaring met de 3,8mi dirt road naar Font's Point rond halverwege Juni?
We huren een SUV, maar je weet niet op voorhand of dat een 2WD of een 4WD zal zijn.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 24

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door thebruins »

Iemand ervaring met de 3,8mi dirt road naar Font's Point rond halverwege Juni?
We huren een SUV, maar je weet niet op voorhand of dat een 2WD of een 4WD zal zijn.
Geen ervaring mee, maar ik ga dit eind mei proberen. Heb al bedacht dat als de weg onbegaanbaar is, ik de 7.6mi ga hiken.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6750
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door Stan.Gobien »

In die hitte zie ik dat niet zitten :o
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 2890
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door goldenhills »

Do NOT attempt this trail without a 4x4 vehicle.
https://www.alltrails.com/trail/us/california/fonts-point

In mei zou ik inderdaad goed naar de temperatuur kijken. Als je mazzel hebt is het niet al te warm en zonnig. Veel water mee...
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 24

Re: Ervaringen gevraagd verblijf Anza Borrego.

Bericht door thebruins »

Ja, historisch gemiddelde van rond de 36 graden eind mei. Hoop dat het dit jaar dan onder het gemiddelde valt :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer