Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door PeterVH72 »

Voor onze reis weet ik van alle etappes ongeveer wat er onderweg mogelijk is om eens te stoppen om te bezichtigen of te bezoeken, behalve van onze eerste etappe!
Na onze eerste nacht te hebben geslapen in LA (hotel op 10km van LAX) gaan we die dag naar Palm Springs rijden.
Ik twijfel of we die dag al van 's voormiddags al naar PS zouden rijden of pas later op de dag en eerst nog iets in LA te doen. Sowieso ben ik niet van plan van onze reis van uur tot uur op voorhand te plannen hoor, maar de belangrijkste dingen zou ik wel graag op voorhand proberen te weten.
Op het einde van onze reis slapen we nog 2 nachten in Santa Monica en dan gaan we sowieso LA bezichtigen.

Is er op de rechtstreekse weg van LA naar Palm Springs (dan bedoel ik van LAX over Anaheim en Riverside de HW10 op naar PS) iets te zien dat de moeite is? Of gaan we veel file hebben op die weg? (Dat gaat midden juli zijn).

Is het mss interessanter om een omweg te nemen naar boven of naar onder waar het rustiger zou zijn ipv heel LA in de breedte te doorkruisen en waar we mooie natuur of een leuke plaats onderweg kunnen zien?

Begrijpen jullie mij een beetje? :wink:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door PSVwally »

Je moet LA altijd doorkruisen om in Palm Springs te komen. Hoe laat land je? Is het niet een mogelijkheid om nog een uurtje of 1,5 naar de (zuid)oostkant van LA te rijden? Bv richting Lake Elsinore? Dan zou je via Temecula en Anza door de heuvels naar Palm Springs kunnen rijden de dag erna. Het is de vraag of je dan nog wel tijd hebt
Voor bv Joshua Tree.

Je stelt overal zoveel losse vragen dat het misschien wat duidelijker is om het gebundeld in een soort routetopic te
Zetten
gastxyz

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door gastxyz »

Ik zou bij Banning de CA-243 opgaan om daarna de CA-74 te nemen richting Palm Springs (gedeelte van de Palms to Pines Scenic Byway). Hierna heb je nog wel tijd voor Joshua Tree NP. Alleen jammer dat je dan weer terug moet naar Palm Springs, een overnachting in Twentynine Palms of Yucca Valley zou beter uit komen.
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door PeterVH72 »

PSVwally schreef:Je moet LA altijd doorkruisen om in Palm Springs te komen. Hoe laat land je? Is het niet een mogelijkheid om nog een uurtje of 1,5 naar de (zuid)oostkant van LA te rijden? Bv richting Lake Elsinore? Dan zou je via Temecula en Anza door de heuvels naar Palm Springs kunnen rijden de dag erna. Het is de vraag of je dan nog wel tijd hebt
Voor bv Joshua Tree.

Je stelt overal zoveel losse vragen dat het misschien wat duidelijker is om het gebundeld in een soort routetopic te
Zetten
We landen op de middag, maar gaan pas de dag nadien naar PS hé
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door PeterVH72 »

Arno schreef:Ik zou bij Banning de CA-243 opgaan om daarna de CA-74 te nemen richting Palm Springs (gedeelte van de Palms to Pines Scenic Byway). Hierna heb je nog wel tijd voor Joshua Tree NP. Alleen jammer dat je dan weer terug moet naar Palm Springs, een overnachting in Twentynine Palms of Yucca Valley zou beter uit komen.
Bedankt! Ik had helemaal geen idee dat daar een scenic byway was!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door Marcopstal »

In LA heb je bijna altijd kans op files. het gebruik van apps zoals waze is dan ook interressant om de route naar Palm Springs te bepalen.

In de regio LA is er van alles te zien, maar het is nu ook niet dat er zaken zo uit springen, en zeker niet specifiek langs je route. Overigens loopt de interstate 10 niet via Anaheim, het is één van de meest noordelijke west-oost verbindingen. Via Anaheim rijdt je langs de US 91.

Ik zie de meerwaarde niet om na aankomst nabij LAX direct op een hotel te gaan zitten, dan ben je inderdaad beter om al richting PS te rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door PeterVH72 »

Ik heb niet gezegd dat de 10 langs Anaheim gaat, maar dat wij via Anaheim zouden gaan en dan in Riverdale de 10 nemen :)
Van LAX gaan wij niet de rest van de dag op hotel zitten hoor! Ons hotel is maar 5 minuten van het strand, dus we zouden eerst wat winkelen en dan op het strand wat chillen, rustig iets eten en dan 's anderdaags aan de roadtrip beginnen :D
Wel bedankt voor de tip van die app! Dat kunnen we idd gebruiken!
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door ReisM »

Marcopstal schreef:In LA heb je bijna altijd kans op files. het gebruik van apps zoals waze is dan ook interressant om de route naar Palm Springs te bepalen.

In de regio LA is er van alles te zien, maar het is nu ook niet dat er zaken zo uit springen, en zeker niet specifiek langs je route. Overigens loopt de interstate 10 niet via Anaheim, het is één van de meest noordelijke west-oost verbindingen. Via Anaheim rijdt je langs de US 91.

Ik zie de meerwaarde niet om na aankomst nabij LAX direct op een hotel te gaan zitten, dan ben je inderdaad beter om al richting PS te rijden.
Ligt er ook een beetje aan hoelaat je aankomt. Wij hadden uiteindelijk pas om 16:30 onze huurauto bij Alamo en waren toen toch wel erg blij dat we niet meer ver hoefden te rijden. Wij waren erg moe van de reis. Wij hebben wat gezwommen bij het hotel, een lichte maaltijd gegeten bij Denny's en rond 20:00 uur gingen toch echt wel de luikjes dicht.

Wat betreft de tweede dag, toen waren we uiteraard vroeg wakker en al heel vroeg op pad. Ook wij hadden een overnachting in Palm Springs. Wij reden eerst naar Palm Springs, maar we waren daar zo vroeg (geen enkele file gehad) dat we besloten naar Joshua Tree te gaan (stond eigenlijk voor de dag erna op het programma). Daarna inderdaad weer terug naar Palm Springs. Achteraf was een overnachting bij 29 Palms logischer geweest.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door Marcopstal »

Uiteraard ligt het eraan hoe laat je aankomt, maar TS heeft hiervoor reeds aangegeven dat ze op de middag aankomen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door Gast »

“Op de middag” (is dat Vlaams?) is erg vaag, misschien kan de TS wat duidelijker zijn?

Het scheelt namelijk behoorlijk voor eventuele verdere plannen.
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door PeterVH72 »

Hahaha, ja dat zal dan Vlaams zijn :D
We landen om 11:30 normaalgezien, maar zoals ik al aangegeven heb gaan we de rest van de dag proberen rustig aan te doen en pas de dag nadien er tegenaan gaan :mrgreen:
Die tip van Joshua Tree NP lijkt me wel interessant. Ik had eerst gedacht dat dit niet haalbaar ging zijn in dezelfde dag dat we van LA komen. Ik ben nu gewoon zo veel mogelijk info aan 't verzamelen van wat er allemaal mogelijk is. Daarna gaat mijn echtgenote sowieso ook eens alle mogelijkheden bekijken en dan zien we wel wat we leuk zouden vinden en dat kan uiteraard op de moment zelf nog veranderen afhankelijk van de omstandigheden ter plaatse.
Wel super leuk dat jullie zo actief meedenken! :clap:
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door Max Kool »

Arno schreef:Ik zou bij Banning de CA-243 opgaan om daarna de CA-74 te nemen richting Palm Springs (gedeelte van de Palms to Pines Scenic Byway). Hierna heb je nog wel tijd voor Joshua Tree NP. Alleen jammer dat je dan weer terug moet naar Palm Springs, een overnachting in Twentynine Palms of Yucca Valley zou beter uit komen.
Absolute aanrader dit!

Via Banning of Hemet. Het laatste stuk 74 naar Palm Desert is echt adembenemend mooi!
LA, LA, LA....
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Wat is er te zien van LA naar Palm Springs?

Bericht door Marcopstal »

"Op de middag" = omstreeks het middaguur, dus rond 12 uur laat ons zeggen tot ongeveer maximum 13 uur.
PeterVH72 schreef:Die tip van Joshua Tree NP lijkt me wel interessant.
Uiteraard kan je Joshua Tree doen als je 's morgens LA verlaat.
PeterVH72 schreef:gaan we de rest van de dag proberen rustig aan te doen
Tja, het is een keuze, maar ik stel me de vraag waarom als je 2 uurtjes rijdt ben je in prime position om in de ochtend (voor het warm wordt) Joshua Tree te bezoeken. Deze streek is in de zomer immers bloedheet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer