2 dagen Grand Canyon of 1 dag en dan Bryce Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KarinWout
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 nov 2017, 18:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

2 dagen Grand Canyon of 1 dag en dan Bryce Canyon

Bericht door KarinWout »

Wie heeft er tips.
We willen Grand Canyon, Bryce en Joshua tijdens onze reis gaan bezoeken.
Hoeveel dagen heb je per park nodig.
We zijn types die urenlang gaan wandelen, maar willen wel graag een rit per paard gaan doen in Bryce Canyon.

Alvast dank voor de tips.
Karin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 2 dagen Grand Canyon of 1 dag en dan Bryce Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het idee dat je bedoelt "géén types.."?
Bekijk eens per park wat er te doen is, zie daarvoor de NPS-sites en http://www.ontdek-amerika.nl.
Als je in Bryce gaat paardrijden voldoen daar verder wellicht de viewpoints, hoewel een stuk naar beneden lopen toch wel heel mooi is. Je komt met het paardrijden in een andere deel dan wat je ziet als je de Navajo of Queens Garden Trail doet.
Voor de GC geldt ook: wat wil je doen daar? Met de bus, en deels lopend, naar Hermits Rest? een stul naar beneden wandelen?
En hoe ruim zit je in je tijd? Heb je al een globale route?
Hou ook rekening met de reistijd. Bedoel je met 2 dagen ook echt twee dagen, dus 3 nachten?
In welke tijd van het jaar ga je? In de zomer is het voor Joshua Tree al voldoende om er doorheen te rijden.
Ga je niet naar Zion?

Marianne
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 2 dagen Grand Canyon of 1 dag en dan Bryce Canyon

Bericht door ChristaDoel »

Wij hadden vorig jaar twee nachten GC gepland, maar zijn na een dag/nacht vertrokken omdat we het wel gezien hadden.
Bryce canyon daarentegen hadden we wel een dag langer willen blijven :D maar daar hadden we helaas geen tijd voor.

Persoonlijk denk ik dus dat je aan een dag (nacht) GC genoeg hebt als je alleen een busrit en wat korte wandelingen wil doen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 2 dagen Grand Canyon of 1 dag en dan Bryce Canyon

Bericht door Pete.Z »

GC kan je makkelijk een week verblijven, als je serieus wilt wandelen.
Wil je alleen vanaf de rand naar beneden kijken, is een dag meer dan genoeg voor wat uitzichtpunten en een mooie eerste indruk.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 dagen Grand Canyon of 1 dag en dan Bryce Canyon

Bericht door PSVwally »

Ik vind de vraag lastig te beantwoorden als ik niet weet waar je vandaan komt. Kom je bij wijze van spreken in één ruk van Joshua Tree/Palm Springs naar de Grand Canyon gereden, dan zou ik 2 nachten doen. Kom je vanuit Phoenix of Vegas heb je misschien aan 1 nacht al wel genoeg. En bedoel je de noord of de zuid rim van de Grand Canyon??

Verder liggen de GC south rim en Bryce Canyon ook nog eens op 5u rijden van elkaar. En dan rij je ook nog door Page heen waar eigenlijk best veel moois te zien is.

Verder begrijp ik de vraag in combi met de paardrijdtocht niet helemaal? Of heb je Bryce en de paardtocht sowieso al in je reis zitten en bedoel je of 2 nachten GC en 1 nacht Bryce of 1 nacht GC en 2 nachten Bryce?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 2 dagen Grand Canyon of 1 dag en dan Bryce Canyon

Bericht door SuzieQ »

Wij vonden GC tegenvallen en Bryce fantastisch.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: 2 dagen Grand Canyon of 1 dag en dan Bryce Canyon

Bericht door covri »

Zeer persoonlijk.....maar wij vinden allebei zeker de moeite waard. Met de bus in GC naar Hermits Rest en langs de rim terug wandelen. Geweldig.
En Bryce.....ja, heel anders maar ook zeer de moeite waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer