Willis creek en Waterholes slot canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
masterm81
Amerika-ontdekker

Willis creek en Waterholes slot canyon

Berichtdoor masterm81 » 18 jan 2018, 10:53

Beste forumleden,

Ik ben helemaal verkocht aan slot canyons na het zien van de Antelope canyon. Alleen de drukte van de antelope canyons stond me zwaar tegen.

Ik ben een beetje in de slot canyons gaan verdiepen en zou de volgende twee willen doen ''Willis creek en Waterholes slot canyon. De reden dat ik voor deze heb gekozen is dat het op de route ligt en volgens mij ook goed begaanbaar is voor jonge kinderen van 4 en 6 jaar.

Ik zou graag antwoord willen hebben op de volgende vragen:
- zijn dit slot canyons die goed begaanbaar zijn voor jonge kinderen?
- zijn dit slot canyons waar je niet lang voor moet wandelen naar de ingang vanaf het parkeren gezien.
- Zijn dit slot canyons waar je de drukte een beetje kan ontzien?

Als er andere slot canyons zijn met mijn eisen dan hoor ik dat ook graag.
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011

leonl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Willis creek en Waterholes slot canyon

Berichtdoor leonl » 18 jan 2018, 11:58

ik denk wel dat je de allermooiste hebt gezien, de Antelope Canyon.
Maar hele goede alternatieven om de hoge prijs en het massatoerisme te ontwijken zijn o.a. de Waterhole Slot Canyon.
Deze hebben wij 2 keer gelopen en zijn 2x helemaal niemand tegen gekomen (1x meivakantie, 1x zomervakantie).
De parkeerplaats is direct aan de weg, plaats voor 3 of 4 auto's. (kijk maar eens op Google Earth).
Bij de Waterholes Slotcanyon heb je wel ook een permit nodig om daar te mogen parkeren.
Het is even zoeken waar je de canyon in moet, maar hij is geweldig!

De Willes Creek..... tja, dat is een beetje jammer. Afgelopen zomer stond deze bij ons op het programma, maar omdat we de verkeerde afslag hadden genomen en we door tijdgebrek/chagrijnige bui niet verder hebben gezocht hebben we deze slotcanyon niet gedaan. MAAR..... alleen al de weg ernaar toe is fantastisch, de Cottonwood Canyon Road. Rij ook meteen even langs de Grosvenor Arch.

Dan heb je nog de Buckskin Gulch nabij Page/Kanab, dit is de langste en de diepste slotcanyon. Je kunt de wandeling zo lang maken als je zelf wilt. De plek waar je Bucksin Gulch binnengaat ligt op een afstand van 2,8 km van de parkeerplaats. Permit is verplicht en te halen op de parkeerplaats.

The Little Wild Hors Canyon is ook een aanrader! Deze ligt nabij Goblin NP wat trouwens ook één grote speeltuin is voor kinderen.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 18 jan 2018, 12:55

Wij zijn in 2013 naar de Waterholes Slot Canyon geweest, en ik moet zeggen dat die ons flink tegenviel na Lower Antelope Canyon. Je bent er dan weliswaar wel alleen, maar dat is ook niet voor niets natuurlijk.
Zie hier voor ons verslag.

Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de verschillende slotcanyons.

Marianne

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Berichtdoor markro » 18 jan 2018, 14:46

masterm81 schreef:Ik zou graag antwoord willen hebben op de volgende vragen:
- zijn dit slot canyons die goed begaanbaar zijn voor jonge kinderen?
- zijn dit slot canyons waar je niet lang voor moet wandelen naar de ingang vanaf het parkeren gezien.
- Zijn dit slot canyons waar je de drukte een beetje kan ontzien?

Betreffende de Willis Creek Slot Canyon: de aanrijdroute gaat over een stuk onverharde weg, dus je zal moeten afwachten hoe de conditie is. Vraag bij bezoekerscentrum naar de conditie van de weg en ga er niet naar toe als het regent, of dreigt te gaan regenen. Deze weg was toen wij daar in september 2011 waren (geen reisverslag van online), goed te doen, zelfs met een "normale" personenauto (2 wd).
De ingang naar de canyon is vanaf het parkeerterrein niet zo ver lopen (paar honderd meter), via een makkelijk begaanbaar pad. De canyon is voor kleine kinderen leuk om te lopen. Toen wij er waren liepen er een handjevol mensen, dus heel rustig. Ik kan mij voorstellen, dat het drukker zal zijn in weekenden en tijdens vakanties.
De slotcanyon bestaat uit meerdere secties. Een verhelderende video vind je op deze website: http://www.backroadswest.com/blog/willi ... ot-canyon/
Ervaringen van van Hans en Henriëtte op hun website: https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... creek.html

De hierboven genoemde Grosvenor Arch ligt nog wel een heel stuk verder weg, via een andere onverharde route.
Wil je nog een minder bekende arch in de buurt bezoeken, rijdt dan het Kodachrome Basin State Park in en ga op zoek naar de Shakespeare Arch, ook via een goed berijdbare onverharde weg. Er is een parkeerterrein aan het begin van het wandelpad naar de arch. Als je tot aan de onderzijde van de arch gaat (en via dezelfde route terug), is het een vlakke, niet moeilijke wandeling (klik hier voor de trail).

Het Goblin Valley State Park is erg fotogeniek en inderdaad ook bijzonder leuk voor kinderen. Goed te bereiken via verharde wegen.

De even verderop gelegen Little Wild Horse Canyon zou ik zelf niet direct met kleine kinderen doen, want je komt er door over een hoge rots met diepe afgrond te klauteren.
Marco.

Onze Amerikareisverslagen: klik hier.

masterm81
Amerika-ontdekker

Berichtdoor masterm81 » 19 jan 2018, 06:48

Bedankt weer voor de geweldige tips en delen van ervaringen.

Het filmpje van Willis creek is echt geweldig om te zien.
Deze gaan we echt mee paken.

Van de site ontdek Amerika daar had ik al een hoop info vandaan gehaald. Geweldige site waar je heel veel aam hebt.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Berichtdoor Tipsy_1 » 19 jan 2018, 07:47

Waterfold stond bij ons grotendeels flooded toen wij er waren in juli (is al wel enkele jaren geleden).

Willis Creek staat al een tijd op mijn wish list maar het is er nog niet van gekomen. De dirt road er naar toe is vrij slecht (de twee keren dat wij hem deden) -> een lange zanderige helling en een flinke wash die vaak flooded is, naast een afgrond ligt, en die vaak flinke wegschade heeft. Wij hebben daar nu twee keer geweest en die die dirt road willen wij nooit meer doen. Eventueel aanrijden langs de andere kant (niet vanaf de UT12)...
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/
Onze 12de roadtrip: 2018: Miami -> Atlanta
& Moving to the East-coast in Oct 2018!

masterm81
Amerika-ontdekker

Berichtdoor masterm81 » 19 jan 2018, 08:10

Ja, hoe de weg erbij ligt dat moeten we maar afwachten!

We komen wel vanaf de kant cannonville. We gaan de mossy cave trail ervoor nog lopen.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Berichtdoor Tipsy_1 » 19 jan 2018, 08:56

ja langs die kant moet je eerst een zanderige berg op (en af in het terugkomen) - die sliert fameus.
En dan door die enge wash.
Toen wij er in oktober waren waren ze aan die wash aan het werken dus misschien valt het nu mee.
In april 2013 kwamen wij vanaf Cannonville en durfden we er niet door.
Nu kwamen we (in oktober) vanaf de andere kant en moesten we dus wel (anders te verder terug rijden en omrijden). Maar er stonden veel waarschuwingsborden. Overigens hadden ze ons bij het BLM kantoor verteld dat de weg uitstekend lag (was zeker niet correct) . Ze hadden ons wel gezegd dat voor "huur SUV's" (geen echte 4WD, hoogstens die AWD) op die zandhelling rijden een probleem kon zijn maar wij moesten bergaf dus zeiden ze ons dat die weg voor ons ging lukken.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/
Onze 12de roadtrip: 2018: Miami -> Atlanta
& Moving to the East-coast in Oct 2018!

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Berichtdoor lyan » 19 jan 2018, 17:42

Voor Waterholes moet je eerst een Permit halen, hij is wel mooi maar niet zo mooi als de Antelope Canyons. Bovendien moet je naar beneden zien te komen (klauteren) en later weer omhoog, ik vraag me af of dit wel verstandig is met 2 kleine kinderen. Het is er inderdaad heel rustig, wij zijn er een paar jaar geleden geweest en waren helemaal alleen. Is Canyon X nog een optie?

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht