Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Paulw
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2018, 06:49
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Paulw »

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met de foto tour van Canyon X? Ik zou heel graag de tour doen bij Upper Antelope Canyon, maar helaas komen de tijden daarvoor niet uit qua reis, is het volgeboekt of veel te duur ($ 200.-).
Ik kwam op internet ook een foto tour tegen bij Canyon X (https://www.antelopecanyon-x.com), maar kan daar nog niet veel info over vinden op dit forum. Iemand (goede) ervaringen hiermee? Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door kalaman »

We gaan in april naar Canyon-X: Kalaman april 2018.
We doen dan wel niet de fototour, maar je zal via de blog toch al een idee hebben hoe het daar is.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Henriëtte »

Onze ervaring is van bijna 9 jaar geleden, en de organisatie bij wie wij destijds onze fototour hadden geboekt bestaat inmiddels niet meer. Dus echt relevant is onze ervaring niet meer voor je. Wij waren wel enthousiast over de canyon, maar zeker niet over de organisatie. De tour duurde veel te lang (in verhouding tot de lengte van de canyon). Ik weet niet hoe lang de tours tegenwoordig zijn, en ook niet of je alleen hetzelfde (beperkte) gedeelte te zien gaat krijgen. Je kan over onze ervaring lezen op onze canyon X pagina http://ontdek-amerika.nl/amerika/bezien ... nyonx.html en in ons reisverslag van 2009. Maar, zoals gezegd, het geeft je geen informatie over hoe de tour tegenwoordig is georganiseerd.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
harry1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 nov 2016, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door harry1983 »

Hoi,
Wij hebben deze fototour vorig jaar gedaan. Wij vonden het geweldig! Je hebt alle tijd in de canyon en je bent bijna alleen. De gids neemt ook alle tijd voor je. Wij waren er in juli rond het middaguur, waardoor je prachtige lichtbomen in de canyon hebt.
Wat ons betreft dus een absolute aanrader (zie ook ons reisverslag in de link hieronder)
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door CAM1984 »

Ik denk dat wij begin april ook voor Canyon X gaan. Twijfel nog over het tijdstip, Harry1983 noemt het middaguur, zijn er meer ervaringen?
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Paulw
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2018, 06:49
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Paulw »

kalaman schreef:We gaan in april naar Canyon-X:
Als ik je blog een beetje lees hebben jullie de hele tour overgenomen :thumbup: geen aparte fototour nodig dan! Ik ga het zeker volgen als jullie in april gaan.
harry1983 schreef:Hoi,
Wij hebben deze fototour vorig jaar gedaan. Wij vonden het geweldig! Je hebt alle tijd in de canyon en je bent bijna alleen. De gids neemt ook alle tijd voor je. Wij waren er in juli rond het middaguur, waardoor je prachtige lichtbomen in de canyon hebt.
Wat ons betreft dus een absolute aanrader (zie ook ons reisverslag in de link hieronder)
Thanks! Dat klinkt goed! Heb de tour van 01.00 pm gereserveerd.

Mochten er meer zijn geweest hoor ik het nog graag.
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Sandra71 »

Wij hebben bij Antelope Canyon Tours Inc. geboekt https://www.antelopecanyon.com/sightseers-tour/#
Dit was in 2015 (9e dag in ons reisverslag). De tour begon om 11.30 uur zodat we rond het middaguur de beste lichtval hadden.
Geen fototour en inderdaad is het daarom drukker. Toch wordt er wel rekening met elkaar gehouden en gewacht zodat iedereen toch (zeer) mooie foto's kan schieten. De gidsen geven ook tips etc. Wij vonden het alsnog een hele mooie en leuke ervaring.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door kalaman »

Paulw schreef:
kalaman schreef:We gaan in april naar Canyon-X:
Als ik je blog een beetje lees hebben jullie de hele tour overgenomen :thumbup: geen aparte fototour nodig dan! Ik ga het zeker volgen als jullie in april gaan.
De reden dat wij geen fototour genomen hebben, is omdat we om 11:00u inschepen voor onze tweedaagse op Lake Powell en dat vinden we nog “iets” belangrijker dan langer blijven in Canyon-X :wink:
Paulw
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2018, 06:49
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Paulw »

Dat is ook wel goede reden!
harry1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 nov 2016, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door harry1983 »

Hallo Paul,

We hebben nog even nagekeken welke fototour wij hadden en dat was vorig jaar de tour, die om 10:30 uur begon. Rond 12:00 uur was toen de beste lichtinval, dus als je dat belangrijk vindt, en je hebt nog mogelijkheden om de tour te verzetten naar 10:00 uur, is dat misschien wel aan te raden.

Groet,
Harry
Paulw
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2018, 06:49
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Paulw »

We hebben ‘s ochtends al tour door Lower Antelope Canyon, dus kan helaas niet verplaatsen. Vast ook mooi!
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door marieke van oorschot »

Graag jullie mening: eind september ga ik met mijn moeder een kleine roadtrip maken en we zijn ook twee nachten in Page.
Ik ben zelf al eens de de Upper en Loeer Antelope canyons geweest, mijn moeder niet.
Zou de Canyon X haar ‘tegenvallen’ wanneer we deze gaan bezoeken of kiezen we toch beter voor de Antelope Canyon?
Wat mij tegenhoudt is de drukte waar veel over gesproken wordt.

Graag advies. Bedankt!
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door kalaman »

Zoals hoger geschreven, zijn wij in april in Canyon-X en gaan dus goed kunnen vergelijken met de Antelope Canyons.
Je kan het dan wel lezen in onze blog.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door marieke van oorschot »

Ik had idd gelezen dat jullie in april heen gaan. Ik ga het volgen!
Loves Vegas!
Irma01
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 mar 2018, 21:32
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Irma01 »

kalaman schreef:We gaan in april naar Canyon-X: Kalaman april 2018.
We doen dan wel niet de fototour, maar je zal via de blog toch al een idee hebben hoe het daar is.
Ik wil de photography tour gaan doen... ik ben ontzettend benieuwd naar jouw foto's!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door kalaman »

Nog een beetje geduld, pas sinds gisteren terug van de Azoren :wink: .
Dee89
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jan 2017, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Dee89 »

Ik haak even in op dit topic :)

Is er misschien bekend of een normaal formaat rugzak wel toegestaan is bij de normale tour van Canyon X?
Grote rugzakken zijn niet toegestaan, maar ja wat verstaan zij onder groot? Mijn rugzak, wat tevens ook mijn cameratas is, is qua formaat net zo groot als een normale dag-rugzak. Zullen ze daar moeilijk over doen bij de normale tour? En is het alleen daarom ook slim om dan de fototour te boeken?
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door CAM1984 »

Ik droeg een 20,5 liter rugzak bij me, en dat was geen probleem.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Annemieke68
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Annemieke68 »

Vijf dagen geleden de Canyon X tour gedaan. Was super! Lekker rustig. Wij hadden verder geen andere mensen in ons groepje en kwamen ook niet veel andere mensen tegen. Doordat we gewoon met ons gezin waren hadden we ook leuke gesprekken met de tour leider. De canyon zag er erg mooi uit maar heb geen vergelijking met de andere canyons. ' s morgens hebben ze veel toeristen die met bussen komen maar 's middags is het rustig. Wij waren er rond 1 uur. Zij adviseerde om geen rugzak mee te nemen maar het mocht wel. Zij zorgen op diverse punten voor flesjes water.
Dee89
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jan 2017, 09:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaringen (Foto) tour Canyon X

Bericht door Dee89 »

Bedankt voor de reacties, ik heb zojuist de normale hiking tour geboekt van 11:30am :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer