Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Henrytje »

Weet iemand hoe hoog de nachttemperatuur is half juli in Furnace Creek? We zien dat de temperatuur bij Wild Rose of de Thorndike camping een stuk lager is vanwege het feit dat deze hoger gelegen zijn. Maar ik kan nergens vinden over wat voor temperaturen men het dan heeft. Is dit uit te houden met een tent of drijf je er uit weg in Furnace Creek? En is er soms een site die ik kan bezoeken om dag en nachttemperaturen van diverse locaties na te kunnen kijken?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door hemmie »

Je kunt hier kijken, als je dan als maand juli 2018 kiest laat hij de gemiddelde min. en max. temperaturen zien.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Het koelt wel af, maar het blijf heet. Zie bijvoorbeeld hier. Als je googelt op average low temperatures Furnace Creek of zoiets vind je wel meer sites.
Ik denk dat die laagste temperatuur pas heel laat in de nacht/tegen de ochtend bereikt wordt.
Er zijn wel forumleden die het hebben gedaan met een tent, je zou daarvoor eens de zoekfunctie op het forum kunnen proberen.

Marianne
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Henrytje »

Dank je wel voor jullie reacties. Ja ik had al gegoogled en op de zoekfunctie gezocht maar kon het ook daar niet vinden. En dit werkt heel snel! En deze sites had ik dus niet gevonden! Maar ruim 30 graden dus in de nacht. We moeten ons nog maar eens beraden. Misschien toch doorrijden naar Wild Rose of Thorndike camping maar het nadeel is dat dit toch weer een eind (een uur rijden) vanaf Furnace Creek ligt en ik denk dat we misschien de zonsondergang willen zien bij Zabriskie Point. Voordat je er dan bent is het misschien te donker. Ik kan me herinneren van 2009 dat het donker snel invalt na zonsondergang.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Galapogos »

Anders eventueel een hotel nemen voor die ene nacht? Wij doen ook veel met de tent, maar sommige plekken lenen zich er niet zo goed voor en dan nemen we een hotel. Zo ook in Death Valley, en wij waren er begin juni, kun je nagaan.

De zonsondergang in Death Valley kan prachtig zijn. Ik heb hem niet gezien bij Zabriskie Point, maar bij Dante's View. Was adembenemend!
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Henrytje »

En weet jij nog of het idd heel snel donker was daarna?
Ik had al even gekeken naar een lodge maar kwam uit op 229 per nacht voor ons viertjes. Dat is wel een heel verschil met 22 dollar voor de camping. We hadden bedacht om naar een van de twee hoger gelegen campings te gaan maar nu we onze planning meer in detail gaan uitwerken lijkt het niet handig om de zonsondergang bij Zabriskiepoint mee te maken en dan nog 3 kwartier a een uur te moeten reizen naar een camping en je tent op te moeten zetten.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Galapogos »

Volgens mij is het zo dat hoe dichter bij de evenaar je bent, hoe korter de schemering duurt. Death Valley ligt natuurlijk een stuk zuidelijker dan Nederland/België, dus zal de schemering ook korter duren dan hier. Ik heb het even voor je opgezocht: halverwege juli duurt de (zogeheten 'burgerlijke') schemering bij Furnace Creek ongeveer een half uur. Ter vergelijking: in Amsterdam is dat ongeveer drie kwartier.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Hans B »

Misschien is het een beetje de verkeerde kant op, maar vanaf Zabrisky kun je ook in Beatty (40ml) overnachten.
Daar kun je voor € 60 - € 75 overnachten met zwembadje erbij.
Dan de volgende dag nog eens de DV in.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
amboly
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 mar 2015, 20:36

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door amboly »

Als je op de Wild Rose camping kampeert zit je op enkele minuten van de Ubehebe Crater. Dat is ook een machtig mooie plek voor de zonsondergang en je bent er vrijwel alleen.

Wij hebben er in september gekampeerd en de temperatuur viel toen goed mee, vooral door de wind. Er was slechts 1 andere plek bezet op de camping. Het was echt een magische ervaring.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Henrytje »

Galapogos schreef:V Ik heb het even voor je opgezocht: halverwege juli duurt de (zogeheten 'burgerlijke') schemering bij Furnace Creek ongeveer een half uur. Ter vergelijking: in Amsterdam is dat ongeveer drie kwartier.
Wat lief! Dank je wel. Dat valt dan toch eigenlijk wel mee met hoe snel het donker wordt in vergelijking met NL.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Henrytje »

amboly schreef:Als je op de Wild Rose camping kampeert zit je op enkele minuten van de Ubehebe Crater. Dat is ook een machtig mooie plek voor de zonsondergang en je bent er vrijwel alleen.

Wij hebben er in september gekampeerd en de temperatuur viel toen goed mee, vooral door de wind. Er was slechts 1 andere plek bezet op de camping. Het was echt een magische ervaring.
Ik denk dat je Mesquite Spring bedoelt? Dat is nml een heel eind bij Wild Rose vandaan. Maar ik zie ook op de site dat deze camping dicht is net als Scotty's Castle vanwege the Flood damage. Scotty's Castle gaat dacht ik heel 2018 nog niet open dus ik ben bang die camping ook niet? Maar de camping is een mooie ervaring? Kijk, dat zoeken we! Daar word ik enthousiast van. Het liefst kampeer ik en ga ik niet in een hotel (wel goede tip om dan uit te wijken naar Beatty). De sterrenhemel moet er ook fantastisch zijn. Ik lees daar veel over van mensen die op Wild Rose of Thorndike staan. Dit lees ik nergens van mensen die op Furnace Creek hebben gestaan. Blijkbaar zijn hier veel meer lichten in de omgeving die het zicht op de sterrenhemel belemmeren.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Henrytje »

Even voor Marianne: het lujkt om citaten aan te halen! Bedankt. Ik weet alleen niet hoe je nu 2 citaten in 1 bericht kunt aanhalen. Kun je dat ook vertellen?
amboly
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 mar 2015, 20:36

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door amboly »

Henrytje schreef:
Ik denk dat je Mesquite Spring bedoelt?
Ja sorry, ik had me vergist - je hebt gelijk! De sterrenhemel daar was ongelooflijk mooi. We hadden de buitentent eraf gelaten en de hele nacht sterren gekeken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nachttemperatuur Furnace Creek Death Valley

Bericht door Galapogos »

Henrytje schreef:Blijkbaar zijn hier veel meer lichten in de omgeving die het zicht op de sterrenhemel belemmeren.
Er zijn bij Furnace Creek natuurlijk wel lichten, maar je hoeft hooguit drie minuten in een auto te zitten om ergens heen te rijden waar je daar helemaal geen last meer van hebt. Bij Furnace Creek zelf vond ik de sterrenhemel ook indrukwekkend, en dat was gewoon vanaf de veranda van onze kamer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer