Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door masterm81 »

Beste forumleden,

Wij willen volgend jaar zomer weer terug naar het zuidwesten. Ons reisschema kunnen jullie terugvinden onder het kopje reisschema’s.
note mod(PSVwally) link ingevoegd: viewtopic.php?f=36&t=69831

Alleen gaan we volgend jaar zomer met onze meiden van dan 6 en net 4 jaar. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van reizen met jonge kinderen.
Ik weet dat niet alle kinderen hetzelfde zijn, ben zelf gymleerkracht op een basisschool.

Waar ik vooral naar benieuwd ben, zijn de ervaringen van het volgende:

- De lange ritten in de auto (we gaan met de auto).
- Met welke afstanden van hikes hebben jullie ervaringen met jonge kinderen.
- Het steeds verkassen naar een ander hotel.
- Eten in restaurants. Heb je veel kindvriendelijke restaurants?

De reden dat ik deze vraag stel is, dat ik al volgend jaar zomer wil gaan. Mijn vrouw wil echter nog een jaar wachten, zodat ze nog ouder zijn. Ik kan helaas denk ik niet zo lang wachten. :lol:

Mvg, Marvin.
Laatst gewijzigd door masterm81 op 14 jan 2018, 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door theborgh »

Dit antwoord is puur mijn persoonlijke mening hoor;
Met kind van 6 en 4, veel te veel kilometers.
Kan je 3 vakantie's mee volmaken.

Zorg dat er bij elk verblijf tenminste een zwembad is.
Back country hikes zal zeer beperkt zijn als je van de gebaande paden afwil.
Een doorsnee restaurant is meestal kindvriendelijk (geen fine dining dus).
De lange ritten en het verkassen is ondergeschikt aan jullie route. De oplossing hiervoor is een camper.

gr
Theo
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door Marcopstal »

Hierop bestaat geen eenduidig antwoord aangezien het ene kind het andere niet is. Vooral 4 jaar is natuurlijk nog jong als je ook wel wat wandelingen wil maken.

Verhuizen van hotel naar hotel is op zich niets moeilijk, je moet er alleen rekening mee houden bij het ordenen van de bagage, je leeft immers uit de koffer en niet uit kasten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door PSVwally »

Bedoel je echt restaurants of ketens? Ik heb restaurants gezien, volgens mij zelfs nog op de pier in Monterey, waar kleine kinderen niet welkom waren. Maar ketens zoals Ihop of Danny's kan je prima eten en zo zijn er ook prima restaurants, kijk eens in het restauranttopic

Wandel je nu al met je kinderen. En dan bedoel ik niet een blokje rond je huis. Maar bv in de bossen of ergens waar iets meer te beleven is. Kijk eens hoe ze daarop reageren als ze een uurtje met papa en/of mama wandelen? Dan heb je een beeld lijkt mij.
In Amerika kan je prima kleine wandelingen maken en er zijn ook plekken zoals bij de Grand Canyon waar je evt met een buggy prima kan wandelen. Ik zou het alleen echt wel afwisselen met bv een zwembad of speeltuin als je die ergens kunt vinden.

De lange ritten precies hetzelfde. Hoe reageren je kinderen hier op lange ritten? Grote kans dat het daar niet veel anders is. Zorg dat ze wat te doen hebben in de auto. Zo heel veel zal, zeker de jongste, toch niet hebben aan mooie natuur. Die zal liever ergens mee bezig zijn (of slapen) dan naar buiten staren.
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door masterm81 »

Half jaar geleden zijn we naar Disneyland Parijs geweest. Toen stonden we versteld dat de rit heel erg goed ging. Alleen het laatste half uurtje op de weg terug was het voor de kleinste even teveel. Maar toen was ze bijna 2.

Het zijn wel gelukkig buiten kinderen we wandelen graag met de kinderen. Rondje kralingsebos of hier bij ons in de rhoonse grienden. In de herfstvakantie paar dagen in Limburg geweest en daar veel gewandeld.Alleen moeten we rekening houden dat het tempo heel erg laag is. Maar hikes zoals de panorama trail zal er niet meer in zitten :lol: maar dat vond mijn vrouw zelfs al best heftig.

Qua restaurants zal het best wel veel ketens worden. In iedergeval waar we niet te lang hoeven te zitten.

Maar heeft 1 van jullie of iemand anders ervaringen gehad met het reizen met jonge kinderen?
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door theborgh »

Redelijk wat volgens mij, onze dochter is in 2000 geboren;
2002, 2004 ZuidAfrika
2003 Canada
2006, 2008, 2009, 2012, 2013, 2015 USA
Ga bij het plannen van de reis altijd vanuit het kind(eren) zijn mogelijkheden en belevenissen.
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door masterm81 »

Wauw dat zijn inderdaad aardig wat reizen geweest met een jong kind.

Ik heb ook in me route geprobeerd rekening te houden met het aantal km per dag. Vind eigenlijk 3 uur per dag prima, langer wordt al twijfelachtig. Alleen ontkom Je er niet altijd aan. Als het goed is heb ik 4 ritten langer dan 3 uur. Waarvan 2 langer dan 4 uur. Bij deze twijfel ik of er tussenstop moet plannen.
Salt lake city - Jackson
Jackson - vernal
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door masterm81 »

@ psvwally je hebt de verkeerde link erbij gevoegd. Dat is de link van onze reis uit 2011. :wink:
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben gewacht tot onze jongste dochter 7 was voor we met de kinderen naar Amerika gingen. Dat was niet alleen vanwege wel of niet kunnen wandelen maar ook omdat we wilden dat ze begrepen dat het een bijzondere reis was (we hadden toen niet het idee dat we het nog vaker zouden doen. :wink: ).
Ook op die leeftijd en ook tijdens latere reizen hebben we gemerkt dat meerdere nachten in dezelfde plaats wel belangrijk was. Liever eens een keer een lange rit en dan twee of meer nachten niet reizen, dan elke dag een korte rit. Maar dat is misschien ook heel erg afhankelijk van het kind.
Eten was nooit een probleem, de restaurants zijn over het algemeen heel kindvriendelijk, de bediening is meestal snel wat ook wel fijn is met kinderen.

Je kunt je eigen bericht nog aanpassen en dus de juiste link vermelden. :thumbup:

Marianne
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door masterm81 »

Bedankt voor jullie reactie.

Hoe moet ik de link aanpassen. Een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar.
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt je eigen berichten aanpassen door op het pennetje te klikken rechtsboven in het betreffende bericht..
Dan zie je de opmerking van Paul (het ziet er wat anders uit, met de codes erbij, maar dat maakt niet uit):

note mod(PSVwally) link ingevoegd: viewtopic.php?t=32788

Het laatste deel wijzig je dan in :
viewtopic.php?f=7&t=69998&p=1143040#p1143040

Marianne
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door masterm81 »

Het Is gelukt :thumbup:
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door Martin & Marianne »

:clap: :clap: :thumbup:

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door WeernaardeVS »

Hier ook ervaring met reizen met één kind. De eerste keer was ze 15 maanden, dus wat jonger dan jouw kinderen. Autorijden was toen geen probleem, maar we hebben er toen voor gekozen om telkens een paar dagen in één hotel te zitten en vandaar uit naar een national park te rijden. Dat ging heel goed. We hadden toen een eigen bedje mee, een Tatteljee, op basis van een thermarest matje.

Bij de tweede reis was ze 5 of 6 jaar en gingen we naar Florida en Canada. In Florida hebben we ook telkens een paar dagen op een plek gezeten en in Canada soms ook, soms 1 nacht. Ook daar soms wat langere stukken rijden, maar we stopten regelmatig onderweg als we iets leuks zagen. "Leuks" is dan voor ons/haar een meertje, beekje, sneeuwveld, rotsen om op te klimmen, kort trailtje, dieren etc.

Het jaar erop zijn we naar Hawaii geweest. Daar hebben we dezelfde methodiek gehad, een paar nachten op een plek, dan verkassen en soms slechts 1 nacht ergens. Wij huurden zoveel mogelijk huisjes/appartementen.
Een paar jaar later zijn wij naar Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP geweest en hebben we vanwege medische redenen telkens 5/6 nachten in een cabin gezeten en gebruikten we de weekenden om ons te verplaatsen naar een volgende locatie met één of twee overnachtingen in een hotel.

Onze ervaring is dat het vaak een stuk rustiger is om een paar dagen op een plaats te zitten. Niet weer inpakken, vertrekken etc. maar gewoon aan het eind van de dag weer thuiskomen. Voor onze dochter (en ons) werkte dit prima.

Qua wandelen: wij zijn wandelaars, dus onze dochter ook. Zij liep al op jonge leeftijd langere afstanden, dus routes van 10 km waren geen enkel probleem. Toen ze 3,5 jaar was liep ze in Zwitserland (dus bergop) wandelingen waar 3 uur voor stond. Maar ze was dus "getraind", gewend om veel te lopen en te fietsen. Zolang een route afwisselend is, je regelmatig stopt en er elk uur iets te eten "instopt" (heel belangrijk, kinderen gaan veel sneller door hun energievoorraad heen) gaat het vaak heel goed en kunnen ze meer aan dan je denkt. Goede schoenen waarop ze lekker lopen helpt ook goed. De route van tevoren doorspreken helpt ook. Onze dochter vond landkaarten heel interessant, dus lieten we vaak op de kaart zien waar we waren en waar we heen gingen. En ook wat er aan bijzonderheden zouden zijn (riviertje oversteken, klimmen, staalkabel etc. )

Ik neem aan dat je ook in Europa wel eens langere afstanden met de auto hebt afgelegd. Wij rijden dan doorgaans naar de Alpen-landen en weten dat we doorgaans óf net over de grens van Duitsland kunnen komen óf ergens in Zuid-Duitsland een overnachting plannen. En dan stoppen we om de 1,5 - 2 uur op een parkeerplaats waar ruimte is voor een balspel, waar je een kort wandelingetje kunt maken of in een dorpje net naast de autobahn. Dus voor jouw kinderen weet je vast wel al wat haalbaar is en wat kritisch wordt. Ik denk dat 4 uur rijden op een dag haalbaar is, mits je onderweg regelmatig stopt. Als je op google maps de route volgt, zie je vaak wel leuke dingen staan, bv een state park of andere bezienswaardigheid/activiteit. Daar stop je dan een uurtje of zo en gaat dan weer verder.

Ik zou nu beginnen om veel met je kinderen te wandelen. Ik krijg de indruk dat je in regio Barendrecht woont. Kijk eens of je een keer naar Oostvoorne kunt om te wandelen, parkeren bij Tenellaplas, bezoekerscentrum Natuurmonumenten. Dat duingebied is erg afwisselend, smalle paadjes, op en neer, vogelhutten, grote grazers. Je kunt zelfs doorlopen naar het strand, maar dat is misschien iets teveel van het goede nog.
Tiengemeten is volgens mij ook wel te doen vanaf jullie. Vlakker, maar ook leuk met de kinderen. Volgens mij zit daar ook een speelbos. Of wat meer richting Brabant. Onverharde paden zijn het leukst om te wandelen. Het tempo ligt inderdaad lager, dus het kost wat meer tijd.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door Chi Sin X »

Hier ook een ervaringsdeskundige. Ons kind is nu 8 jaar, dus weeral een paar jaar ouder (maar nu zijn we ook al weer aan het trainen voor langere wandelingen (+-15km), zodat het ter plaatse alleen maar mee kan vallen.)

Eerlijk gezegd passen wij onze route helemaal niet aan aan hem. We hebben dat de eerste keer gedaan en dat was geen succes (in de hotels waar we zaten waren best saai, zwembad interesseerde hem nauwelijks (thuis wel, maar daar niet...) en de speeltuintjes stonden in het algemeen in de vlakke zon bij +35c).

We hebben wel het geluk dat we een kind hebben dat heel snel in slaap valt in de auto en dan ook gewoon blijft slapen. Dus omdat hij zoveel slaapt overdag kan hij 's avonds ook wat langer opblijven dan wat hij thuis gewend is. Dus we proberen elke dag er wel een flinke rit in te doen, zodat hij zeker zijn rust heeft (nu nog steeds).

Verschillende hotels waren nooit een probleem, omdat hij dan altijd alles mocht gaan verkennen, en dat vond hij superleuk. Net zoals bij wandelen, dan mag hij de weg gaan zoeken of met de gps rondlopen (evt zoek ik ook nog geocaches daar in de buurt, dat vindt hij altijd leuk).

Eten is wel nogal gemakkelijk een probleem. Het mag niet veel afwijken van wat hij thuis gewend is. Dit terwijl we thuis een heel gemakkelijke eter hebben. We hebben wel altijd zijn Nintendo bij op restaurant, dan mogen we er bij wijze van spreken uren blijven zitten :).

Alleen steden proberen we nog altijd zoveel mogelijk te mijden, dat is voor hem veel saaier, veel meer stappen (in principe sta je een hele dag recht als je een stad bezoekt) en weinig rust.

Dus maw, wij zouden uw route zo rijden die je gepland hebt. Het is alleen misschien alleen nogal veel Las Vegas voor onze smaak.
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door Sentinel »

Wandelingen kun je trainen, maar ze moeten er ook zin in hebben. Die van ons (4 jaar) vind wandelen niet echt heel leuk, tenzij er wat te ontdekken is.
Met de hond een rondje lopen is bijvoorbeeld dodelijk vermoeiend maar neem je hem mee met de hond naar het strand of bos kan die het prima uithouden.

De autorit is ook erg persoonlijk. Hij kan zo 300 of 400km slapen (valt in slaap als we de snelweg opdraaien en wordt wakker in Koblentz).
Hij kan ook die zelfde weg lekker wakker zijn en om zich heen kijken.

Wij houden er dan ook niet echt rekening mee met de route. Wel zo'n beetje 300 a 400Km per dag als maximum houden, alleen dat had ik ook zonder kind gedaan.
En met de wandelingen zullen we wel zien, ik doe liever wat meer wandelingen die wat korter zijn dan één lange wandeling. En heeft hij geen zin in een wandeling, dan duiken we wel het water in.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door hemmie »

Wij hebben altijd heel veel gereisd, en eigenlijk vrij weinig aangepast. Natuurlijk ben je beperkt met wandelen, onze 4-jarigen liepen max een km of 5 aan een stuk, of meerdere kortere wandelingen. Autorijden nooit echt een probleem geweest. Ik vond denk ik de grootste aanpassing dat kinderen na zo'n drukke dag wel op tijd naar bed moeten, dus 's avonds een beetje op tijd eten, en verder niets meer.
Terug in Texas!
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door bennov »

Sowieso gaan! (maar das mijn mening :D ). Maar houd gewoon rekening met ze. T zal niet heel anders zijn dan nu hier. Wat anderen ook al zeggen, als ze hier totaal niet willen wandelen etc, dan willen ze dat daar ook niet snel. Als ze hier al problemen hebben met een stukje autorijden, dan is het daar niet anders.

Wij zijn nu 3x met de kids in Amerika geweest, in juli gaan we voor de 4e keer (Oostelijk deel) met kids. Eerste keer was met een auto van hotel naar hotel, toen was onze dochter (20 maanden oud) nog alleen, 2x keer waren ze met zijn 2en en was de oudste bijna 4 en de jongste 18 mnd. Dat was met een camper Laatste keer was vorig jaar in de mei vakantie, alleen was dat Disney, Legoland etc voor een dikke week en daarna nog een paar dagen familie. Dit jaar gaan we weer met de auto van hotel naar hotel.

Wat het auto rijden betreft -> probeer geregeld te stoppen, op vele plekken heb je leuke speeltoestellen. Wat wij bij de camperreis deden was vaak even bij een info center langs en daar vragen naar leuke speelplekken. Kids vermaken zich dan even, wij ook en daarna vielen ze als een blok in slaap en konden we zo 2-3 uurtjes rijden. Ze hebben bij ons ook gewoon beide de tablet bij zich, met vroeger alleen filmpjes en nu ook spelletjes. Vermaken ze zich toch even en kun je zelf weer een stukje doorrijden.3-4 uur op een dag is zeker goed te doen. Wij hebben er ook wel langere reisdagen tussen gehad, tja......iets vaker stoppen, kids spelen op een speelterrein bv. En inderdaad, wat anderen al zeggen af en toe iets langer op 1 plek.

Als de kinderen houden van zwemmen, pak dan inderdaad steeds een hotel met zwembad. Doen wij dit jaar ook weer. Wij pakten af en toe een dierentuin tussendoor, of iets anders leuks specifieks voor de kinderen. Beetje zoeken hier op het forum, tripadvisor uitpluizen.

Wandelingen hebben we ook met beide gedaan. Niet hele lange, maar we hadden ook een buggy bij ons voor de jongste als die bv een keer echt geen zin had. Er zijn genoeg paden waarop je met de buggy kunt.

In Ouray, ligt aan de million Dollar Highway, zijn we lekker wezen zwemmen in de hot springs pool.....waren onze kinderen niet uit te slaan. Supermooie omgeving. Zie http://ourayhotsprings.com/

Vanuit de South Rim naar Kingman kun je via Bearizona. Leuk wildlife park, zie http://bearizona.com/

Mesa Verde vonden onze kinderen geweldig. Die wandelingen vonden ze totaal niet erg, mede ook omdat ze vooraf een beetje wisten wat ze konden verwachten.
masterm81
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 feb 2011, 19:10

Re: Reizen met jonge kinderen 6 en net 4 jaar!

Bericht door masterm81 »

Wauw!!, bedankt voor alle reacties.

Ik ben eigenlijk wel om en mijn vrouw gelukkig nu ook.
De tip om wat vaker te gaan wandelen gaan we zeker toepassen. De bedoeling is om ook niet al te lange wandelingen te gaan doen. 5 km wandelingen vind ik wel mooie afstanden voor de kinderen.

De tip van leuke kinder uitjes tussendoor nemen we ook mee.
3,5 week klassieke rondje zuidwesten 2011
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer