Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tineke57
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 jan 2008, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Antwerpen, België

Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door tineke57 »

Welke zijn de interessantste regio's in bovenvermelde steden om een overnachtingsplaats te zoeken?
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tuscon

Bericht door sanook »

Leuk dat je voor de 4e keer naar CA en AZ gaat. Misschien is het handig om even te vermelden wat je interesses zijn in de betreffende steden zodat je nog meer tips en reacties zult krijgen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tuscon

Bericht door Marcopstal »

Wat begrijp je onder "interessant" ? Alles hangt er vanaf wat je er wil doen en in welke mate budget een rol speelt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
tineke57
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 jan 2008, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Antwerpen, België

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door tineke57 »

Wat willen we zien en doen in deze steden? Eigenlijk zijn we niet zo'n fan van grote steden zoals Los Angeles. In 2011 zijn we hieraan voorbij gereden wegens veel te druk maar dit jaar hebben we een route gekozen waarin we in LA landen en we vinden dan toch dat we deze stad voor 1 enkele x moeten bezoeken. We zouden graag 1 dag Universal Studios of Warner Bross bezoeken (welke is aan te raden?) en dan natuurlijk de traditionele zaken zoals Hollywood en zijn Walk of Fame, door Beverly Hills rijden, Santa Monica Pier als eindpunt van route 66, Griffith Park en het Getty Center. Daarmee zullen we wel 2 dagen kunnen vullen, denk ik.

Voor San Diego hebben we maar 1 dag. Hier zouden we graag naar Balbao Park gaan en de San Diego Zoo en misschien een museum bezoeken. Ook willen we langs la Jolla passeren. Het Gaslamp Quarter schijnt ook gezellig te zijn. Nog leuke tips?

Tuscon is iets anders, denk ik. Daar hebben we 3 dagen en willen we meer de omgeving bezoeken oa. Saguaro NP Oost en West, Mission San Xavier del Bac, Mount Lemmon, Arizona-Sonoran Desert Museum en het historische centrum.

Wij zijn meer fan van de natuur en de rust/stilte maar op onze route konden we ditmaal die 2 eerste steden niet links laten liggen. Maar we kennen de indeling van deze steden niet zo goed vandaar de vraag waar we het best logies zouden zoeken.

Alvast bedankt, Tineke57
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door Martin & Marianne »

Voor LA is Santa Monica een mogelijkheid. Je kunt eens op googlemaps de afstanden naar de bezienswaardigheden bekijken. Dan krijg je ook een idee van de ligging en de rijtijden.
Wij zaten vorig jaar in Santa Monica en bezochten het Getty Center. Dat was goed te doen vanuit Santa Monica.
Universal en Warner Bros zijn heel verschillende dingen. Voor de eerste moet je een volle dag rekenen. WB is een tour van een paar uur.
Misschien heb je daarvoor en voor hotels iets aan ons 2006- en 2017-verslag

Marianne
Gebruikersavatar
tineke57
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 jan 2008, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Antwerpen, België

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door tineke57 »

Bedankt, Marianne. Zal jullie verslagen nog eens lezen. Heb dit eerder natuurlijk al gedaan :) . Ik bedenk juist dat ik met mijn vraag ook wil weten welke buurten er veilig/onveilig zijn, waar we beter niet kunnen verblijven.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door MikeAmerika »

Wij zaten in het Kings inn Motel in san diego. Dit ligt in een ‘hotel’straat. Vlakbij alle bezienswaardigheden van san diego. De zoo is 10 minuutjes rijden net als de andere bezienswaardigheden die je op noemt. Fijn motel en niet te duur. In tucson zaten we in La posada casita. Klein mexicaans getint resort. Op een half uur van saguaro oost en west. Ook een goed hotel. In LA hadden wijs via airbnb een appartement gehuurd midden in Hollywood.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door Trails »

Wij waren afgelopen maart 4 weken in Tucson en vonden dit een geweldig gebied. Er is daar zó veel te zien en te doen. In oktober zijn we er weer een paar dagen geweest.
Bekijk ons verslag eens: http://www.schoutenjanssen.nl/
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door Marcopstal »

Als de budgetten het toelaten zou ik voor LA ook kiezen voor Santa Monica en in San Diego eerder in de Downtown Area iets zoeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door PSVwally »

Ik heb in LA in een airbnb in Venice gezeten voor een 100 dollar per nacht. Prima plek. De boardwalk ik 's avonds niet veel, maar op Washington Blvd bij de kust of Abbot Kinney kan je ook nog eens prima eten. Ik heb in de cabana geslapen, maar ze hebben ook nog 3 of 4 kamers. En 's avonds even een biertje doen met één vd eigenaren https://www.airbnb.nl/rooms/2645165
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door schre062 »

Hoi Tineke, wij hebben in San Diego hotel Best Western Plus Island Palms Hotel & Marina geboekt. In LA hebben we in 2011 in Santa Monica gezeten, in Loeuws hotel. Heel prijzig, maar perfecte lokatie aan het strand. (Zie ons 2011 verslag] . Voor dit jaar hebben we nog geen keuze gemaakt voor LA. https://schreuderinamerika.wordpress.co ... s-angeles/
In Tucson moeten we nog een hotel zoeken.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Gebruikersavatar
tineke57
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 jan 2008, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Antwerpen, België

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door tineke57 »

Aan iedereen bedankt voor de info en het meedenken. Ondertussen nog veel research gedaan en verschillende reisverslagen gelezen en uiteindelijk geboekt: Titta Inn/Los Angeles - Old Town Inn/San Diego - University Inn/Tucson. Hopelijk een goede keuze. Kunnen nog allemaal geannuleerd worden. Afwachten.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door Essiej »

University inn, zit zoals de naam al zegt wel echt in het midden van de stad. Op zich geen verkeerde plek, maar als je rust, stilte en natuur wilt misschien toch iets meer buiten het centrum kiezen :)
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door Laura&Edwin »

Zoals Catalina Foothills. Vonden wij een erg fijne, rustige en ruim omgezette buurt. Wij verbleven er in Hacienda del Sol, maar er zijn meer hotels daar. Dit jaar zijn we er weer, maar hebben nu voor een week een villa.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door MichelH »

Essiej schreef:University inn, zit zoals de naam al zegt wel echt in het midden van de stad. Op zich geen verkeerde plek, maar als je rust, stilte en natuur wilt misschien toch iets meer buiten het centrum kiezen :)
Die zag ik totaal niet aan komen. Ik had verwacht dat deze bij de universiteit zou liggen.
Of wil je nu beweren dat elke universiteit midden in de stad ligt?

Als je wéét dat de universiteit van Tucson midden in de stad ligt is het natuurlijk een ander verhaal. :lol:
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door Laura&Edwin »

Essiej woont in Tucson, dus ik verwacht wel dat ze weet waarover ze praat (ik weet trouwens nieg eens of Essiej een vrouw is, ga uit van de avatar). En ik kan het beamen: de universiteit is in het centrum van Tucson: zelf gezien :D
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door Pete.Z »

tineke57 schreef: Voor San Diego hebben we maar 1 dag. Hier zouden we graag naar Balbao Park gaan en de San Diego Zoo en misschien een museum bezoeken. Ook willen we langs la Jolla passeren. Het Gaslamp Quarter schijnt ook gezellig te zijn. Nog leuke tips?


Alvast bedankt, Tineke57

Dat ga je niet redden in 1 dag, Balboa Park, de Zoo,of La Jolla kan je allemaal apart al bijna een dag voor gebruiken als je het echt wilt zien.
Ik zou dan eerder vanaf LA naar La Jolla gaan, middag daar kijken en daar overnachten, en de volgende dag de Zoo en Balboa Park bezoeken en eind van de dag doorrijden.
Gebruikersavatar
Essiej
Amerikafan
Berichten: 196
Lid geworden op: 09 mei 2012, 10:39
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Overnachtingen Los Angeles, San Diego en Tucson

Bericht door Essiej »

MichelH schreef:
Essiej schreef:University inn, zit zoals de naam al zegt wel echt in het midden van de stad. Op zich geen verkeerde plek, maar als je rust, stilte en natuur wilt misschien toch iets meer buiten het centrum kiezen :)
Die zag ik totaal niet aan komen. Ik had verwacht dat deze bij de universiteit zou liggen.
Of wil je nu beweren dat elke universiteit midden in de stad ligt?

Als je wéét dat de universiteit van Tucson midden in de stad ligt is het natuurlijk een ander verhaal. :lol:
Laura&Edwin schreef:Essiej woont in Tucson, dus ik verwacht wel dat ze weet waarover ze praat (ik weet trouwens nieg eens of Essiej een vrouw is, ga uit van de avatar). En ik kan het beamen: de universiteit is in het centrum van Tucson: zelf gezien :D

Zoals het onder mijn tekst aangeeft (tenzij je op mobiel zit) woonde ik tot 2 weken geleden inderdaad in Tucson voor ruim 2 jaar :D nu net naar Phoenix verhuisd. Maar ik woonde letterlijk 5 minuten van de universiteit af en heel het centrum is gemaakt voor studenten en de universiteit. Dus ik ben inderdaad vrij zeker dat die in het midden van de stad ligt :-) (ben inderdaad een vrouw trouwens)
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer