San Francisco en omstreken in de winter

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door Anneleen »

Mijn man moet volgende maand voor zijn werk enkele dagen naar San Francisco (begin-half februari ongeveer) en ik overweeg mee te gaan. We zouden dan een weekje ginder verblijven. Hij gaat zeker, maar mijn plannen zijn nog pril en er ligt nog niets vast. Ik wil eerst weten of het de moeite is om in die periode naar daar te gaan.
We zijn in 2016 al in San Francisco geweest en hebben toen van daaruit een klassieke rondreis door het zuidwesten gemaakt. We willen deze keer dus niet lang in SF blijven, maar in de buurt rondreizen. Mijn vraag: wat zouden we kunnen bezoeken? Onze interesse gaat uit naar natuur, mooie landschappen en wandelen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door Marcopstal »

Ik snap de vraag niet.

Je was er blijkbaar in 2016 en deed toen de klassiekers. Dan ga ik er vanuit dat je Yosemite, kustroute, ... gezien hebt.

Zoek je naar dagtrips ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door Anneleen »

Klopt, kustroute, Yosemite,... hebben we gezien.
Dagtrips of een korte rondreis, dat maakt niet uit. Is Seki in die periode bijvoorbeeld doenbaar? Ik ga zeker zelf nog op zoek naar informatie over de weersomstandigheden in februari, maar omdat hier zoveel expertise zit en februari snel nadert, stel ik de vraag ook al even hier.
Of zouden jullie ons aanraden zuidelijker te gaan en bijvoorbeeld naar Los Angeles te rijden en daar de week door te brengen? We hebben Los Angeles maar heel beperkt bezocht, o.a. omdat we met een camper waren. De kustroute een tweede keer rijden, nu met een auto, is natuurlijk geen straf.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door Marcopstal »

SeKi ligt heel hoog en in februari is het daar dus echt winter. Dat lijkt me in die periode niet de beste optie. De kustroute kent momenteel een omleiding, die houdt nog maanden aan, maar het blijft mogelijk deze te doen.

Je zou tot San Diego kunnen gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door PSVwally »

Je zou ook gewoon op de bonnefooi naar het noorden kunnen trekken richting Portland en gewoon hopen op prima weer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door mtl »

Jullie blijven een week daar maar je man moet ook werken. Dan zal er niet veel tijd samen overblijven.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door goldenhills »

Ik zou nog geen accomodatie vastleggen en kijken wat het weer wordt. Een paar dagen van te voren boeken als je de weersverachting weet lijkt me slimmer (voor weekend en populaire plaatsen, anders kan het wel op de bonnefooi). Het is momenteel echt heerlijk; we zijn net terug van het strand bij Capitola/Aptos ten zuiden van Santa Cruz, en het was T-shirt weer. Aan de andere kant kan het enorm regenen in deze periode. Vergeet zeker de woestijnen niet, dat is wel een dag rijden, maar deze tijd van het jaar kun je er veel makkelijker langere wandelingen maken.

Je hoeft ook niet ver. Als je mooi weer treft kun je prima een paar dagen neerstrijken in een plaatsje als Half Moon Bay, Santa Cruz, Capitola, Monterey, of Pacific Grove, en de regionale parken opzoeken voor wandelingen. Beetje kneuterig en het is geen grote "Amerika Reis", maar het is wel zo relaxed. Pinnacles is ook mooi wandelen, en niet ver.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door Anneleen »

mtl schreef:Jullie blijven een week daar maar je man moet ook werken. Dan zal er niet veel tijd samen overblijven.
Mijn man werkt donderdag, vrijdag en maandag. We hebben dus een weekend samen en vanaf dinsdag kunnen we weer dingen samen doen tot het weekend. Dan zouden we naar huis vliegen. Ik zit er helemaal niets mee in om enkele dagen alleen door te brengen. We hebben dat al vaker zo gedaan en dat waren altijd heel fijne vakanties.
goldenhills schreef:Vergeet zeker de woestijnen niet, dat is wel een dag rijden, maar deze tijd van het jaar kun je er veel makkelijker langere wandelingen maken.


Bedoel je dan bijvoorbeeld Death Valley? Daar zijn we nog niet geweest.
goldenhills schreef:Je hoeft ook niet ver. Als je mooi weer treft kun je prima een paar dagen neerstrijken in een plaatsje als Half Moon Bay, Santa Cruz, Capitola, Monterey, of Pacific Grove, en de regionale parken opzoeken voor wandelingen. Beetje kneuterig en het is geen grote "Amerika Reis", maar het is wel zo relaxed.
Zo iets kan voor mij perfect. Inderdaad geen grote Amerika Reis, maar dat hoeft ook niet. Inderdaad heel relaxed zo, denk ik.
PSVwally schreef:Je zou ook gewoon op de bonnefooi naar het noorden kunnen trekken richting Portland en gewoon hopen op prima weer.
Ik ga eens uitzoeken welke route we dan eventueel zouden kunnen doen, en wat er in Portland te doen is. Doorrijden naar Seattle en vandaar naar huis vliegen, zou dat ook een optie zijn? Of is de kans te groot dat het weer slecht is? Of is die route niet mooi in deze tijd van het jaar?

Alleszins al bedankt voor alle tips! Ik denk dat ik vooral snel de knop moet doorhakken welk ticket we gaan boeken: heen-terug SF, heen SF-terug LA, heen SF-terug San Diego of heen SF-terug Las Vegas. Als we onze route laten afhangen van de weersverwachtingen, boeken we waarschijnlijk het best SF-SF.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door AnitaV »

Misschien staat hier nog iets leuks tussen voor de dagen dat je man werkt.
Bij hidden gems staan een aantal leuke dingen.

https://www.leveninsf.nl/
Gast

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door Gast »

Kijk ook eens naar Napa en Sonoma ten noorden van SF.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door Pete.Z »

Perfecte tijd van het jaar voor Death Valley en omgeving.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door Anneleen »

Even kort wat feedback.
We hebben een fantastische vakantie gehad! Stralend weer, met een helderblauwe lucht, en dat hielp zeker.
We zijn enkele dagen in San Francisco gebleven, waar we heel wat wijken en delen van de stad hebben gezien die tijdens ons vorige bezoek niet aan bod waren gekomen.
Daarna hebben we het stukje kust ten noorden van SF bezocht, tot aan Point Reyes National Seashore. Een absolute aanrader, dat stukje kust, zeker met het prachtige weer dat we hadden, met schitterende uitzichten.
Via de wijnstreek (Sonoma Valley en Napa Valley) zijn we naar Yosemite gereden. Dat was een iets mindere dag. In de voormiddag was het nog een beetje bewolkt en de wijnstreek was wel mooi, met veel mosterdkleurige bloempjes in de wijnvelden, maar dit deel sprak ons het minst aan van de hele reis. Maar wijnkenners die een domein willen bezoeken, zullen deze streek zeker meer weten te appreciëren.
Tot slot hebben we prachtige wandelingen gemaakt in een koud, maar zonovergoten Hetch Hetchy en in Yosemite Valley. Er lag nergens sneeuw. In Hetch Hetchy waren we praktisch alleen (de toegang tot dat stuk is trouwens gratis van november tot maart), in Yosemite Valley was er behoorlijk wat beweging, maar toch nog aangenaam rustig.
Ik ben aan het reisverslag aan het werken, maar foto's uitkiezen, bewerken en plaatsen kost wat meer tijd dan gedacht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: San Francisco en omstreken in de winter

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk, al een terugkoppeling. :thumbup:
Het klinkt goed, ik ben benieuwd naar je verslag!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer