2 dgn Lake Powell of Bryce

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mdinkelaar
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 nov 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door mdinkelaar »

Hallo,

Ik ben bezig om een en ander in te vullen. Op dit moment ben ik nog aan het beslissen of ik 2 Dgn bij Lake Powell wil zijn of 2 Dgn Bryce Canyon zal doen?
We rijden van Grand Canyon naar Page/Lake Powell, ongeveer 2 á 3 uur rijden. Op de heenweg komen we langs Horseshoe Bend en kunnen we Antilope Canyon bekijken. Daarna zou ik zo niet weten wat ik bij Page verder nog moet doen behalve dan beetje in het Lake Powell zwemmen.
Misschien is het dus beter om de dag die ik over heb bij Bryce te besteden met bv een fietstocht in het gebied.

Graag wat advies.

groeten,
matthijs
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door Galapogos »

Waar ga je ná Bryce naartoe? Heb je op die dag nog tijd in Bryce, of moet je dan al vroeg vertrekken?

Bij Page heb je naast Horseshoe Bend en Antelope Canyon inderdaad Lake Powell. Daar kun je eventueel een boottochtje maken. Al naar gelang je plannen kan dat enkele uren in beslag nemen of een hele dag in beslag nemen.
mdinkelaar
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 nov 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door mdinkelaar »

Na Bryce rijden we naar Zion waar we ook 2 dgn zijn.
Aankomst in Zion rond de middag, dan einde v/d dag naar de KOA Camping St George, de volgende dag hebben we nog een volle dag Zion. Waarna de dag daarna doorrijden naar Las Vegas via de Valley of Fire
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door Galapogos »

Als je verder geen specifieke plannen in Page hebt (naast Horseshoe Bend en Antelope Canyon), dan zou ik daar maar één nacht slapen en vervolgens twee nachten in Bryce. Je hebt in Page ook op de dag dat je naar Bryce rijdt nog wel wat tijd, want in Bryce heb je vervolgens een volle dag. Je kunt na de tweede nacht Bryce dan op tijd weg zodat je vroeg in Zion bent, waar veel te doen is.

Is er een specifieke reden waarom jullie op de KOA in St. George willen slapen? Dat ligt op een klein uur rijden vanaf de hoofdingang van Zion. Dit terwijl je in Zion en in Springdale (bij de ingang) ook prima campings hebt. Of waren die vol?
mdinkelaar
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 nov 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door mdinkelaar »

Nee, geen speciale reden voor St George KOA.
Zal eens zoeken naar een alternatieve locatie
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door Galapogos »

Ik zie in je andere topic dat je eind juli in Zion bent. Je zou op Watchman Campground kunnen gaan staan, binnen Zion NP. Die camping is exact vier maanden van tevoren te boeken via recreation.gov. Als jullie plan nog steeds is om van 26-28 juli in Zion te zijn, betekent dat dat je die camping kunt boeken vanaf 26 januari 16.00 uur Nederlandse tijd. Ik verwacht dat de camping vrij snel vol zal zitten aangezien het hartje hoogseizoen is. Dus ik zou dan bij voorkeur op 26 januari boeken.

Het voordeel van Watchman is dat je in het park zelf slaapt en de pendelbussen op loopafstand van je tent zijn. Je bent in mum van tijd overal. Bovendien zijn de plekken redelijk ruim, ruimer dan op de meeste commerciële campgrounds. Er is dan weer geen zwembad, en er zijn ook geen douches. Wel kun je op twee minuten lopen tegen betaling douchen, net buiten de campground. De campground ligt op loopafstand van eetgelegenheden die net buiten het park liggen.

Een reden om in St. George te slapen is om te besparen op hotelkosten. Hotels kunnen erg duur zijn dicht bij het nationale park. Maar het mooie van kamperen is dat je geen last hebt van hoge hotelprijzen. Kamperen in het park is waarschijnlijk zelfs goedkoper dan kamperen op de KOA. :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door Martin & Marianne »

Galapogos schreef:Die camping is exact vier maanden van tevoren te boeken via recreation.gov.
Je bedoelt 6 maanden. :wink:
En inderdaad, als je gaat kamperen, dan is het zonde (en duur) om een KOA op zo'n grote afstand te nemen. In Springdale heb je ook een prima camping, mocht je iets meer voorzieningen willen dan bij Watchman.

In en rond Page is meer dan genoeg te doen. Je zou ook nog kunnen overwegen nom ene overnachting in Monument Valley te doen. Maar een paar uurtjes aan Lake Powell of een boottocht daar, of varen op de Colorado River is ook leuk. Je kutn ook een rondleiding maken bij de Glen Canyon Dam; erg leuk en interessant.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door Galapogos »

Rekenen is ook een vak. :oops: :lol:
mdinkelaar
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 nov 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door mdinkelaar »

Bij KOA St George kon ik een cabin huren, 2 nachten $280,- en het is volgens Google Maps 45min rijden.
In Springdale kon ik geen Cabins oid dergelijks vinden en kom ik op de goedkoopste hotelkamer voor 2 nachten $420,-
Via AirBnb kon ik wat campers in de regio vinden maar die zaten vol of waren net zo duur als een hotel in de regio.

We zijn van het camperen afgestapt, nadat ik had doorgerekend wat ik moest aanschaffen aan materiaal(tent, slaapzakken, luchtbedden enz enz) en het feit dat we (vooral mijn vrouw :D ) graag ook goed wilde overnachten/douchen enz.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door Martin & Marianne »

De aanschaf van een tent, een luchtbed en slaapzakken heb je er al na 2 of 3 nachten uit. Er zijn ook campings met douches, en met een luchtbed slaap je best comfortabel. Zeker in Yosemite bespaar je daarmee erg veel geld. Wat wil je daar doen als je niet zou gaan kamperen?
Is die cabin in St George eentje incl beddengoed? Vaak moet je daar je eigen beddengoed meenemen.
Springdale is redelijk prijzig, maar je zou eens de Zion Park Motel kunnen proberen. Als alternatief voor Springdale is Hurricane ook een mogelijkheid; dat scheelt alweer een stuk rijden vergeleken met St George.

Marianne
mdinkelaar
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 nov 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door mdinkelaar »

Je haalt het er inderdaad wel uit.
Ik had het als volgt berekent, op de site van Wallmart spullen verzamelt zoals tent, slaapzakken enz enz de minimale benodigdheden.
Samen $280,-.
De overnachtingen met een tent reken ik even voor $50,- p.n. en ik heb 6 overnachtingen Dus kamperen kost me ongeveer $580,-

De overnachtingen bij Half Dome Village(duurste á $550,-) en de 2 KOA's(Bryce/Zion) samen maken $900,-
Scheelt dus $320,-
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door Galapogos »

En bedenk dat het wellicht niet nodig is de aanschaf van kampeerspullen als ‘wegwerpaanschaf’ te zien. Wellicht zijn er dingen die je mee naar huis kunt nemen en een volgende keer weer kunt gebruiken. Jullie zijn met vier man, dus er mag bijna 100kg aan bagage mee en daarnaast nog handbagage!

Zelf nemen wij al onze kampeerspullen mee heen en weer, dus hoeven we op vakantie niets te kopen of weg te gooien.
mdinkelaar
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 nov 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door mdinkelaar »

Ja, is misschien ook wel waar. Ik zal er eens over nadenken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 2 dgn Lake Powell of Bryce

Bericht door Martin & Marianne »

De campings in de parken zijn niet duur, voor Yosemite is het $ 26, voor Zion $ 30.
Wij hadden zelf tenten (à 30 euro) meegenomen, dat paste goed in de koffers. Ter plekke hebben we twee luchtbedden (queens) gekocht die heel prettig lagen. Op de terugweg was er nog voldoende ruimte in de bagage om een daarvan mee terug te nemen.
We hebben niet zelf gekookt, maar daar kun je eventueel ook nog op besparen. Hoewel dat niet zo heel veel zal schelen.

Neem bij je afweging ook de reistijd/locatie mee; midden in het park zitten is wel heel mooi.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer