Is de Sonora Pass te doen met een 30-ft camper?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sandr@
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 nov 2017, 02:21

Is de Sonora Pass te doen met een 30-ft camper?

Bericht door Sandr@ »

Hoi,

In juni reizen we door Amerika en met mijn huidige planning zouden we dan op 5/7 de Tioga Pass willen rijden richting Lee Vining.
Als deze nog gesloten is (hoe groot is de kans?), is dan de Sonora Pass te doen met een camper van 30 ft?

Alvast bedankt voor uw antwoord,
Sandra
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Sonora pass met camper

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt pas in april een indicatie krijgen wanneer de Tioga Pass open gaat. Hier kun je zien wat de openingsdata in de afgelopen jaren waren. Normaal gesproken zal 6 juni wel lukken.
Met de auto was de Sonora Pass geen enkel probleem, maar ik heb wel gelezen dat het voor een camper lastiger is. Jullie hebben ook een lange camper. Zie voor info over de Sonora Pass: https://en.wikipedia.org/wiki/Sonora_Pass.
Misschien hierbij wel goed om te bedenken dat men in de VS niet echt gewend is aan smalle wegen; zo wordt bijvoorbeeld de CA198 door Sequoia afgeraden voor campers langer dan 22 ft, maar er zijn forumleden die dat fluitend met een 30ft camper doen.

Je weet dat je 15 januari om 16:00 uur moet reserveren voor Yosemite?

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Sonorapass met camper

Bericht door Trails »

Steep winding road van 26% en wordt niet geadviseerd met campers langer dan 25 ft.
Wij hebben afgelopen september weg 88 gereden en die was met 26 ft. goed te doen. Onze eerste camping lag aan die weg in Jackson.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Sonorapass met camper

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 1995 de Sonora Pass, omdat de Tioga op 18 juni nog gesloten was, met een 25 ft camper gereden. Was prima te doen, maar het eerste stuk is inderdaad best steil: 26%. Het gaat langzaam en de motor maakt een boel herrie, maar het is er prachtig. De weg is breed genoeg, dat is het probleem niet en ontzettende haarspeldbochten kan ik me ook niet herinneren. Ook was het er niet heel erg druk.
Zie ook : http://jojostravel1995usa.blogspot.nl/1 ... emite.html
Sandr@
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 nov 2017, 02:21

Re: Sonorapass met camper

Bericht door Sandr@ »

Heb lang getwijfeld daar we in Seki onze rondreis zullen starten maar nu toch de knoop doorgehakt om daarna naar Yosemite te gaan. We hopen dat de Tiogaroad open zal zijn anders zal de Carsonpass de beste optie zijn denk ik gezien de lengte 28 ft van de camper.Ik heb begrepen dat deze weg heel het jaar open is dus ik neem aan dat hier de lengte dan geen probleem gaat geven. Ik zal in ieder geval een extra dag inplannen voor we in Zion zijn.
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Sonorapass met camper

Bericht door Sassya »

Wij hebben dit jaar de Sonora pass gereden met een 23ft en wij kunnen ons niet echt krappe plekken herinneren. Vonden de weg goed te doen. Ik vond de weg daarna, dacht hwy 49, spannender. Maar daar kwamen we gewoon touringcars tegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer