Jeep of Camper voor bezoek Canyonlands

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Fam munneke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 feb 2005, 16:01

Jeep of Camper voor bezoek Canyonlands

Bericht door Fam munneke »

In mei zijn we twee hele dagen in Canyonlands.
We hebben in ieder geval een Jeep High Clearance nodig voor de Long Canyon en de Shafer Trail op de eerste dag.
De tweede gaan naar o.a de Upheavel Dome en de Mesa Arch en nog een paar andere bezienswaardigheden.
Is het dan handig om de Jeep voor twee dagen te huren in verband met parkeren in het Island in The Sky district.


groeten Tom
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Jeep of Camper voor bezoek Canyonlands

Bericht door lsl »

Zoals ik het begrijp ga je op dag-1 vanuit Moab via de Long Canyon omhoog en kom je via de Shafer + Potash terug naar beneden (of omgekeerd).
Op dag-2 ga je dan opnieuw naar Canyonlands "Island in the Sky" gedeelte om andere zaken te bekijken.
Indien dit de bedoeling is kun je gerust op één enkele dag alles hierboven doen en hoef je geen 2 dagen een 4x4 te huren.
Wil je op ook nog andere 4x4 wegen rijden zoals bvb van de Gemini Bridges naar beneden of 4x4 wegen in Arches of rond Moab zelf, dan heb je natuurlijk wel een 2e dag de Jeep nodig.


Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Canyonlands of Arches NP

Bericht door Hans B »

Een kwestie van kostenplaatje en niet te vergeten parkeren.
Wij konden afgelopen jaar in september prima met de camper Canyonlands in. Echter de parkeerplaatsen zijn niet overdadig en bij sommige punten was het helemaal niet mogelijk te parkeren.
Een jeep is niet goedkoop, maar het benzineverbruik van de camper ook niet.
Misschien kun je een leuke deal maken.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Fam munneke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 feb 2005, 16:01

Re: Jeep of Camper voor bezoek Canyonlands

Bericht door Fam munneke »

Bedankt voor de reacties.

Vooral het parkeren vind ik wel een belangrijk punt, dat is met een camper niet altijd even makkelijk.
Het zou jammer zijn als hierdoor bezienswaardigheden mist.
De plannen zijn nu zondag 20 mei van Colorado National monument via de HW 128 richting Arches.
Onderweg nog stoppen bij Castle Valley.
In Archers één of twee wandelingen doen, we zijn daar aan het begin van de middag.
Daarna naar Campground Canyonsland RV Resort in Moab voor twee nachten.
De laatste nacht willen overnachten in Dead Horse Point state park.

planning
21 mei jeep huren, Long Canyon, island in the sky district terug via Shafer trail en Potach road naar Moab
22 mei island in the sky district.
Als ik voor twee dagen een Jeep huur maandag 21 en dinsdag 22 mei heb ik het probleem dat ik op 22 mei met de camper van de Campground af moet want de laatste nacht slapen we in Dead horse state park ( 22 / 23 mei)
De vraag is dan wat doe ik met mijn camper op 22 mei.
Het alternatief is natuurlijk 3 nachten boeken op de campground in Moab.
Of de camper ergens parkeren in Moab

Of zijn er nog andere oplossingen??

groeten Tom
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jeep of Camper voor bezoek Canyonlands

Bericht door Evita2017 »

Wij waren in augustus ook in Moab met een camper en boekten een avondtour met een jeep (dus niet zelf rijden maar met gids). Niet goedkoop maar wel de moeite waard om te doen. Veel stops onderweg met de nodige uitleg. Zelfs ergens een korte wandeling gemaakt met een enorm knap uitzicht, gewoon over de rotsen, geen echte trail. Op plekken geweest waar we zelf nooit zouden komen zonder gids. We reden ook de Potash road en via de Shafer Trail omhoog. Op het einde nog de zonsondergang gezien over Canyonlands.
Wij overnachtten twee nachten in Moab (Moab Rv resort) en 1 nacht in Dead Horse Point State park. Deze camping zeker heel op tijd boeken want dit is een kleine camping met meestal maar weinig plaatsen beschikbaar. Heel mooi en rustig gelegen overigens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer