Budget bepalen + extra vragen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vin.cent

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door Vin.cent »

Ik kan voor 200 euro per dag toch wel wat goedkopers vinden! Huurauto in de zomer á 25 tot 35 euro per dag en een hotel voor 100 en dan heb je een goed hotel(zijn uiteraard nog hotels die je vanaf 50 euro hebt)...
Ik heb nooit boven gemiddeld 70 euro per dag hotelkosten gezeten en daar zaten dan nog dure Las Vegas hotels tussen.

Plus is brandstof nog een heel stuk duurder voor een camper plus kan je je minder makkelijk tussen bepaalde locaties verplaatsen!
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door jill1234 »

We zijn een gezin van 4, dus een auto voor 25 euro per dag gaat hem niet worden en 70 dollar voor een hotelkamer voor 4 personen ben ik ook nog niet tegengekomen...los daarvan lijkt ons de hele beleving van een camperreis super.
Daarnaast bespaar je op kosten van het eten omdat je zelf kan koken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door Martin & Marianne »

Vin.cent schreef:Ik kan voor 200 euro per dag toch wel wat goedkopers vinden! Huurauto in de zomer á 25 tot 35 euro per dag en een hotel voor 100 en dan heb je een goed hotel(zijn uiteraard nog hotels die je vanaf 50 euro hebt)...
Ik heb nooit boven gemiddeld 70 euro per dag hotelkosten gezeten en daar zaten dan nog dure Las Vegas hotels tussen.
Dat zijn prijzen die je in het hoogseizoen, voor 4 personen, op goede locaties, echt niet gaat halen.
Een camper doe je ook niet uit kostenoverwegingen, maar omdat je van kamperen houdt, van zelf eens kunnen koken, van midden in de parken staan voor heel weinig geld - dat lukt niet voor 100 euro per nacht.
jill1234 schreef:Daarnaast bespaar je op kosten van het eten omdat je zelf kan koken.
Hou het op de beleving; want het zal echt niet goedkoper zijn dan met de auto. Zelf koken zal niet heel veel goedkoper zijn dan uit eten gaan; dat laatste is relatief goedkoop in Amerika.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door Hans B »

Wij zijn al jaren met onze camper op reis (zie onderschrift).
Het is a way of life, sommigen haten het anderen (zoals ik) zijn verslaafd.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door Chi Sin X »

Ik wist niet dat camperen zo duur was. Wij zijn met 3 (dus ook altijd 4 persoonskamer nodig). 7 persoons SUV is 44 eur/dag, hotel is gemiddeld 120 USD/dag (NV, CA, OR, beetje ID) in midden van hoogseizoen. Ik moet zeggen dat we altijd op 1 kamer slapen. Onze zoon is nog maar net 9 geworden dus dat hoeft echt nog niet. Altijd een beetje 3-4 sterren hotels, maar een paar echt mooie hotels, maar we slapen daar eigenlijk enkel maar. Ontbijt zit er bijna wel altijd in.

In Europa zijn we ook echte campeerders (vroeger met de caravan, nu met de tent), maar in de VS hebben we nog nooit de stap gewaagd. Maar dat staat nog wel op mijn wish list :).
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door Linda85 »

Ik wist niet dat camperen zo duur was.
Nee, cámperkamperen is zo duur, met huurauto en tent kan het stukken goedkoper.
Afbeelding
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door SuzieQ »

Hotelkamer voor 4 personen voor 70 dollar is op sommige plekken goed te doen hoor.
Alleen je moet dit wel ruim op voorhand boeken. Dus + 6 maanden van te voren.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door Q-BiC »

In het hoogseizoen? Ik ben er aan het boeken voor oktober voor 3 personen en enkel in de kleinere niet-toeristische gehuchten zijn die misschien aan die prijs te vinden, maar dan vooral als je graag de op Tripadvisor allerlaagst gerangschikte hotels boekt, en/of er neemt zonder inbegrepen ontbijt; moet je er ook bij rekenen dan, en/of niet-annuleerbare tarieven boekt, en/of slechts met 2 volwassenen en 2 kinderen reist ipv 4 volwassenen.

De goedkoopste die ik momenteel geboekt heb, is in Gunnison voor 85$, annuleerbaar & met ontbijt. Ga je dan naar Silver City, onderaan NM, ook klein en niet heel toeristisch, begint het dan weer vanaf +-100€ voor een "standaard" Comfort/Quality/Holiday Inn 2Q room met ontbijt.


In ieder geval, voor de topic-starter of andere geïnteresseerden, onze hotelkosten waren als volgt (omgerekend naar USD volgens de dan geldende wisselkoers, zodat je best kan vergelijken met nu):
07/2009: 196$/nacht (3 personen)
07/2010: 160$/nacht (3 personen)
07/2012: 155$/nacht (2 personen)
09/2013: 209$/nacht (3 personen), dit was deels Canada
09/2016: 190$/nacht (2 personen), dit was deels Canada, met een barslechte USD koers van 1.09.
=> Anders gezegd: gemiddeld 55€/nacht/persoon, als je "gemiddelde" hotels boekt zoals ons, nooit kampeert, voor 2-3 personen, in het hoogseizoen (wat september eigenlijk ook nog is)...

(05-06/2011: 310$/nacht (3 personen), maar dit was Hawaii, dus een uitzondering en neem ik ook niet mee in de info hieronder.)

Qua food-budget hangen we tussen 20-38$/dag/persoon. Dit is opnieuw met "gemiddeld" eetgedrag, want na 3 dagen pic-nic, pizza hut & mcdonalds, mag er mijns inziens wel eens een "fine dining" restaurant volgen, maar dat bepaalt ieder voor zich ...
=> Anders gezegd: gemiddeld 21€/dag/persoon

Benzine heeft ons tussen de 6.7$ & 11$/100km gekost (IFAR/SFAR) met een prijs van 2.3-3.6$/gallon.
=> Anders gezegd: gemiddeld 390€/reis of 6.85€/100km

Huurauto tussen de 47-80$/dag voor de IFAR's en 45-84$/dag voor de SFAR's.
=> Anders gezegd: gemiddeld 53€/dag

Toegangstickets & activiteiten bepaalt ieder voor zich. Vanaf 50€/persoon voor enkel de obligatoire toegangspassen zou ik rekenen.

De vluchten, tjah... Wil je van error fares gebruik maken en misschien bar slechte uren hebben, buiten het seizoen: 300€/persoon? Worst-case, in ons geval: 1165€/persoon.

Hopelijk kan je hiermee beter je budget bepalen, succes :)

(Ja, ik hou alles bij :oops: )
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door Tin_cricket »

Het is onderwerp dat regelmatig terug komt, en er is geen eenduidig antwoord op te geven. Maar ik sluit mij aan bij @SuzieQ

Ik ben van mening dat vroeg boeken de beste manier is om met een budget te reizen en dan ook echt vroeg. Minstens 9 maand op voorhand En ermee bezig willen zijn. Want het wordt idd elk jaar duurder. Het is moeilijk want je wilt eerst de vlucht, en dan pas de hotels. Als de vluchtprijzen lang hoog blijven, stijgen de hotelkosten ook weer. Een beetje een evenwichtsoefening dus.

Wij zitten voor september nu aan 62€ (incl. tax, weliswaar een gemiddelde van 11% tax genomen in de excel) voor motels/hotels met minstens 8 of meer op booking, altijd met een ontbijt dat uit meer bestaat dan een kop koffie en een muffin. Enkel Page kreeg lager, maar voor 70 dollar op die locatie (quality inn). Bright Angel lodge kon ook enkel nog met gedeelde badkamer, maar ach. Verder hebben we ook de betere hotels als BW plus kunnen bemachtigen toen ze een flash sale deden, dusja. Beginnen zoeken in december en in februari was een verdubbeling van de prijs zeker geen uitzondering (jawel, ik heb het bijgehouden :oops: ) We overnachten daarvoor oa Las Vegas, Springdale, Torrey, Tropic, Moab, Ouray, Durango, Blanding, Page, Grand canyon... Toegegeven er zit ook een priceline bij, en wat een error rate bleek te zijn. wij verkiezen ook de onafhankelijke hotels boven de ketens, al verdwijnen die als sneeuw voor de zon.

Voor ons wordt het vermoedelijk de laatste keer (althans toch de westkust). Intussen een zoon gekregen, er kruipt te veel tijd in om het budget binnen de perken te houden. Het is énorm veranderd op 6 jaar tijd. Als het nog USA wordt, zoeken we ons wel ergens een cabin ergens aan een Lake in een vd Dakotas ofzo.
Vin.cent

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door Vin.cent »

SuzieQ schreef:Hotelkamer voor 4 personen voor 70 dollar is op sommige plekken goed te doen hoor.
Alleen je moet dit wel ruim op voorhand boeken. Dus + 6 maanden van te voren.
Zeker! En gewoon even goed Hotwire, Priceline en dat soort sites bekijken en in de gaten houden.
Ook is niet teveel eisen stellen wel een must! Gewoon een leuke kamer, misschien met ontbijt, maar niet teveel poes-pas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer