Budget bepalen + extra vragen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door sanook » 01 jan 2018, 15:26

TonieD schreef:Voor onze trip aankomende maart/april (3pers, New York/Zuid-West) heb ik zojuist de autohuur als laatste vast gelegd.
Voor tickets, hotels, camper, campings, autohuur, alvast geplande uitjes, eten/boodschappen en benzine komen wij uit op rond de 3300,- pp.
Dit dus wel buiten het hoogseizoen.
Dat is appels met peren vergelijken...

SteffenV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door SteffenV » 01 jan 2018, 15:52

vinceG schreef:Ik ben van mening dat de VS voor ieder budget te doen is. Maar er is wel een minimaal budget nodig uiteraard!
Dit is geheel afhankelijk van wat je wilt gaan doen.
Zoals eerder al gezegd, een midsize suv met 4 volwassenen/personen? En dan ook kamperen? Niet realistisch!
Daarnaast zit je in het hoogseizoen, dus als het op budget moet, dan zou ik zeker opteren om buiten het seizoen te kijken.
40/60 dollar per nacht? Hmm jah ik denk dat het wel mogelijk is op sommige plekken, maar op veel plekken ook zeer zeker niet! Dat kon 5 jaar geleden nog wel, maar nu echt niet meer.
Kamperen een optie? Ja tuurlijk, maar is volledig afhankelijk van waar je naartoe wilt. Veel plekken zijn echt niet fijn in juli in een tentje.
Dus ik zou het omdraaien. Stel een budget vast wat jullie kunnen betalen en ga dan kijken wat mogelijk is.
Maar 4 personen in juli in het zuidwesten van de VS, dan zou ik zeker 7000 - 10.000 inschatten.
Blijft natuurlijk altijd een beetje appels en peren vergelijken maar richting de 10.000 euro lijkt mij een goede richtprijs. Zeker als je wilt gaan kamperen. Fullsize SUV is zeker een vereiste voor 4 personen + bagage en kampeerspullen.

Mijn reis, 30 dagen (mei/juni) inclusief veel NP's, alleen hotels, fullsize SUV en betaalbare vlucht zit op ruim 7000 euro aan vooraf gemaakte kosten. Dat is dan voor 2 personen exclusief shoppen, tanken en eten. We zijn niet van het kamperen, verblijven in de parken en vinden het niet erg om geld uit te geven. Snap ook wel dat niet iedereen er evenveel geld voor overheeft, laat staan dat geld ook heeft, maar op een budget naar de andere kant van de wereld vind ik niet bij elkaar passen. Maar goed, het is een forum waar iedereen gelukkig een eigen mening en ervaringen heeft, gelukkig maar! :thumbup:
2009: FL / 2010: FL / 2013: NYC - CA - NV / 2016: UT - NV - CA - MT - WY
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2020: AK - FL

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 01 jan 2018, 16:50

michelly schreef:Het valt me wel op dat de meeste mensen die kritiek op kamperen hebben dat nog nooit gedaan hebben :lol:
En waarom zou ik dat niet mogen hebben?? :dontknow: Alsof ik er niet iets van mag vinden omdat ik nog nooit gekampeerd heb in Amerika?? :?

Overigens ben ik wel benieuwd of TO ervaring heeft met kamperen. Kamperen doe je vooral ook omdat je dat leuk vindt, niet zozeer om de kosten te drukken al is dat meegenomen. Kamperen vind ik zelf overigens ook erg leuk maar niet persé in Amerika. Dan vind ik het heerlijk om 's avonds op een motelkamer te zijn. :D

Waarbij ik niet wil zeggen dat ik nooit zal gaan kamperen in Amerika. :wink:

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 01 jan 2018, 18:33

Natuurlijk mag jij een mening hebben maar er wordt in dit topic enigszins gesuggereerd dat het geen doen is om in het hoogseizoen te kamperen. Nou, ik kan uit ervaring vertellen dat dat prima kan. Natuurlijk moet je dat niet in Death Valley doen of in Joshua Tree maar op de meeste plekken kan dat prima.
SteffenV schreef: Blijft natuurlijk altijd een beetje appels en peren vergelijken maar richting de 10.000 euro lijkt mij een goede richtprijs. Zeker als je wilt gaan kamperen. Fullsize SUV is zeker een vereiste voor 4 personen + bagage en kampeerspullen.
Waarom is een Fullsize SUV een vereiste? Een minivan kan prima.
Het kan echt wel een stuk goedkoper dan 10000 euro, zeker voor 3 weken. Onze laatste rondreis met z'n vieren in 2014 waren wij 7885 euro kwijt voor 30 dagen.

SteffenV
Amerika-ontdekker

Bericht door SteffenV » 01 jan 2018, 19:14

Een minivan kan ook ja, ging me meer om het formaat eigenlijk :wink:
2009: FL / 2010: FL / 2013: NYC - CA - NV / 2016: UT - NV - CA - MT - WY
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2020: AK - FL

Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X » 02 jan 2018, 15:28

Ik denk dat 7k haalbaar moet zijn als je een beetje op het budget let.

Wij zijn nu net klaar met alles te reserveren en wij zitten voor 3 weken in juli op bijna 4100 euro. Wij zijn wel maar met 3 personen, maar in principe scheelt dat enkel in vliegtuigtickets als je in dezelfde kamer kan slapen. We hadden wel geluk met de vliegtuigtickets, en de hotels heb ik allemaal goed uitgezocht (heb er nog heel wat van 70-80 usd). Ik moet wel zeggen dat wij maar 2 steden doen, Las Vegas, en dat is al heel goedkoop qua overnachtingen en San Francisco, en daar heb ik nog een hotel gevonden voor 130 eur/nacht. Deze is wel niet centraal gelegen, maar in de buurt van een BART.

Ik probeer overal een hotel/motel met ontbijt te nemen. 's Middags zorgen we meestal voor een picknick en 's avonds gaan we ook niet elke dag uitgebreid dineren, maar is het af en toe ook wel een Denny's of iets dat er op lijkt.

Ik verwacht dat wij ergens eindigen tussen 6000 en 6500. Vorige edities kwamen we toe met gemiddeld 100 eur per dag, inclusief benzine. Maar ik moet zeggen dat we verder niet veel opdoen.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 02 jan 2018, 16:56

Wij rekenen per dag tussen de €100 en €150 per persoon (eten, drinken, benzine en overige uitgaven). Dat is dus los van de reis zelf.
Voor 3 weken tickets en huurauto zijn we voor komende vakantie in juni ongeveer €1500 kwijt. We rekenen met middenklasse (keten)hotels (o.a. LQ, BW, Holiday Inn etc.) (een schoon bed, een douche en een goed ontbijt is voor ons voldoende), en gaan elke avond uit eten.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 02 jan 2018, 19:56

Wij zijn nu net klaar met alles te reserveren en wij zitten voor 3 weken in juli op bijna 4100 euro. Wij zijn wel maar met 3 personen, maar in principe scheelt dat enkel in vliegtuigtickets als je in dezelfde kamer kan slapen
Moet de 4e persoon dan maar 3 weken op een houtje bijten? :mrgreen: Die zal toch ook moeten eten.
Ik ben wel benieuwd waar je zit als je accomodaties van 70 dollar vind in Juli.

Het ligt er ook aan wat je allemaal wilt doen. Wil je een pretpark bezoeken, een zipline doen, stratosphere in of er juist af springen, een keer schieten, raften, helivlucht boven de Grand Canyon. Hoeveel zaken als Alcatraz en Antelope Canyon neem je op.

Mijn laatste vakantie heb ik alleen maar NP’s gedaan wat behalve een parkenpas weinig kost. In Vegas bijna alles gratis met MyVegas en één nacht een stukje van het beroemde deel van de strip. En in LA eigenlijk ook alleen maar gratis zaken gedaan. Dat kan gelijk al veel schelen, maar op een eerste trip ga je in mijn ogen voor bekende zaken

BIANCAW
Amerika-ontdekker

Bericht door BIANCAW » 02 jan 2018, 20:58

In 2016 rondje zuid-westen gedaan met gezin midden in het hoogseizoen. Onze totaal prijs was 7200 inclusief alles. Wij hebben gekampeerd met de tent dit is prima te doen. In de steden en Death Valley hadden wij een hotel. Een minivan is erg fijn voor het kamperen. Ook allerlei tickets en uitstapjes zoals universal studio's, walvis tocht, pink jeep tour, monument valley tour. Het is ook net wat iemand uit wil geven. Succes!

jand
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door jand » 02 jan 2018, 22:12

PSVwally schreef: Heeft er behalve je moeder al iemand een rijbewijs? Willen jullie met z'n 4-en op één hotelkamer?
nee en met meer op een hotelkamer is geen probleem
mtl schreef:Anders 2 weken gaan ipv 3 weken.
Hier heb ik ook over gedacht maar het lijkt mijn zonde van die dure vliegtickets zo kort te blijven.
Martin & Marianne schreef:Kamperen is - ook in de zomer - echt goed te doen.
Wij vonden het 's avonds zeker in Sequoia en Yosemite heel aangenaam qua temperatuur.
In Page zou je ook kunnen kamperen maar daar zal het wel warmer zijn.
Heb je toevallig een idee van cijfers? In het binnenland koeld daar de temperatuur heel erg af of valt dat wel mee?
SteffenV schreef:maar op een budget naar de andere kant van de wereld vind ik niet bij elkaar passen.
Als wij reizen met budget haatte hadden we wel een reisje naar Zuid-Frankrijk geboekt :thumbup:
Chi Sin X schreef:Ik denk dat 7k haalbaar moet zijn als je een beetje op het budget let.

Wij zijn nu net klaar met alles te reserveren en wij zitten voor 3 weken in juli op bijna 4100 euro. Wij zijn wel maar met 3 personen, maar in principe scheelt dat enkel in vliegtuigtickets als je in dezelfde kamer kan slapen. We hadden wel geluk met de vliegtuigtickets, en de hotels heb ik allemaal goed uitgezocht (heb er nog heel wat van 70-80 usd). Ik moet wel zeggen dat wij maar 2 steden doen, Las Vegas, en dat is al heel goedkoop qua overnachtingen en San Francisco, en daar heb ik nog een hotel gevonden voor 130 eur/nacht. Deze is wel niet centraal gelegen, maar in de buurt van een BART.
Dat klint mij al best redelijk als budget zeker als we er wat campings bij doen
PSVwally schreef: Moet de 4e persoon dan maar 3 weken op een houtje bijten? :mrgreen: Die zal toch ook moeten eten.
Dat zal wel best meevallen als ontbijt eten we gewoon als thuis ook op hotel als er geen ontbijt is (brood en cornflakes)
's middag voorzien een picknick (brood en sla)
's avonds koken we op camping als er tijd voor is is dat één van mijn favoriete dingen aan kamperen op hotel eten we meestal ook maar brood we gaan natuurlijk ook wel eens uiteten maar dat gaat het budget niet maken
Coyote schreef:Overigens ben ik wel benieuwd of TO ervaring heeft met kamperen. Kamperen doe je vooral ook omdat je dat leuk vindt, niet zozeer om de kosten te drukken al is dat meegenomen.
Ik ga ervan uit dat ik de TO ben? Ervaring met kamperen hebben we meestal wel ten Noorden van Belgie. Naar wat ik heb gelezen lijkt kamperen in Amerika mij echt geweldig kamperen in de parken, het maken van vuurtjes, geen overdreven infrastructuur.
Laatst gewijzigd door jand op 02 jan 2018, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

amboly
Amerikafan

Bericht door amboly » 02 jan 2018, 23:50

Mijn vriendin en ik waren voor 27 dagen in 2015 zo'n 6300 euro kwijt. We hebben daarvan 15 dagen gekampeerd en in LA bij kenissen geslapen. Wij hebben meestal op de camping gekookt. We hebben wel een buggytoer gedaan in Moab en een keer een sterrenrestaurant in SF. Mijn tip zou zijn om gewoon even een budget te maken in Excel met de beste prijzen voor vliegtickets en auto die je kan vinden, reken voor een hotelovernachting gemiddeld 125 dollar per nacht, voor een camping gemiddeld 35 dollar, voor eten/uitstapjes 50 dollar pp per nacht en voor de benzine 500 dollar totaal. En als je campinguitrusting moet kopen voor 4 personen zo'n 350 dollar. Dan kom je een eind in de buurt.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 03 jan 2018, 13:15

jand schreef:Heb je toevallig een idee van cijfers? In het binnenland koeld daar de temperatuur heel erg af of valt dat wel mee?
Geen idee eigenlijk. Het maakt heel veel uit op welke hoogte je zit. Dus in Sequoia en Yosemite koelt het wel aardig af.
Google eens op temperatures en de plaats/parknaam. Voor Page vind je dan bijvoorbeeld dit: http://www.canyon-country.com/lakepowell/weather.htm

Marianne

Galapogos
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos » 04 jan 2018, 13:59

Wij hebben de afgelopen twee jaar reizen gemaakt naar Amerika, twee personen, 70% kamperen en 30% in hotels. Ook dit jaar gaan we weer zo'n reis maken. De campings vaak in de nationale parken, de hotels op plekken waar kamperen niet handig is (in de stad, ergens waar het heet is, ergens waar we op doorreis zijn). De hotels waren daarbij zeker niet goedkoop (San Francisco, Death Valley, hartje zomer in Banff), maar doordat het kamperen erg goedkoop uitpakt is de gemiddelde prijs voor een overnachting tijdens alle drie de reizen beperkt gebleven tot zo’n 50 euro.

Als jullie dezelfde verdeling tussen kamperen en hotels aanhouden en de nachten in de hotels met z’n vieren een kamer delen, dan ben ik er van overtuigd dat dit niet veel meer hoeft te kosten dan 50 euro per nacht, 60 euro als marge.

Verder zijn we met twee man samen iets minder dan 100 euro per dag kwijt aan overige kosten, waaronder benzine, eten+drinken, koelbox, gasflesje, andere boodschappen en entrees. Hierbij geldt: geen dure excursies inbegrepen (pretparken, helikoptervluchten, jeep tours, dat soort zaken), eten/drinken eenvoudig maar wel bijna altijd buiten de deur in eenvoudige (keten)restaurants. Met vier man zou ik rekenen op 150 euro per dag als je niet te duur uit eten gaat en zoals je zelf al schrijft ook af en toe eten uit de supermarkt haalt.

Ik deel de mening van andere mensen hier dat een midsize SUV met vier mensen én kampeeruitrusting te klein is. Persoonlijk zou ik zelfs een standard SUV te klein vinden. We hebben de afgelopen twee jaar een standard SUV meegekregen en alhoewel dat helemaal prima is voor twee man + uitrusting, zou ik met vier man toch te weinig ruimte hebben gehad. Dan liever een minivan of fullsize SUV.

Verder is het een eenvoudig rekensommetje:
Prijs vliegtickets + prijs huurauto + 60e/nacht voor overnachten + 150e/dag voor overige kosten + eventuele duurdere excursies = prijs vakantie

Als je dan drie weken weg gaat, rekent op 550 euro/vliegticket (heb je tickets voor die prijs kunnen vinden? Mooie prijs!), 1000 euro/huurauto en 21 dagen, dan kom je uit op zo’n 7500 euro zonder dure excursies. Tel daar dan nog wat bijkomende kosten bij op voor esta, vervoer naar vliegveld, en je bent er.

peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep » 05 jan 2018, 12:22

michelly schreef:Het ligt er heel erg aan wat je allemaal wilt gaan doen. Je kunt prima met een beperkt budget een mooie vakantie maken. Als je bijv. van wandelen houdt en niet luxe gaat uiteten kan dat inderdaad goedkoop. Kamperen bespaart je ook veel geld, je kunt vaak voor weinig geld midden in de parken kamperen. Verwacht dan geen luxe maar wel een prachtige plek. Het kan inderdaad heet zijn maar je kunt er ook voor kiezen om op die plekken een hotel te nemen. Grand Canyon, Zion, Bryce, Yosemite, Sequoia, de kust, allemaal plaatsen waar je prima kunt kamperen. 's Avonds een vuurtje stoken en wat marshmellows roosteren, heerlijk! Wij hebben vaak een klein brandertje bij en kopen dan een wokpan en 1 kleine pan. Pasta is dan zo gemaakt en de wok zet je gewoon op de bbq die bij praktisch iedere kampeerplek aanwezig is. Ik weet wel dat dit geen vakantie is voor de luxepaardjes onder ons maar het kan prima en is bovendien erg leuk :D Ik heb inderdaad op onze site alle kosten altijd bijgehouden zoals PSVWally al aangaf. Bij de nabeschouwing staat van iedere reis het overzicht. http://www.michelly.nl
Zit met plezier jullie reisverhaal te lezen. Mooie layout ook op de website!

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 05 jan 2018, 18:19

Dank je :thumbup:

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 01 jul 2018, 08:57

Ik ben benieuwd naar met welke uitgaven voor eten we rekening moeten houden als we met een camper reizen.

Camperhuur 18 dagen : 3500
Tickets 4 personen : 2400 ( hoop ik)
Campings 700
Benzine 500

Zit ik op 7100, Is onder de 10.000 blijven dan realistisch?
3 nachten hotel komt er bij, eten, excursie Alcatraz, Antylope canyon en 1 dag universal

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 01 jul 2018, 09:26

Je kunt de prijzen voor de excursies eens opzoeken. Met 4 personen gaat dat ook wel snel oplopen.
Ik denk dat de benzine wel duurder uit zal pakken. En wat voor campings zoek je? Heb je die al uitgezocht? In de parken is het goedkoper dan op commerciële campings.
Denk eraan dat je veel campings op tijd moet reserveren. Zoek dat goed uit. Zeker voor Yosemite.
Kijk eens in het 2015-verslag van Elly op http://www.michelly.nl. Daar staat een kostenplaatje in.
Voor de hotelkosten zou ik uitgaan van 200 euro per nacht.
Voor het eten zou ik wat meer rekenen dan wat je hier kwijt bent. Groente en fruit is duur. En je zult ook wel eens uit eten gaan.
Voor de vluchten zou ik wel iets meer rekenen dan 600.

Marianne

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 01 jul 2018, 13:02

Kosten benzine heb ik via een rekentool op de site van tiogatpurs uitgerekend.
Campings heb ik allemaal uitgezocht. In de parken slapen we ook echt in de parken, kosten daar van zijn tussen de 25 en 35 euro per nacht voor een camperplek. Een stuk duurder is een camping in LA en SF. Dan heb je het al snel over 80 euro.
Voor de rest zullen we behalve eten weinig kwijt zijn, met uitzondering van dagje universal, de Antylope canyon en Alcatraz. Shoppen houden we niet van, dat scheelt..

flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 » 01 jul 2018, 13:21

camperhuur bijna 200euro per dag? :shock:

jill1234
Amerikakenner

Bericht door jill1234 » 01 jul 2018, 13:43

Volop hoogseizoen, dus ja, 200 euro per dag. Maar autohuur en hotels zou niet goedkoper uitkomen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer