Budget bepalen + extra vragen.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jand
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door jand » 30 dec 2017, 23:39

Hallo,

Ik was de laatste tijd aan het kijken naar een reis naar het zuidwesten van de VS, voornamelijk het budget is hierbij het vervelende deel.
Wij zijn met vieren: ik, mijn moeder, mijn zus en broer.
Dit is wat ik nu heb:

vliegtickets
Schiphol - Phoenix via Tix 2000-2200€ (zijn websites als Tix betrouwbaar? Comfortabel moet de reis niet zijn, maar ik zou wel graag in de VS aankomen?)
Vertrekken op 10 juli en terugkeren op 31 juli leek mij het goedkoopste.

auto
700€ voor een Intermediate SUV en 300€ aan brandstof

overnachtingen
840€, hotels voor 40-60 euro lijken geen uitzondering in Amerika. Ik zou ook graag zoveel mogelijk kamperen in een tent. Volgens het internet is dit perfect mogelijk in Amerika (is dit ook zo?)

eten
supermarkten zijn niet duurder als in België en als we 's avonds zelf kunnen koken zou dit geen extra kost moeten zijn. (laat me maar weten als dit niet zo is?)

esta
50€

ter plaatse
300€ voor de nationale parken?
hangt natuurlijk af van wat we willen doen maar aan wat kunnen we nog geld besteden?

kampeerspullen kopen bij aankomst
200€, tent-matje-slaapzak kan van België mee en bv. een vuurtje, bbq, borden... ter plaatse kopen?

Nog kosten die ik ben vergeten? Laat me maar weten en natuurlijk als ik ergens te optistisch ben geweest.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: budget bepalen + extra vragen

Bericht door PSVwally » 31 dec 2017, 00:33

Hoi en welkom op het forum

€300 voor nationale parken? Voor €80 heb je met zn allen een parkenpas.

Hotels voor €40/€60 is een utopie. Er zullen er best enkelen zijn, maar in jullie periode zijn die prijzen een uitzondering en betwijfel ik of je dan ook nog ergens op een goede plek zit.
Teken voor hotels gemiddels zeker €100 per nacht

In je totaalplaatje bereken ik zo'n €4500 zonder eten en drinken voor de hele reis.
In die periode lijkt me dat voor 4 personen helemaal niet realistisch.

Je kan best wat uitsparen door te kamperen en misschien zelf te koken, maar
- €2000 voor 4 tickets in juli kan, maar moet je echt wat geluk mee hebben
- €1000 voor int.suv + brandstof ok, maar ook hier zal je een actie moeten vinden
- € stel je zou gemiddels met hotels en tent voor €80 per nacht ergens zitten kost het je al minimaal €1600 voor 20 nachten.
- eten en drinken grofweg €80/100 per dag voor jullie 4-en met alle ijsjes, watertjes, colaatjes en dat is laag geschat.

Met Esta, parkenpas, aanschaf tent en dergelijke zou ik eerder al rond de €7000 gaan denken met wat geluk.
Lees de reisverslagen van lid Michelly eens door, zij geeft ook altijd een kostenoverzicht bij haar verslagen.

En verder is het ook belangrijk om te vermelden wat je wilt bezoeken. LA en SF zijn dure steden om te overnachten, waar Vegas (zeker buiten de weekenden) goedkoper is.

marrich77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Budget bepalen + extra vragen.

Bericht door marrich77 » 31 dec 2017, 08:10

Toevallig gisteren een auto (Hyundai Santa Fe) gehuurd voor July (19 dgn) kosten net geen 1100. Zat bij Europcar. Was op dat moment de goedkoopste.
Tickets een kleine 2 mnd geleden gekocht bij TIx. Maken ook reclame op TV. Dus zal vast vertrouwd zijn.
Maar zelfs de meest 'betrouwbare' ketens kunnen soms de grootste eikels zijn. Dus wat dat betreft moet je gewoon geluk hebben. (Waren trouwens 3700 kwijt hiervoor.
Tickets moet je echt geluk mee hebben. Als je directe vluchten wil betaal je gewoon meer.
Als je geen bezwaar hebt tegen (meerdere) tussenstops kan je goedkoper.
In ons geval met 2 kids stelden wij enkele eisen waardoor we hierop uitkwamen.
Kijk anders eens bij skyscanner. deze vergelijkt meerdere vluchten en vliegvelden)

Hotel in Vegas gisteren ook geboekt. met zijn 4-en zitten we voor 110 dollar in een (op de foto) mooi hotel voor 2 nachten.
In SF hebben we voor 550 dollar voor 3 nachten een hotel dicht bij Fishermans Warf.
De rest zien we onderweg daar wel. Zullen motels zijn. Stellen weinig eisen, (comfortabel) Bed, douche en toilet is voldoende. (ontbijt is meegenomen als ze dat erbij serveren, maar stelt meestal weinig voor)

Het loont gewoon om te shoppen.
Booking.com / trivago / maar ook nog eens op de eigen site van een hotel kijken geeft soms grote verschillen.

Wat ik trouwens mis in je verhaal is... Ik zie Schiphol - Phoenix staan, maar is dat een retour vlucht?

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 31 dec 2017, 08:46

Een midsize SUV lijkt mij te klein voor 4 volwassenen (weet niet hoe oud de rest van de familie is).
Met name voor de bagage en al zeker als je gaat kamperen.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Hans B » 31 dec 2017, 09:39

Af te leggen afstanden in Amerika zijn groot, een auto kan al gauw te klein zijn.
Zou het mogelijk zijn buiten het hoogseizoen te gaan dat bespaart je heel veel geld.
Kamperen in een tent, ligt aan de route. In juli is het vaak 40+C.
Koken ook daar zal je dan spullen voor moeten meenemen, kopen kost ook budget.
Grofweg zou ik voor 4 personen 10.000 euro inschatten, wordt het minder is dat meegenomen.
In 24 x en 1166 dagen 117.350 mile door Amerika gereisd.

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

Vin.cent

Bericht door Vin.cent » 31 dec 2017, 10:06

Midsize SUV is volgens mij echt een NO GO! Wij deden dat met 3 personen en het is passen en meten. Op het laatst de coolbox en stoeltjes achterlaten, maar een pretje was het niet!
Ik zou gaan voor minimaal een FULLSIZE SUV.

Rekening houden met hotels van +/- 100 per nacht per kamer, dan kan het alleen maar meevallen.
Campings ben ik zelf geen voorstander van, maar iedereen zijn ding toch :) Lekker zweten in +40 af en toe in een tentje, je moet er van houden :)

Het zal vast wel zo zijn dat de boodschappen net zo duur zijn, maar aangezien je op vakantie bent je meestal toch een andere levensstijl erop na zal houden en ook echt wel wat hoger kunnen uitvallen.

De verdere kosten zullen afhangen van wat je verder nog wilt doen. Pretparken in LA? Walvissen spotten aan de kust? etc........

Budget heeft vooral met jezelf te maken, op de dingen na waar je verder weinig invloed op hebt(vlucht - hotels - vervoer - eten, waar je natuurlijk wel altijd de goedkoopste in kan vinden).
Laatst gewijzigd door Vin.cent op 31 dec 2017, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 31 dec 2017, 10:08

Wij hadden dit jaar met 4 personen een minivan. Met een koelbox en kampeerspullen was dat heel prettig. Kamperen is goedkoop maar je zult in de steden veel meer geld kwijt zijn. Maak eens een route, dan is het beter aan te geven wat je per nacht kwijt zult zijn. Veel campings moeten 6 maanden van te voren geboekt worden dus je moet voor een vakantie in juli al bijna beginnen met boeken.

@marrich77; het lijkt me niet verstandig om in juli niets van te voren vast te leggen. Dat zal betekenen dat je veel meer geld kwijt bent en/of veel grotere afstanden af zult leggen.

Marianne

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 31 dec 2017, 10:38

Het ligt er heel erg aan wat je allemaal wilt gaan doen. Je kunt prima met een beperkt budget een mooie vakantie maken. Als je bijv. van wandelen houdt en niet luxe gaat uiteten kan dat inderdaad goedkoop. Kamperen bespaart je ook veel geld, je kunt vaak voor weinig geld midden in de parken kamperen. Verwacht dan geen luxe maar wel een prachtige plek. Het kan inderdaad heet zijn maar je kunt er ook voor kiezen om op die plekken een hotel te nemen. Grand Canyon, Zion, Bryce, Yosemite, Sequoia, de kust, allemaal plaatsen waar je prima kunt kamperen. 's Avonds een vuurtje stoken en wat marshmellows roosteren, heerlijk! Wij hebben vaak een klein brandertje bij en kopen dan een wokpan en 1 kleine pan. Pasta is dan zo gemaakt en de wok zet je gewoon op de bbq die bij praktisch iedere kampeerplek aanwezig is. Ik weet wel dat dit geen vakantie is voor de luxepaardjes onder ons maar het kan prima en is bovendien erg leuk :D Ik heb inderdaad op onze site alle kosten altijd bijgehouden zoals PSVWally al aangaf. Bij de nabeschouwing staat van iedere reis het overzicht. http://www.michelly.nl

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 31 dec 2017, 16:04

Het ligt er heel erg aan wat je allemaal wilt gaan doen. Je kunt prima met een beperkt budget een mooie vakantie maken. Als je bijv. van wandelen houdt en niet luxe gaat uiteten kan dat inderdaad goedkoop
Ben ik helemaal met je eens. Alleen is het budget waar TS het over heeft in mijn ogen totaal onrealistisch. Zeker in die periode.
Hotel in Vegas gisteren ook geboekt. met zijn 4-en zitten we voor 110 dollar in een (op de foto) mooi hotel voor 2 nachten.
Welk hotel heb je dan als ik vragen mag?

Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster » 31 dec 2017, 16:28

Kijk anders eens bij skyscanner. deze vergelijkt meerdere vluchten en vliegvelden
Ik heb het gevoel dat skyscanner niet helemaal "onpartijdig" meer is.
vergelijk maar eens met https://www.momondo.nl zal je zien dat skyscanner veel vluchten niet laat zien.

vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door vinceG » 31 dec 2017, 21:48

Ik ben van mening dat de VS voor ieder budget te doen is. Maar er is wel een minimaal budget nodig uiteraard!
Dit is geheel afhankelijk van wat je wilt gaan doen.
Zoals eerder al gezegd, een midsize suv met 4 volwassenen/personen? En dan ook kamperen? Niet realistisch!
Daarnaast zit je in het hoogseizoen, dus als het op budget moet, dan zou ik zeker opteren om buiten het seizoen te kijken.
40/60 dollar per nacht? Hmm jah ik denk dat het wel mogelijk is op sommige plekken, maar op veel plekken ook zeer zeker niet! Dat kon 5 jaar geleden nog wel, maar nu echt niet meer.
Kamperen een optie? Ja tuurlijk, maar is volledig afhankelijk van waar je naartoe wilt. Veel plekken zijn echt niet fijn in juli in een tentje.
Dus ik zou het omdraaien. Stel een budget vast wat jullie kunnen betalen en ga dan kijken wat mogelijk is.
Maar 4 personen in juli in het zuidwesten van de VS, dan zou ik zeker 7000 - 10.000 inschatten.
2017: USA San Diego - Phoenix
2018: Januari: LV-GC-Tucson-phoenix-LV
Februari: Phoenix - San Diego
Aug: North Carolina
2019: Juni: NY - Florida
Juli: NY - philadelphia
sept: SLC-Yellowstone-rushmore-denver-SLC

jand
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door jand » 01 jan 2018, 03:31

Alvast bedankt voor alle tips en antwoorden
De prijs van overnachtingen had ik zeker overschat en KOA camping kost al makkelijk 40 euro. Ik heb zelf nog geen route maar stel in neem de 'voorbeeld route' van dit forum zou ik 5 keer in een hotel overnachten (kinsman,page , death valley 2x, en Las Vegas) door de hitte of ben ik hier weer aan het dagdromen?
Voor eten zal ik wel wat extra geld moeten rekenen en voor de auto proberen voor een minivan te gaan die kosten jammergenoeg wel wat meer.

Ik vroeg me ook nog af of je overal veilig bent? De kans dat je op de weg overvallen wordt is klein? of zijn er dingen waarop je moet letten?

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 01 jan 2018, 03:43

Ik weet niet waar jij aan denkt bij de VS, maar de kans op overvallen is idd niet groot. In de steden zou ik dan wel wat meer opletten qua zaken uit je auto halen, of in het hotel laten, maar ik heb me er nog nooit (in het zuidwesten dan iig) onveilig gevoeld. Gezond verstand gebruiken en bekende gebieden waar je al toerist niet hoeft te komen ook niet opzoeken
Let wel op dat Koa's niet overal gunstig liggen. Er zijn vaak campgrounds die beter zijn en dichterbij de places to be liggen, maar daar betaal je dan ook iets meer voor. Hoe weegt dat met je budget af tegen het op en neer rijden?

Heeft er behalve je moeder al iemand een rijbewijs? Willen jullie met z'n 4-en op één hotelkamer?

elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo » 01 jan 2018, 08:45

Zijn jullie nog schoolgaand dat je midden in het dure hoogseizoen wil?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 01 jan 2018, 12:13

Focus je inderdaad niet op de KOA's. In Kingman zou dat wel een optie kunnen zijn. Maar ik denk dat je in Kingman ook wel een betaalbaar motel kunt vinden. De campings in de parken zijn veel goedkoper. Lees je goed in voor het reserveren van Yosemite. Dat moet op 15 februari, 16.00. Oefen op 15 januari is een aanrader.
jand schreef:Alvast bedankt voor alle tips en antwoorden
De prijs van overnachtingen had ik zeker overschat en KOA camping kost al makkelijk 40 euro. Ik heb zelf nog geen route maar stel in neem de 'voorbeeld route' van dit forum zou ik 5 keer in een hotel overnachten (kinsman,page , death valley 2x, en Las Vegas) door de hitte of ben ik hier weer aan het dagdromen?
Als je het standaardrondje gaat maken ga je ook naar San Francisco, dat mis ik in je opsomming. Hou er rekening mee dat accommodatie daar erg duur is. Je kunt natuurlijk buiten de stad gaan zitten, dat scheelt behoorlijk. En wil je ook niet naar LA?
En hoezo twee keer Death Valley? Daar kom je maar 1 keer langs, en in de zomer is 1 nacht voldoende. Ook hier dure accommodatie; ik zou dan kijken naar een camping bij Lone Pine, of een motel aan de oostkant (Amargosa Opera House oid).

Je kunt het inderdaad net zo goedkoop of duur maken als je wilt. Als je tickets van rond de 600 euro kunt bemachtigen scheelt dat al heel veel op de totale kosten. Ik zou zelf wel zorgen voor wat ruimte in je budget; het is jammer als je een dure reis maakt, maar continu moet beknibbelen op alles. Spaar dan nog even door en ga een jaar later.

Marianne

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 01 jan 2018, 13:43

Er zijn al heel wat goede tips gegeven dus volgens mij moet je al een redelijk goed beeld hebben van de kosten. Onderschat die niet. Om een voorbeeld te noemen. Als ik in mijn eentje 4 weken naar Amerika ga dan ga ik uit van een budget van € 5000. Natuurlijk betalen jullie niet 4x zoveel (denk aan delen autohuur en overnachtingskosten) maar zal per persoon toch wel rond de € 2.500 - € 3.000 uitkomen.
jand schreef:voornamelijk het budget is hierbij het vervelende deel.
Als je nu al moet wikken en wegen qua kosten dan begin je volgens mij verkeerd. Zorg eerst dat je budget op orde is. Misschien betekent dat inderdaad nog een jaartje sparen zoals Marianne ook al aangeeft.

Jullie gaan met 4 personen. Betekent dat met 4 personen op 1 hotelkamer? Of met z'n tweeën? In het laatste geval verdubbelen je motelkosten natuurlijk. Verder lijkt het mij dat je ook minimaal 2 tentjes moet aanschaffen. Of dat een campingplek duurder maakt weet ik niet. Wellicht betaal je per plek en niet per tent?? Daar kunnen de ervaren kampeerders vast antwoord op geven. Overigens lijkt het mij geen pretje om in de warmste periode van het jaar in een tentje te zitten. Zelf kampeer ik niet in Amerika maar als ik dat zou doen dan alleen als ik ergens langer dan 1 nacht blijf. Hoe ziet jullie (voorlopige) route eruit? Verblijven jullie meerdere nachten op 1 plek?

Verder moet je bij het zoeken naar tickets niet enkel kijken naar de laagste prijs. Net zo belangrijk is de vliegroute en vliegduur. Een ticket voor € 400 waarbij je bijna 24 uur onderweg bent is natuurlijk niet zo handig. Dan kun je beter wat meer betalen zodat de vliegduur zo kort mogelijk wordt.

Zijn jullie 'verplicht' om in het hoogseizoen te gaan? Het is de duurste en druktste periode. Als je dat kunt vermijden zou ik kiezen voor mei/begin juni of september.

Succes met de planning en wellicht kun je iets meer toelichting geven (periode/route) op een aantal zaken zodat wij hier beter een inschatting kunnen geven of het haalbaar is.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 01 jan 2018, 14:22

Anders 2 weken gaan ipv 3 weken.

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 01 jan 2018, 14:42

Op een kampeerplek kun je bijna altijd meerdere tentjes kwijt. In de parken betaal je vaak alleen voor de plek, voor maximaal 6 personen meestal dus dat gaat prima. Het valt me wel op dat de meeste mensen die kritiek op kamperen hebben dat nog nooit gedaan hebben :lol:
In de parken kun je echt voor heel weinig op de mooiste plekjes kamperen. Vaak zijn er alleen toiletten en een wastafel aanwezig, soms een douche. Wil je meer luxe dan kom je bij de commerciële campgrounds zoals de KOA's en die zijn inderdaad duurder. Ik heb de voorkeur voor midden in de natuur met als enige eis dat er een flushtoilet is. En zelfs die eis laten we varen voor een mooi plekje.
Als je dit afwisselt met af en toe een hotel/airbnb/cabin ga je een fantastische reis tegemoet.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 01 jan 2018, 14:47

Kamperen is - ook in de zomer - echt goed te doen.
Wij vonden het 's avonds zeker in Sequoia en Yosemite heel aangenaam qua temperatuur.
In Page zou je ook kunnen kamperen maar daar zal het wel warmer zijn.

Wij hadden 2 kleine tentjes, maar een grote tent kan ook. De meeste plekken in de parken zijn bijzonder ruim (zie bijvoorbeeld hier voor Yosemite; even naar beneden scollen), en zeker geschikt voor 2 kleine tenten of 1 grote tent.

Marianne

TonieD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door TonieD » 01 jan 2018, 14:50

Voor onze trip aankomende maart/april (3pers, New York/Zuid-West) heb ik zojuist de autohuur als laatste vast gelegd.
Voor tickets, hotels, camper, campings, autohuur, alvast geplande uitjes, eten/boodschappen en benzine komen wij uit op rond de 3300,- pp.
Dit dus wel buiten het hoogseizoen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer