San Francisco hotel op gunstige plek

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Ivo1976 »

Hoi,

Van 3 mei tot en met 5 mei (3 dagen, 2 nachten) verblijven wij in San Francisco. Met onze 2 kids van 9 en 11. We gaan daar de bekende San Francisco dingetjes doen (de Wharf, Alcatraz, en een dagje rondkijken, waarschijnlijk met zo'n hop-on hop-off bus.

Nu zijn we eerder een keer in S.F. geweest (toen nog met z'n 2en) en toen hadden we een hotel in een niet al te beste buurt. Veel zwervers, een beetje onguur allemaal. Niks gebeurd verder, maar toch.

Wat zijn redelijke budgethotels met een goede ligging in San Francisco? Alle tips zijn welkom!
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Lianne1989 »

Wij hebben zelf goede ervaringen met Seaside Inn en zullen hier in juni '18 ook weer heen gaan. Maar budget zou ik het niet noemen maar dat heb ik ook niet kunnen vinden in SF op een goede plek met gratis parkeren.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door elninjoo »

Wharff Inn motel aan Fishermans Wharff vond ik wel 'n prima locatie. De auto kon er in de eigen parking van 't hotel.
SRings
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 sep 2016, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door SRings »

Wij waren ook tevreden over Wharf Inn, waar wij afgelopen mei zijn geweest. Simpel hotel, maar op een prima centrale locatie en idd met parkeergelegenheid.
2017: rondreis Westkust
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Martin & Marianne »

Qua locatie liggen de Motor Inns ook prima. Vooral de Columbus Motor Inn maar dat is dan ook de prijzigste. Wij zaten daar in 2008. De laatste twee keren zaten we in de Cow Hollow Motor inn en in de Coventry Motor Inn, beide aan Lombard Straat. de Motor Inns hebben allemaal gratis parkeren. Let daar goed op bij de prijsafweging; een parking bij een hotel wil nog niet zeggen dat het gratis is.

Marianne
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Ivo1976 »

Dank voor de reacties!

Ik heb het even opgezocht op booking.com (prijzen voor 2 nachten, kamer met 2 queensize bedden). We hebben Genius korting.

Seaside Inn: € 441,-
Wharf Inn Motel:€ 671,-
Columbus Motor Inn: Vol
Cow Hollow Motor Inn: € 1.246 (!!!!)

Deze gaan hem niet worden, ik denk aan max € 150,- per nacht.
Dat is al veel, de andere overnachtingen op onze reis zijn tussen de 75 en 100 euro per nacht.
Alternatief is een hotel net buiten S.F. en de auto parkeren. kan me niet voorstellen dat parkeren 100 euro per dag kost.

Zelf gezien: Lombard Motor Inn, € 284,- voor 2 nachten incl. parkeren. Heb er een optie op genomen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Martin & Marianne »

Die Cow Hollow klopt natuurlijk niet. Via hun eigen site zie ik 346 dollar voor 2 nachten. Ook de COlumbus Motor Inn is wel beschikbaar voor jouw data.

Wat bedoel je met zelf gevonden? De Motor Inns had ik al genoemd. Of bedoel je niet via booking.com? Ik zou zeker via meerdere sites kijken.

Ik weet niet waar je zit overal, maar tussen de 75 en 100 euro is goedkoop. Ik vermoed dat je dan niet goed zit voor de parken - als je die in je route hebt.
En voor een gunstige locatie in SF is alles onder de 200 dollar per nacht heel redelijk.

Marianne
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Lianne1989 »

Je zou ook nog kunnen kijken bij Town House Motel in SF, deze ken ik niet maar ligt op 2 minuten afstand van Seaside Inn en had ook redelijke beoordelingen. Zelf zitten wij 2 nachten in Seaside inn voor 272 euro, maar dat zal dan met het kamertype te maken hebben. Als ik nu kijk voor onze datum zijn de andere kamers ook een stuk duurder.

Voor onze reis in juni zijn er ook een aantal plekken die (ruim) boven de 100 euro zijn per nacht, omdat je dan betaalt voor de locatie. Maar onze ervaring is dat dat het vaak wel waard is. Gelukkig compenseert dat een beetje met plaatsen waarin we weer wat goedkoper kunnen zitten.
Gast

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Gast »

Je zou ook kunnen zoeken via Trivago.
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Ivo1976 »

Martin & Marianne schreef:Die Cow Hollow klopt natuurlijk niet. Via hun eigen site zie ik 346 dollar voor 2 nachten. Ook de COlumbus Motor Inn is wel beschikbaar voor jouw data.

Wat bedoel je met zelf gevonden? De Motor Inns had ik al genoemd. Of bedoel je niet via booking.com? Ik zou zeker via meerdere sites kijken.

Ik weet niet waar je zit overal, maar tussen de 75 en 100 euro is goedkoop. Ik vermoed dat je dan niet goed zit voor de parken - als je die in je route hebt.
En voor een gunstige locatie in SF is alles onder de 200 dollar per nacht heel redelijk.

Marianne
Ik maak vooral gebruik van tripadvisor (voor een beeld van de kwaliteit/prijzen) en booking (ivm genius korting wat meestal redelijk gunstig is).
Wij zoeken bewust in het goedkopere segment, in de hotels slapen we alleen maar en de ontbijten zijn meestal toch niet meer dan wafels/muffins en yoghurt en jus. Van het geld dat we uitsparen kunnen we leuke dingen doen. Voor ons is het al heel wat dat we dit (financieel) kunnen doen.

San Francisco is inderdaad een ander verhaal, je wil toch een goed vertrekpunt hebben anders ben je veel tijd kwijt met reizen, parkeerplaats zoeken etc. en dat is zonde van de tijd.

Het (financieel) juiste moment zoeken om te boeken blijft lastig, het is denk ik beter om zo vroeg mogelijk te boeken met gratis annuleeroptie. Ik heb vorige week nog 2 hotels geannuleerd en opnieuw geboekt omdat ze goedkoper waren geworden.
Maar de echt toeristische locaties zullen altijd wel duur blijven.

Vanuit San Francisco gaan we oostwaarts richting Yosemity. Wat zijn goede locaties (buiten het park) om Yosemity te bezoeken?
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door GinnyUSA »

In Midpines zit Bug Mountain Resort. Die verhuren ook tenten met bedden erin. Ik dacht voor $55 per nacht, weet alleen niet meer of dat voor vier personen is.
Je zit dan nog best een stukje rijden van het park maar als kamperen in het park zelf voor jullie geen optie is (?), is dit best een alternatief.
Ze hebben ook gewone kamers, die kosten iets meer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel nachten hebben jullie voor Yosemite? Willen jullie ook naar de Mariposa Grove? Dan is voor 1 nacht Oakhurst wel handig.
Kijk voor de mogelijkheden in het park eens op www.tracelyosemite.com. De tenten in Half Dome Village liggen heel centraal. Je neemt dan het beste een heated tent.

Wij gaan ook altijd voor het goedkopere segment, maar vinden in de parken locatie toch wel erg belangrijk. Dan betaal je wel meer, maar het scheelt je veel reistijd.

Marianne
Ivo1976
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jan 2017, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: San Francisco hotel op gunstige plek

Bericht door Ivo1976 »

2 nachten, de 1e nacht komen we vanuit SF en zullen we wat later aankomen (denken we). Als het anders loopt gaan we al even het park op.
Daarna de volgende dag het park uitgebreid bezoeken, en uiteindelijk weer het park uit en terug naar het hotel voor de 2e overnachting.

Daarna trekken we verder, richting Las Vegas, om na 2 dagen weer naar huis gaan.
Omdat Highway 102 dan nog niet open is, moeten we een stuk om het park heen rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer