Eerste keer Amerika: fly-drive westkust?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Eerste keer Amerika: fly-drive westkust?

Bericht door Hans B »

Met de prijs voor vlucht en auto heb ik geen moeite, maar alle h(m)otels (misschien 1e en laatste) zou ik toch mooi zelf gaan regelen.
Er liggen nu enkele op plekken waar ik zo 1-2-3 het nut niet van inzie.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eerste keer Amerika: fly-drive westkust?

Bericht door Pete.Z »

Prijs voor tickets en auto is netjes, maar als je zelf boekt kan je voor oktober nog wel iets lagere prijzen vinden.
Hotels zou ik echt zelf boeken, sterker nog, ik zou de meeste pas ter plaatse boeken, zodat je lekker je schema kan aanpassen aan b.v. het weer en eventuele afsluiting van Tioga Pass. Eerste nacht vanuit huis boeken, dat is vaak wel prettig, maar in oktober kan je echt genoeg motels vinden die plek hebben als je ter plekke via hotels.com oid boekt, zo doen wij het al jaren, en nog nooit in de auto hoeven overnachten. (Alleen in de nationale parken wel boeken, als je in het park zelf wilt overnachten)
Gast

Re: Eerste keer Amerika: fly-drive westkust?

Bericht door Gast »

Midsize auto voor 11 dagen aan €330 vind ik best prijzig. Als ik nu al even snel op skyscanner kijk kom ik prjzen tegen vanaf €220, tenzij en een midsize SUV wordt bedoeld....maar ik lees midsize sedan....

Ticketprjjzen kan ik niet goed inschatten, €512 p.p. zou een gede prijs kunnen zijn...

Maar de hotelprijzen vind ik fors, bovendien heb je geen uitwijkmogelijkheden, dus die zou ik (zoals anderen ook aangeven) zelf boeken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Eerste keer Amerika: fly-drive westkust?

Bericht door Coyote »

Je hebt nog ruim de tijd tot oktober 2018. Helemaal niet nodig om nu alles op stel en sprong bij één organisatie te boeken.

Als de data vaststaan, begin eens met het kijken naar vliegtickets. Stel voor je zelf een max. in en als je leuke tickets tegenkomt (let hierbij ook op overstappen en vliegduur), boeken! Zelf had ik bijv. € 600 ingesteld en toen ik tickets voor € 466 tegenkwam, gelijk geboekt! :D

Daarna kun je verder kijken naar autohuur en op je gemak op zoek gaan naar motels op je route. En voor oktober zou ik wellicht alleen de eerste en laatste nacht vastleggen en de rest onderweg. Wynham Rewards heeft bijvoorbeeld een mooie app voor op je telefoon. Ook handig te gebruiken tijdens je reis. Alle bekende motelketens kun je via hen boeken en tegelijk sparen voor gratis overnachtingen. Afgelopen mei hier verschillende keren gebruik van gemaakt: Genietend van een Frappuchino van Starbucks rustig op zoek gegaan naar een motel. Gevonden, geboekt en 20 min. later inchecken. 8)

Persoonlijk had ik San Diego er overigens uitgelaten. Die 2 dagen kun je prima in de rest van je route gebruiken.

Succes! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer