Vraag, wie kan helpen? (hotelkamer/campingplaats t.b.v. Yosemite NP).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Michael4usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2017, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Vraag, wie kan helpen? (hotelkamer/campingplaats t.b.v. Yosemite NP).

Bericht door Michael4usa »

Beste iedereen,

Begin volgend jaar (april 2018) maken wij een camperreis langsheen de westkust van de USA. Zoals voorzien stoppen we ook in het Yosemite NP. Helaas geraakten wij aan geen campingplek in het park. Was reeds enkele seconden te laat. Aangezien alles reeds vast staat van dagen en locaties, hebben we (een beetje in paniek) een hotel geboekt (Cedar Lodge, nabij een ingang naar de vallei).
We boekten via een welbekende site, maar er is een probleem. We mogen onder geen beding een camper parkeren op hun parking, ook al verblijven we er niet in en hebben we een kamer voor 3 nachten. Nu zoeken wij ons suf naar een ideale oplossing, maar we komen er niet uit. Misschien zitten hier wel knappe koppen, die wel nog helder kunnen denken!

De kamers opzeggen is geen optie, aangezien we dan sowieso de nachten moeten betalen. Een andere parking bijhuren kost dan alweer dubbel.

Is er iemand die wat raad kan geven? Weet dat het niet slim was van ons, maar helaas is het wel gebeurd.

Alvast dank, Michaël.
Laatst gewijzigd door markro op 20 dec 2017, 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vraag? wie kan helpen

Bericht door babarage »

Puh wat een onzin van ze. Ik neem aan dat je ze gemaild hebt? Maar op de site staat niks dat het niet zou mogen, dan staat er iets van big rigs not welcome of zo. En tour bussen zijn wel welkom en als het Cedar
Lodge op hwy 140 is dan hebben ze toch genoeg ruimte zou je zeggen. Als je nog niet met een manager gemaild hebt zou ik dat nog eens proberen en kijken of je beetje kribbig kan doen dat ze duidelijk op de site moeten zeggen dat je je camper niet mag parkeren en als het echt niet mag je kosteloos wil annuleren.

Als dat niet lukt en je gaat er wel overnachten dan is denk ik het handigste om je camper neer te zetten bij de Midpines park & ride. Daar kan hij ook snachts blijven wat ik er van zie. Van daar kun je met de Yarts naar het hotel. Met die Yarts kun je ook naar Yosemite als je wilt.

http://yarts.com/how-to-ride/
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag? wie kan helpen

Bericht door Martin & Marianne »

Weet je zeker dat je niet kunt annuleren? Via welke site heb je geboekt?
Ik zou annuleren en kijken naar een camping buiten het park zoals Indian Flat, of kijken of er nog iets vrij komt in het park. Ze geven van een aantal campings niet alle plaatsen vrij, die komen vrij zodra er geen risico meer is van flooding. Zie ook de FAQ op de NPS-site bij campgrounds. Wanneer zit je er precies?
Je kunt ook in Yosemite zelf overnachten, bijvoorbeeld bij Housekeeping Camp of in Half Dome Village. Zie daarvoor http://www.travelyosemite.com. Dan hoef je niet met de camper heen en weer te rijden en elke keer weer een parkeerplaats te zoeken. Yarts kan maar die rijdt niet zo vaak, dat is niet echt een goed alternatief, zeker niet als je meer wilt zien dan alleen de vallei.
Dit is trouwens meer een topic voor een van de reisforums.

Marianne
Michael4usa
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2017, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag? wie kan helpen

Bericht door Michael4usa »

Annuleren kan zeker en vast, maar dan betaal ik alles. Booking.com had een aanbieding waar mijn vrouw is op afgegaan. Helaas staat er wel duidelijk bij dat het aanbod geld zonder annulering. Dus mocht ik dat doen dan ben ik al mijn centen kwijt en heb niets. Als ik bij de buren een campingplaats boek moet ik er nog eens 40 dollar per nacht gaan bijleggen en dan is de vraag. Blijf ik in de camper of op de kamer. Moet ze toch beiden betalen. Via mail heb ik dan het antwoord gekregen dat ik niet mag parkeren op hun terrein. Wss is dat omdat daarnaast een camping voor RV's is en dat lijkt me duidelijk en redelijk. De optie van Babarage lijkt me zinvol. toch reeds bedankt voor de hints. K'heb nog een mail gestuurd naar het hotel zelf met de uitleg, hopelijk zijn ze hulpvaardig en begripvol.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag? wie kan helpen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoelde met annuleren gratis annuleren, of tegen een kleine fee. Maar er zijn inderdaad tarieven waarbij je niet kunt annuleren. Jammer. Dan de camper maar ergens in de omgeving neerzetten.
Als je alsnog iets in het park kunt vinden betaal je wel dubbel, maar bespaar je daarmee wel het heen en weer rijden en het zoeken naar een parkeerplaats. Ik zou dat toch in de gaten blijven houden. De campings in het park zijn ook niet duur.
En wellicht met booking.com contact opnemen omdat dit toch wel een speciaal geval is?

Toch wel apart dat je een hotel gaat boeken als je met de camper bent. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer