Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Heather »

We hebben tijdens onze rondreis één lange rit nl van Springdale via Las Vegas naar Mammoth Lakes.
We willen graag door Death Valley rijden om het toch eens gezien te hebben.
We hebben niet veel tijd ... welke highlights in Death Valley moeten we toch gezien hebben ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt een rit van meer dan 8 uur! Veel tijd om iets te zien in DV is er dus niet. Je kunt wat viewpoints meenemen, zoals Badwater, Zabriskie Point, Devils Golfcourse, Artist Palette en de Sand Dunes bij Stovepipe Wells. Kijk eens op de kaart op http://www.nps.gov/deva voor een kaart van het park. Jammer dat je op deze manier geen tijd hebt voor alle andere bezienswaardigheden onderweg (Valley of Fire, Alabama Hills, Bristlecone Pines Forest).
Heb je geen ruimte voor een tussenstop? Of is het een optie om wat eerder te stoppen dan Mammoth Lakes?
Gaan jullie niet naar Las Vegas?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 dec 2017, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Heather »

We beginnen in Las Vegas, bezoeken dan Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce, Zion en reizen dan door naar Yosemite.
Dit kan niet gewijzigd worden.
De enige optie is om iets eerder dan Mammoth Lakes te stoppen maar we willen graag zo veel mogelijk tijd doorbrengen in Yosemite. Daar hebben we 2 nachten geboekt in Yosemite Valley Lodge. We willen na de tweede nacht onmiddellijk doorreizen naar San Francisco.

We zijn er ons van bewust dat dit een zware trip wordt en hadden de optie om Death Valley te laten vallen gezien de hete temperaturen in juli maar we zijn er dan zo dichtbij dat we er toch een glimp van willen opvangen.

We zullen ons dan wel moeten beperken toch de hoogtepunten die u hebt aangehaald.

Alvast bedankt voor uw snelle reactie !

Groetjes.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat er niets gewijzigd kan worden. Kun je echt niets annuleren? Als je meerdere nachten voor Las Vegas hebt zou ik een of twee nachten tussen Zion en Mammoth Lakes nemen. Ik zou zelf Monument Valley overslaan ook een optie vinden om elders meer tijd te hebben.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Heather »

Beste Marianne,

Er van uit gaande dat we overnachten in Mammoth Lakes (of mischien Bishop) en 's morgens onmiddellijk vertrekken naar Yosemite National Park via Tiago Pass, kan u ons dan tips geven wanneer we best wat gaan doen en zeker gezien moeten hebben ?
We overnachten 2 nachten in Yosemite Valley Lodge en na de tweede nacht willen we 's morgens doorrijden naar San Francisco.
Alvast bedankt.

Heather.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Heather »

Ik bekijk of we er nog een overnachting bij kunnen boeken tussen Zion en Mammoth Lakes (of iets dichter) maar dan zouden we Page laten vallen want Monument Valley willen we echt wel doen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk zou ik Page echt niet skippen. Vond ik meer hebben dan monument valley.

Maar waarom zet je je nacht Mammoth Lakes niet naar Bishop of Lone Pine. Vroeg weg uit zion en je wint een uir op weg naar vegas ivm de tijdzone. Ik zou er gewoon 2 lange dagen van maken. Dus ook de dag erna vroeg op pad. Dan kan je alles gewoon zo laten staan behalve de nacht Mammoth Lakes
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Pete.Z »

Ik ben zelf echt niet vies van lange ritten, maar dit is gekkenwerk.
Al wil je onderweg niks zien, ben je sowieso al 8 uur aan het rijden, als het meezit.
Ik zou die rit absoluut in twee stukken doen, en ergens anders wat schrappen, Monument Valley zou ook mijn keuze zijn om over te slaan, lange saaie rit heen en terug, en eigenlijk is er niet zo heel veel te zien.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Heather »

Bedankt voor de info. We herbekijken de planning. Kan iemand ons verder helpen met de vraag over Yosemite aub ?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door PSVwally »

Vanaf Bishop of Mammoth Lakes stoppen bij mono lake (korte stop beetje rondwandelen), dan de tioga pass rijden met enkele stops. Dan de vallei in en kijken wat je daar nog kunt doen. Idem de volgende dag al zou ik dan zeker ook glacier point meepakken. Dag erop eerst de
Mariposa Grove doen en dan via Oakhurst naar San Francisco rijden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Heather schreef:Ik bekijk of we er nog een overnachting bij kunnen boeken tussen Zion en Mammoth Lakes (of iets dichter) maar dan zouden we Page laten vallen want Monument Valley willen we echt wel doen.
Je kunt vroeg uit MV vertrekken en dan via Page naar Bryce rijden. Je hebt dan onderweg nog wel tijd voor Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Maar zonder te weten hoe lang je overal hebt is het wat lastig adviseren natuurlijk.

Wat Yosemite betreft is de indeling van Paul mooi. Eventueel zou je Glacier Point en de Mariposa Grove beide kunnen doen op weg naar SF.
Voor wandelingen in de verschillende delen van het park kun je eens op mijn wandelsite kijken. In welke tijd van het jaar ben je er? Als de watervallen nog krachtig zijn is het mooi om naar de Lower Yosemite Fall te lopen. En naar de Vernal Fall. Je kunt eens onze reisverslagen bekijken; bijvoorbeeld die van de laatste 3 reizen.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Death Valley in juli

Bericht door Heather »

Gisteren een gesprek gehad met onze nonkel die in Minneapolis woont en ons wil helpen met onze reis. We willen van Springdale naar Yosemite.
Las Vegas hebben dan al gezien. Ik dacht via Death Valley te rijden en te overnachten in Mammoth Lakes. De nonkel raadt dit echter af. De 8 uren die staan aangegeven in Google Maps worden er sowieso 12 volgens hem. Het is snikheet in Death Valley met de nodige gevaren (oververhitting auto, vele uren geen kat te zien, geen bereik, ...). Hij adviseert ons om via Palm Springs te rijden naar Mammoth Lakes. Wat is jullie advies ? Is er iets te zien langs de route via Palm Springs ? Gaan we dan geen spijt hebben dat we Death Valley niet doorkruist hebben :(. We kunnen geen extra nacht boeken tussenin. Daarna hebben we 2 overnachtingen geboekt in Yosemite Valley Lodge. Zijn beide routes echt zo uiteenlopend qua tijd ?

Bedankt voor jullie hulp.
Heather.

Note mod:Dit is precies dezelfde vraag die je in een eerder topic al stelde. Probeer je vragen over dezelfde onderwerpen aub in hetzelfde topic te stellen
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Death Valley in juli

Bericht door Heather »

Sorry niet Palm Springs maar WARM springs :lol:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Death Valley in juli

Bericht door Tipsy_1 »

Geen probleem om in juli door Death Valley te rijden. Het is heel heet dat is een ervaring op zich maar er komen VEEL toeristen hoor. In de zomer vooral Europeanen. Die horrorverhalen zijn nergens voor nodig maar je moet natuurlijk op het midden van de dag aan lange hikes beginnen en altijd voldoende water bij je hebben!
Je kan er best overnachten om 's ochtends en 's avonds van de relatieve koelte te genieten. Ik zou er persoonlijk met plezier een nacht Yosemite Valley voor opgeven want ik vind Death Valley veel bijzonderder. Maar dat is persoonlijk ;-)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Pete.Z »

DV is geen probleem, je bent op de doorgaande routes nooit alleen, en de hitte op zich is gewoon heel apart om mee te maken, zo extreem.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door PSVwally »

Eerlijk gezegd vind ik een niet zo goed advies. Behalve dat het echt eenomweg is, lijkt het alsof je oom het laatste nieuws over death valley uit de jaren 90 heeft. Het is helemaal niet uitgestorven (zeker niet de wegen van en naar de bekende highlights) en de gemiddelde auto is er tegenwoordig wel tegen bestand. Neem natuurlijk uit voorzorg wel altijd voldoende water en dergelijke mee.

De route naar Mammoth Lakes via Warm Springs en Tonopah is mijns inziens overigens meer uitgestorven qua verkeer
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

De route via Warm Springs is wel iets sneller, maar ik zou kiezen voor de route via DV, en dan - zoals hier al eerder gemeld - eventueel wat eerder stoppen dan Mammoth Lakes.
Wij zijn al meerdere keren in juli en augustus door DV gereden en dat is echt geen enkel probleem. Je ziet inderdaad geen kat, maar wel voldoende auto's en mensen. :wink: Ik begrijp ook niet waarom het 12 uur zou duren als het volgens Googlemaps 8 uur is. Dat is natuurlijk wel alleen de rijtijd, maar het aantal stops en duur daarvan heb je zelf in de hand.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Heather »

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik ga voor de zekerheid ook iets boeken in Bishop. Iemand een idee voor een hotel daar ?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Mrvanilla »

Geen hotel, maar wel leuk voor ontbijt: Erick Schat's Bakery. Een bakkerij met Nederlandse roots. Toeristisch, maar heel leuk om te bezoeken en ze hebben er erg lekkere dingen!
Groetjes,
Daniel
Gast

Re: Van Springdale naar Mammoth Lakes via Death Valley

Bericht door Gast »

Neem voor je rit naar.door DV niet alleen water mee om te drinken, maar ook om eventueel de radiator van je auto bij te kunnen (blijven) vullen, totdat je weer in de bewoonde wereld bent. Een paar gallon water extra voor de auto (naast je drinkwater) voor een paar dagen is in hoogzomer absoluut aan te raden. Better safe than sorry.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer