Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door peterretep »

Ik heb zitten zoeken in het forum maar ik kom het antwoord op mijn komende vraag, niet tegen.

We zijn van plan een rondreis te gaan maken (2018) van (globaal) LA- via Grand Canyon-las Vegas-Yosemite-San Francisco. Als nieuweling in de VS denk ik (oh vooroordeel) dat men daar 24/7 hamburgers en fastfood zit te eten. Dat zal best meevallen maar een kleine zorg van ons is dat we dik 100 kilo aankomen (ja, ik overdrijf graag) omdat we alleen maar vet en veel hebben moeten eten. We zijn afhankelijk van 3 maaltijden buiten de deur per dag (4 personen) dus ik vraag me af of er mogelijkheden zijn gezond te eten (broodje gezond als lunch?) en misschien wel een salade als avondeten (denk dan ook aan meeneem salades die we gewoon ergens in de natuur a la picnick als avondeten kunnen doen). Veel en vet eten mag maar niet 2 weken lang. Er zit niet echt een vraag in mijn vraag maar jullie snappen wel wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door markro op 26 nov 2017, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Eten

Bericht door vinceG »

Tuurlijk kan je prima gezond eten in de VS!
Ik denk dat je echt een verkeerd beeld hebt van de VS hoor wat betreft eten. Je kan genoeg gezonde opties vinden.
Daarnaast kan je ook prima boodschappen doen bij een supermarkt en daar een kant en klare salade of maaltijd halen en in het hotel of ergens op een mooi plekje op eten.

Ook bij de fastfood ketens heb je "gezonde" opties.
Bij subway kan je bijvoorbeeld zelf je broodje samenstellen. Dus dit kan je zo (on)gezond maken als je zelf wilt.

De VS is een land van tegenstellingen. Zo heb je hele dikke amerikanen, maar ook de gezondheidsfreaks. En voor iedereen is er een markt in de VS.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Eten

Bericht door Trails »

Elk restaurant heeft gezondere opties, zelfs de zgn. fastfood ketens.
Bijna overal staan ook de calorieën erbij vermeld (en grammen zout, vet, etc.).

In het begin van onze VS reizen gingen we meestal uit eten: ontbijt en/of lunch. Nu nog maar heel af en toe. We vinden er niks meer aan. Overal hetzelfde en zelfs als je de porties deelt krijg je nog veel te veel en dat staat ons tegenwoordig tegen.
We houden ervan om ergens te picknicken. Dan zit je op de mooiste plekjes.
Als je in hotels verblijft kun je het beste een goedkope koelbox aanschaffen en dan zelf wat basis dingen kopen voor onderweg. Elke supermarkt heeft ook kant-en-klare broodjes, wraps en salades. En soms ook lekkere soepen.
En als je ook nog wat beweegt, er zijn tenslotte overal genoeg wandelingen te doen, kom je misschien zelfs wat lichter weer naar huis. :wink:
Laatst gewijzigd door Trails op 26 nov 2017, 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eten

Bericht door Martin & Marianne »

Wij letten niet echt op wat we eten en toch komen we nooit aan. Martin valt zelfs af (wat mij dan weer doet afvragen wat hij thuis allemaal eet als ik er niet bij ben :lol: ).
Wij vinden een Amerikaans ontbijt (met eieren, toast, hash browns, spek of sausages) heerlijk. De lunch slaan we dan over; hooguit eten we wat fruit of rauwe groente. Fastfood eten we niet of nauwelijks; er zijn voldoende gezondere mogelijkheden als je uit eten gaat.
Als we voor het ontbijt niet uit eten gaan maken we zelf wat klaar. Het blijft echter wel lastig om lekker brood te vinden vind ik; het is vaak erg zoet. Als we zelf ons ontbijt maken of als we een hotel hebben met een continental breakfast is een lunch vaak wel nodig. Dat maken we dan ook zelf, buiten de deur lunchen doen we eigenlijk nooit, tenzij we in een stad zitten.
De verschillen zijn vaak wel groot in de V inderdaad; van heel erg dik tot heel erg mager.

Marianne
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Eten

Bericht door tomaat85 »

Het is inderdaad zo dat als je "zonder grenzen" op vakantie gaat je (heel) eenvoudig kilo's kan aankomen tijdens een vakantie in de VS. Maar stellen dat het onvermijdelijk is kan je zeer zeker niet. Wij hebben daar waar het kon ontbeten met onze eigen kwark/yoghurt met fruit en muesli. Dat hebben we gewoon zelf gekocht en in de minibar bewaard. Een sandwich is er overal wel te krijgen, waar je natuurljk wel een beetje op moet letten welke je kiest :wink:
Elk restaurant heeft wel een aantal (maaltijd) salades op de kaart. Als je de dressing "on the side" neemt heb je veel invloed op hoe gezond de salade blijft. Heel gebruikelijk is om een gerecht/bord te delen. Dus samen een burger/steak met friet met een salade delen is goed te doen. Ben je een kleine eter kan je ook je starters delen of die als je hoofdgerecht gebruiken. Hetzelfde geldt voor de toetjes..mega lekker, mega groot dus gewoon 2 lepels vragen :) De valkuil is er idd maar jij beslist of je erin valt :thumbup: Veel plezier iig gewenst!
Grote Amerika fan
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Eten

Bericht door SanFran »

Ik sluit me aan bij wat eerder gezegd is. Genoeg opties. Wij ontbijten soms bij iHop of denny's en ik kies dan vaak voor wat toast met kaas. Anders halen we iets in de supermarkt. Lunchen buiten de deur doen we niet. 1x gedaan en toen hoefden we geen avondeten meer :lol: We halen soms een broodje bij subway of iets in de supermarkt. Qua avondeten heb je ook genoeg opties. Daarnaast beweeg ik in Amerika veel meer dan thuis. Als we een reisdag hebben natuurlijk wat minder, maar als we ergens een volle dag zijn lopen we zo 25 km per dag.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Eten

Bericht door mtl »

Er is voor elk wat wils. Amerika is zeker geen land waar je alleen maar fastfood kan krijgen.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door markro »

Op het forum is al veel geschreven over het eten in Amerika.
Hierbij een paar links naar eerdere topics:
Restauranttips gerangschikt per staat.
Avondeten/restaurants.
Top-5 fastfoodketens.
Eten in een Nationaal Park?

PS: tijdens mijn Amerikavakanties eet ik meer dan thuis en ik kom altijd lager in gewicht thuis dan voor de reis.
Zal er wel mee te maken hebben, dat ik tijdens de reis meer beweeg. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door SpaceAce »

Beetje eentonig, maar ook ik ga met de rest mee: je kunt prima tijdens het uit eten kiezen voor gezonden opties :)

Je mag vaak één of twee bijgerechten kiezen (hier in Nederland heb je vaak standaard al friet erbij zitten, maar in Amerika mag je gewoon kiezen) en kies dan gewoon voor de broccoli, salade of bonen (in plaats van friet, rijst of pasta).

Wellicht kun je hier alvast in de stemming komen? Wij hebben tijdens onze voorbereiding wat lighter-menu's bekeken van de verschillende ketens :)

- Applebees: https://www.applebees.com/Menu/Lighter-Fare
- Carrabbas: https://www.carrabbas.com/menu/under-60 ... 0-calories
- Cracker Barrel: https://www.crackerbarrel.com/menu/lunc ... hter-twist
- Dennys: https://www.dennys.com/food/fit-fare/
- Brio: https://www.brioitalian.com/light_menu- ... quare.html
- BJ's: https://www.bjsrestaurants.com/menu/enl ... -favorites
- Cheesecake Factory: https://www.thecheesecakefactory.com/me ... ecialties/
- Chilis: https://www.chilis.com/menu/guiltless-grill

Etc etc etc :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door peterretep »

Allen reuze bedankt voor de uitgebreide en beslist niet "light" antwoorden. Het blijkt dat ik inderdaad een verkeerd beeld heb van de VS op dit gebied. Mooi dat jullie dat hebben kunnen rechtzetten. Jullie tips gaan allemaal in mijn mapje en weet dat er ook een paar gezinsleden gerust zijn gesteld. Ik eigenlijk ook wel.
Was misschien ook een beetje bevooroordeeld door dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=duqhXIyu-xI
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door Bluebonnet »

Ik heb afgelopen zomer geleerd dat Mexicaanse restaurants ook vaak heel lekkere en gezonde opties hebben.

Subway heb ik persoonlijk nog nooit lekker gegeten. Dan bestel ik liever een broodje bij de deli in een supermarkt. HEB heeft hele lekkere broodjes! Publix ook wel. Of broodjes en beleg halen en dan lekker ergens picknicken.

Tomaat85, waar heb je in hemelsnaam kwark kunnen vinden?! Dat zoek ik al jaren!

In de meeste restaurants kan je ook een maaltijd delen. Doe ik vaak met een vriend, en dan krijg je gewoon een extra bordje ernaast en extra bestek. Of je neemt de restjes mee in een to go box, en dan heb je later weer wat lekkers. Is zeker na een lange rijdag fijn, in de hotelkamer gewoon de restjes in de magnetron.
Gast

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door Gast »

Bluebonnet schreef:Tomaat85, waar heb je in hemelsnaam kwark kunnen vinden?! Dat zoek ik al jaren!
Kwark heet in het engels Cottage cheese toch? Als je de low-fat versie hebt, heb je volgens mij magere kwark.... Bv hier https://www.walmart.com/search/?query=c ... ead=cottag
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door SuperFieke »

Ik las hier dat er mensen zijn die bvb een BBQ kopen en daarop iets klaarmaken. Maar wanneer en waar doen jullie dat dan? Vorige keer reisden wij met een camper en dan had je daar wel gelegenheid toe, maar nu reizen we met een huurauto en overnachten we in hotels. Hoe kan je dan 's avonds nog iets klaarmaken? Ben je dan niet gedoemd om elke avond uit te gaan eten? Op je bed zitten eten in een hotelkamer lijkt me nu niet het toppunt van comfort en gezelligheid. Of hoe doen jullie dat dan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door Martin & Marianne »

Gedoemd om uit eten te gaan... Dat klinkt wel erg dramatisch. :wink:
Wij hebben toch wel regelmatig een hotel gehad met een eethoek of een balkon met een zitje. Of een cabin met buiten een picknicktafel. En onderweg heb je ook wel picknickplaatsen waar je kunt barbecueën.
Ik heb even in je routetopic gekeken om te zien waar je reis naar toe gaat (en ook nog een reactie gegeven daar). In Yellowstone zijn veel gelegenheden om te picknicken (staan op de kaart van het park aangegeven); dus daar zou je prima eens buiten kunnen eten. Kijk eens hier of hier om een idee te krijgen van een picknickplaats bij de Lamar Valley.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door Felicitas »

Je bent in Amerika zeker niet gedoemd (ha ha) om iedere avond uit eten te gaan als je met een huurauto reist. In vrijwel alle dorpen is er wel een park te vinden met picknick tafels. Ook bij sommige motels is er gelegenheid om buiten te picknicken en zelfs te barbecuen. Soms heb je motelkamers met een kitchenette waar je eens wat makkelijks kunt klaarmaken. En natuurlijk de picnic areas in de Nationale Parken en State Parks. Wij maken de maaltijd niet te ingewikkeld. Meestal wat vlees/vis voor op de bbq en daar wat brood, salade en fruit bij. Drankje erbij en genieten maar :D. Omdat we onze overnachtingen van tevoren vastleggen weten we meestal ook of er gelegenheid is om buiten te eten. We kopen dan al eten onderweg (in de koelbox kun je het makkelijk goedhouden).

Een greep uit onze picknick foto's (laatste twee vakanties)
Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5
Foto6
Foto7
Foto8
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door Trails »

Terpies schreef:
Bluebonnet schreef:Tomaat85, waar heb je in hemelsnaam kwark kunnen vinden?! Dat zoek ik al jaren!
Kwark heet in het engels Cottage cheese toch? Als je de low-fat versie hebt, heb je volgens mij magere kwark.... Bv hier https://www.walmart.com/search/?query=c ... ead=cottag
Nee, cottage cheese is iets heel anders dan kwark. Kwark is gladder en zuurder. Cottage cheese kan ik zo eten maar bij kwark moet ik toch echt wat suiker doen.

Kwark is in het Engels Quark en wordt o.a. bij Walmart verkocht:
https://www.walmart.com/search/?query=quark&cat_id=0
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door babarage »

cottage cheese is onze hüttenkäse :)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door CAM1984 »

Nog een tip: installeer apps als Yelp en Foursquare, dan kun je zoeken op wat voor soort restaurant en zie je meteen hoe het beoordeeld wordt. Ik ben vegetariër en door deze apps kan ik zien of er vegetarische maaltijden geserveerd worden. Of als een restaurant goed aangeschreven staat kan ik meteen de kaart checken.

En uiteraard is het aanschaffen van een koelbox en inhoud bij de supermarkt een goede tip als je niet iedere maaltijd buiten de deur wilt nuttigen.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door GinnyUSA »

Ik haal ook vaak zo'n 'dieet' magnetronmaaltijd. Bijvoorbeeld een pasta en daar doe ik dan een extra zak magnetrongroente door. Best goed te eten, vind ik en ben je voor 3/4 dollar klaar.

Hoe gezond dat is durf ik dan weer niet te zeggen :)
Blijft klaargemaakt in de magnetron.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kan men tijdens een rondreis gezond eten, of is er vooral fastfood?

Bericht door Mrvanilla »

Sommige Safeways hebben best luxe deli's met lekkere salades, soepen, koude pasta's en voorgebakken vlees. Dat vinden wij zo af en toe ook lekker om te eten. Inderdaad in een openbaar park of, als het kan, voor de deur bij je motel/hotel. Maar gezond eten is zeker te vinden!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer