Verkeer (af te leggen afstand per dag tijdens rondreis).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Verkeer (af te leggen afstand per dag tijdens rondreis).

Bericht door peterretep » 23 nov 2017, 19:35

@Roel, thanks voor het meedenken.

Puntje 1 hebben we na advies op dit forum al aangepakt. We hebben nu een hotel bovenin LA. Ik zit al een paar dagen de ochtendspits daar te volgen en het oogt steeds vrij rustig. Mooi hoor, dat internet.

Punt 2: Cable mountain. Vonden we er mooi uitzien maar ligt inderdaad in Springdale. Een aantal dingen op de route zoals jij die beschreef herken ik en had ik al genoteerd. Kralen boeien ons wat minder dus daar kunnen we langs :) Paria Canyon ga ik uitzoeken.

Punt 3. Ja, dag 7 Las Vegas. 2 Volle dagen op verzoek van de kids. Daarna sukkelen we door naar SF. Geen haast op deze tocht.

Punt 4. Ik meen dat we 2 volle daglicht dagen in SF hebben. Daar lever ik ook de huurauto wat eerder in. Scheelt in de centen. Volgens mij vliegen we 's ochtends terug.

Ik heb hier en daar wat aannames omdat ik lui genoeg ben om mijn wensenlijstje bij het lokale reisburo in te leveren en hen te laten nadenken.

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 23 nov 2017, 19:40

pumi1000 schreef:Als je niet meer tijd hebt dan is het een prima route om te doen. Ja er zitten een paar flinke stukken in, maar onderweg kun je ook genieten van de landschappen en af en toe stoppen. Ook fijn dat je toch op sommige plaatsen meerdere overnachtingen hebt. Geniet van de voorpret!
We stoppen uiteraard regelmatig. We zijn nu eenmaal niet van dom doorrijden. Dankjewel en ik geniet nu al van de voorpret!

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 23 nov 2017, 19:42

Martin & Marianne schreef:Ik zou toch een of twee dagen extra doen als dat mogelijk is.
roelb schreef:Ik zou niet in Springdale verblijven. Bizar duur en als je vanaf het oosten komt alleen maar onhandig.
Helemaal niet onhandig als ja op dag 6 ook nog het park in wilt. Dan wel zonder alle uitstapjes in Page en onderweg, maar er moeten nu eenmaal keuzes gemaakt worden. Met een overnachting in Springdale (erg leuke plaats en Zion Park Motel is heel betaalbaar) kun je zowel aan het eind van de middag als de volgende ochtend nog het park in. Twee nachten zou natuurlijk beter zijn.

Marianne
We hebben er al een dag aangeplakt, volgens mij naar aanleiding van een advies van jou. 2 Nachten in Zion is natuurlijk mooier maar ja, het liefst ging ik met een VW camper, lang haar, geen deo en 3 maanden :)

Bluebonnet
Amerikafan

Bericht door Bluebonnet » 23 nov 2017, 19:59

Of een lange reisdag leuk of vervelend is ligt heel erg aan je instelling en met wie je reist. Met m'n exman was elke reis drama. De hele reis alleen maar geklaag over dat het te langzaam ging, dat we te vaak stopten, dat de kinderen niet snel genoeg waren als ze naar het toilet moesten, dat de baby te vaak moest eten (en dat ik onredelijk was omdat ik de baby niet uit de autostoel haalde om borstvoeding te geven), en de hele reis lang ingewikkelde berekeningen over waar we hadden moeten zijn, hoe ver we achter lagen op schema, hoe snel we moesten rijden om dat in te halen, en dat allemaal met een boos gezicht, opgetrokken schouders en krampachtig over het stuur gebogen.

Op die manier zijn roadtrips echt niet leuk!

Gisteren een flink stuk gereden met de kinderen, de dag voor Thanksgiving dus flink druk op de weg, overal construction op de snelweg, en al met al duurde de reis 2 keer zo lang als normaal. Maar het was gezellig! Eindelijk tijd om te praten met de kinderen, zeker met mn tiener van 16, en als je rustig blijft is zo'n file echt niet zo erg. En af en toe kom je nog leuke mensen tegen ook. Ik liet een auto invoegen en de bestuurder deed z'n raampje open om met gebaren duidelijk te maken hoe blij hij daar mee was. We zaten minstens 10 minuten achter hem in superlangzaam verkeer en hij bleef maar communiceren met ons en andere mensen namen het over. Toen hij een auto in liet voegen kreeg hij van alle kanten thumbs ups :thumbup:
Als je dan toch vastzit in de file kan je het net zo goed gezellig maken, toch?

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 23 nov 2017, 20:54

@Bluebonnet, klinkt als de perfecte ex :)

Je hebt helemaal gelijk. We hebben er met het gezin over gehad en iedereen is tot op het bot gemotiveerd om er een mooie tijd en mooie ritten van te maken. De kinderen verheugen zich op autostoelen die bijna kunnen liggen (ja, dan zie je verder niets), zoon en ik verheugen ons op de 5 liter V8 en vrouw wil eindelijk eens in iets groots en "lomps" rijden. Nou, succes verzekerd. Gaat helemaal goed komen.

Laat onverlet dat ik een aantal tips op dit forum echt ter harte heb genomen en in ons programma heb gevoegd. Leuk!!

Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Inges » 24 nov 2017, 10:49

Bluebonnet schreef:Of een lange reisdag leuk of vervelend is ligt heel erg aan je instelling en met wie je reist.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Mooi voorbeeld ook! ;-)

Wij vinden als gezin lange reisdagen ook niet erg als we het maar van te voren weten en het niet iedere dag hoeft. Ik maak voor onze reis in 2018 een roadbook en daarin staat wanneer we een lange dag hebben. Onze jongens (17 en 19) stellen zich daarop in en vermaken zich best achterin de auto. Wij wisselen af met rijden. Wij rijden met een tussenstop in Kingman naar de GC. Dit omdat wij midden in LA een hotel hebben en onze jongens wat meer wilde zien van route 66. Na de GC gaan we naar Valley of Fire (boven Las Vegas). Wij hebben afgelopen week gekeken of we dat via de Noordelijke route van de GC willen doen of terug via Kingman-Hooverdam. We hebben samen voor de noordelijke route gekozen. Dat is 568 km (tegen 510 km beneden langs). We weten dat we op die mooie noordelijke route in 1 dag bij lange na niet alle mooie dingen kunnen zien (Zion en Bryce slaan we zo wie zo deze reis over) maar dat is geen reden om hem helemaal niet te doen. We moeten keuzes maken en dit is onze keuze. Wij hebben geen hekel aan vroeg opstaan, een lange afstand rijden met korte stops en 's avonds pas in Moapa valley aankomen (daar hebben we een hotel).

Zoals jij al aangeeft is iedereen anders en zijn ook alle gezinnen anders en iedereen maakt zijn eigen afweging. We kunnen elkaar alleen maar advies geven maar de afweging moet je zelf maken. Daar is nooit een goed of slecht in lijkt mij.
Groetjes, Inge
2x Canada en 4x USA
Aug/sep 2021 van San Francisco naar Vancouver Island https://ingevanderwulp.nl/reizen/2021
https://ingevanderwulp.nl/reizen (NIEUW!)

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 24 nov 2017, 13:20

We hebben samen voor de noordelijke route gekozen. Dat is 568 km (tegen 510 km beneden langs). We weten dat we op die mooie noordelijke route in 1 dag bij lange na niet alle mooie dingen kunnen zien (Zion en Bryce slaan we zo wie zo deze reis over) maar dat is geen reden om hem helemaal niet te doen. We moeten keuzes maken en dit is onze keuze.
Ik heb op mijn 1e zuidwestreis ook expres zion en bryce niet meegepakt ivm voorkeuren en aantal dagen. Dit op een volgende reis gedaan.

Van de GC naar Moapa kan je via Page rijden of via de alt89 en dan rij je via marble canyon. Je kan dan rond de navajo bridge/lees ferry een mooie beenstrek stop maken

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 24 nov 2017, 15:11

@PSVWally, ook weer een mooie tip. Je hebt het over een ferry bij Navajo bridge? Snap de meerwaarde niet van een veerpont naast een brug en op google maps zie ik 2 bruggen naast elkaar die als slappe spaghetti het ravijn in hangen. Dat zal wel een foutje van google zijn maar ik denk dat je met ferry geen veerpont bedoeld?

swissdutchie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie » 24 nov 2017, 16:03

@ Peterretep: Lees Ferry is de naam van de plaats. Voor dat Navajo Bridge werd gebouwd, was hier inderdaad een veerdienst. Die was echter behoorlijk gevaarlijk en er gebeurden geregeld ongelukken. Daarom werd Navajo Bridge gebouwd en de veerpont verdween. Ook de oorspronkelijke brug is inmiddels vervangen door een nieuwere versie. De oude werd echter niet gesloopt, zodat er nu inderdaad twee bruggen vlak naast elkaar liggen. De auto's gaan over de nieuwere van de twee, de oude is voor voetgangers gereserveerd, die rustig een kijkje van de rivier en de kloof willen nemen.
Als je naar Lees Ferry gaat, rijd dan ook even richting de camping. Je kunt daar bij de oevers van de Colorado River komen, een mooi plekje voor een picknick of om even de benen te strekken.
Kijk hier voor een paar impressies van de bruggen en de plek aan de Colorado, die ik net beschreef:
https://photos.app.goo.gl/8wDQ3q4pJ3bvrGNP2
https://photos.app.goo.gl/iQeyZPQjFCRus5H12
https://photos.app.goo.gl/BZ11HLvqgaPVBCiF3

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 24 nov 2017, 16:50

@Swissdutchie: toptip! Staat op de lijst. Dankjewel.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 24 nov 2017, 17:30

Er vliegen daar ook condors rond en het is daar rustiger kijken dan met 100-den tegelijk bij de grand canyon.
Marble canyon is sowieso een mooie omgeving trouwens, maar dat is Page ook.

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 24 nov 2017, 20:33

@PSVwally, ook weer een dijk van een tip. Dankjewel!

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 26 nov 2017, 07:37

@ peterretep: In hoeverre ligt alles al (definitief) vast?

Heb je jouw route al eens gemaakt waarbij je begint in Phoenix en eindigt in Los Angeles? Hoe kom je dan uit?

Het stuk tussen Los Angeles en Grand Canyon vervalt dan maar je krijgt er een mooie kustroute voor terug. Verder eindig je dan in Los Angeles met een aantal dagen en dat vind ik aan het eind altijd wel prettig.

De rit Phoenix - Grand Canyon is een stuk korter (maar mooier) dan Los Angeles - Grand Canyon.

Zou ik een rondje maken zoals jullie dan zou Phoenix bij mij startpunt zijn. Niet voor niets reeds enkele keren daar gestart en geëindigd in Los Angeles. :D

Wat betreft het afleggen van lange afstanden op één dag in Amerika. Daar heb ik genoeg ervaring mee. :P Soms is dat nou eenmaal handig. Gewoon 's ochtends vroeg in de auto zitten. Bij mij betekent dat 6 uur kamer verlaten, eten en 7 uur rijden. Voordeel is dan ook nog eens dat het een stuk prettiger rijdt omdat de zon nog niet hoog aan de hemel staat.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Vin.cent

Bericht door Vin.cent » 26 nov 2017, 08:59

Ik zou altijd LAX vermijden als vliegveld, zowel heen als terug, wat een drama dat vliegveld! Phoenix is een goede optie ja!

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 26 nov 2017, 10:01

Ik heb juist goede ervaringen met LAX. Het is dat KLM een keer een bagageprobleem had en ik daar met 300 anderen zonder bagage stond, maar zowel met overstap als directe vluchten eigenlijk nooit heel veel oponthoud gehad. Houston en Dulles vond ik vele malen erger. Maar ook hier weer, ieder zijn/haar eigen ervaring natuurlijk.

@peterretep Hoe loopt jou route dan eigenlijk, want ik reageerde met die route eigenlijk op de post van Inges

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 26 nov 2017, 11:21

@Coyote: Dank voor die tip. Ik heb het thuis eens in de groep gegooid maar het gezin was nog steeds erg content met "mijn" route. We hebben het inmiddels ook wel in grote lijnen vastliggen. Ik wil het reisburootje bij mij in het dorp niet weer confronteren met een wijziging. Neemt niet weg dat je een goede suggestie doet die ik zeker zal opslaan. Ik vermoed dat het niet de laatste keer zal zijn dat we naar dit gedeelte van de VS gaan. Je lange autorijdentip neem ik ook ter harte!

@Vin.cent: Je spreekt ongetwijfeld uit ervaring. Volgende keer, zie hierboven, neem ik dat zeker mee. Voor nu staat het al redelijk vast.

@PSV Wally:
Dag 1 Amsterdam Los Angeles
Dag 2 Los Angeles Los Angeles
Dag 3 Los Angeles Los Angeles
Dag 4 Los Angeles Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon Zion National Park
Dag 7 Zion National Park Las Vegas
Dag 8 Las Vegas Las Vegas
Dag 9 Las Vegas Las Vegas
Dag 10 Las Vegas Death Valley
Dag 11 Death Valley Lee Vining
Dag 12 Lee Vining Yosemite
Dag 13 Yosemite Yosemite
Dag 13 Yosemite San Francisco
Dag 14 San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco Amsterdam

En dat met de Chevrolet Tahoe (5.3 V8..) ;)
Het stuk L.A. - Grand Canyon is de langste reisdag maar dan is alles nog nieuw voor ons en vinden we vast alles nog leuk en spannend. Ik heb n.a.v. tips op dit forum mijn hotel in LA al verplaatst naar helemaal bovenin, zodat we vlot op pad kunnen naar de grand canyon en ik heb op advies forumleden een nacht extra gepland in Lee Vining zodat we op ons gemakje de Tiogapas af kunnen sukkelen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 nov 2017, 13:28

Laat je de hotels ook door het reisbureau vastleggen? Waarom doe je dat niet zelf? Dan blijf je flexibel. Ik ben ook wel benieuwd met welke hotels/plaatsen ze dan komen; meestal zit je bij accommodatie via een reisbureau niet heel gunstig.

Een overnachting in Page in plaats van de tweede nacht GC geeft je onderweg iets meer ruimte.

Marianne

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 26 nov 2017, 13:45

@Marianne,
Goeie vraag. Pure luiheid, vrees ik. En misschien ook wel een stukje zekerheid. We hebben alle door hen en andere aanbieders aangeboden hotels zelf gecheckt en daar onze favorieten uitgehaald. In San Francisco hebben we zelf wat gezocht maar het boeken laat ik aan het reisbureau over. Ik ben misschien een ouderwetse sukkel maar ik gun de lokale middenstand in het dorp waar ik woon, hun omzet. Ik zie al te veel winkeliers vertrekken. Page is nog een optie. Ga ik eens bekijken. Dankjewel voor je moeite.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 26 nov 2017, 16:02

Huur je niet gewoon een bepaalde autocof soortgelijk? Je bent wel erg zeker van die tahoe namelijk. Wat als die daar niet staat?

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 26 nov 2017, 18:58

@psvwally, soortgelijk is ook goed maar zoon en ik gaan voor de Tahoe. Gewoon omdat ons dat leuk lijkt maar soortgelijk gaat worden is het ook goed.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer