Verkeer (af te leggen afstand per dag tijdens rondreis).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Verkeer (af te leggen afstand per dag tijdens rondreis).

Bericht door peterretep » 21 nov 2017, 12:20

Als ik van NL naar, bijv. Denemarken rijd, in het hoogseizoen, doe ik dik 12 uur over 800 km. Komt door files en gedoe. Wij zijn van plan om in augustus 2018 een rondreis Zuidwest U.S.A. te gaan maken (zie mijn vragen elders op dit forum :) ) maar ik vroeg me af of een rit van Los Angeles naar Grand Canyon ( ca. 700 km) makkelijk op 1 dag te doen is? Ik heb het gevoel dat de snelwegen in de VS niet zo druk zijn en dat men ook ontspannender rijd dan bij ons. Klopt dat?
Laatst gewijzigd door markro op 23 nov 2017, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.

ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Verkeer

Bericht door ohjajoh? » 21 nov 2017, 12:37

Het kan wel, wat jij wilt.
Maar het is een pokke eind hoor. De maximumsnelheid is lager dan bij ons (65 mijl = 105 km uur) en rondom LA is het meestal erg druk, dus file.
Ik heb die route 2 keer gedaan, 1 x met overnachting in Las Vegas en 1 x Kingman.
Het is leuk om een stuk route 66 te rijden en een aantal keren te stoppen (Oatman, Willams), daarom zou ik het niet in 1 keer doen.

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Trails » 21 nov 2017, 12:39

Ze rijden daar meestal harder dan toegestaan en wij vonden de stukken snelweg ontzettend saai rijden.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 21 nov 2017, 13:00

De maximumsnelheid is helemaal geen 65, maar grotendeels 75mpg (in AZ, 120kph dus) en 70 (in CA).

Een paar mph erboven is geen probleem, zolang je niet overdrijft. LA naar GCNP is echt prima te doen. Vanaf San Bernardino, de plek waar je zeg maar LA uit rijdt, is het ongeveer een uur of 6 rijden, inclusief de tijd om een keer te tanken. Daar is de kans op file 0, behoudens het eerste stuk (tot Barstow) op hele ongelukkige tijden. Kwestie van cruise control aanzetten en blik op oneindig.

De grote variabele zit hem in de tijd die je nodig hebt om de valley uit te komen. Dus de vraag is vooral: vanaf waar vertrek je, en op welk tijdstip. Als je in de middagspits vanuit Santa Monica weg wilt dan is het een heel ander verhaal dan dat je op zondagochtend om 8 uur vertrekt.

ohjajoh?
Amerikafan

Bericht door ohjajoh? » 21 nov 2017, 13:03

Oh sorry hoor, maar natuurlijk weet jij het zoals gewoonlijk altijd beter.
Ja en tuurlijk mag je harder rijden dan de max snelheid, goeie tip ook!

Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X » 21 nov 2017, 13:34

Wat hij zegt klopt toch gewoon?

Als je daar gewoon 70mph rijdt, word je praktisch van de weg geduwd. Ik volg gewoon het verkeer en dat is inderdaad een paar mph sneller dan max snelheid.

Maar wij hebben het ook in 2 keer gedaan, het is echt wel een eind en er is onderweg nog wel wat te zien. Vooral uit LA weggeraken was best lastig, die stad blijft maar duren ;-).

flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 » 21 nov 2017, 13:37

En als je 100mph rijdt:p

roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb » 21 nov 2017, 14:02

Chi Sin X schreef: Maar wij hebben het ook in 2 keer gedaan, het is echt wel een eind en er is onderweg nog wel wat te zien. Vooral uit LA weggeraken was best lastig, die stad blijft maar duren ;-).
Klopt, vooral als het druk is. Kijk, op een zondagochtend ben je met een uurtje wel de stad uit. Maar op een doordeweekse dag zou ik dit niet zo plannen. Ik zou dan de avond ervoor al de valley uitrijden en bijvoorbeeld in Victorville overnachten, of, als je zin hebt, doorrijden tot Barstow. Genoeg goedkope hotels langs de I15, scheelt ook weer in de portomonnee. En de volgende dag rij je echt makkelijk in 5 a 6 uurtjes naar de rim in GC village zonder dat je te maken hebt met het verkeer in LA zelf.

Voor wat betreft de snelheid: auto's zijn over het algemeen vrij optimistisch met het weergeven van de snelheid, bewust. Dus als de maximumsnelheid 75 is en je zeg de cruise control op 79 of 80, dan rij je in werkelijkheid waarschijnlijk ergens tussen de 75 en 77 mph en hou je je dus vrij netjes aan de maximum snelheid. Prima toch?

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 21 nov 2017, 19:37

ohjajoh? schreef:Oh sorry hoor, maar natuurlijk weet jij het zoals gewoonlijk altijd beter.
Roel heeft wel gelijk, prima te doen, en iedereen rijdt harder, als je streep maximum snelheid rijdt ben je een rijdende chicane.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 21 nov 2017, 20:15

Altijd grappig dat iemand moeite heeft met hotels afzeggen en iets te hard rijden, maar de verzekering flessen is blijkbaar geen probleem :roll: :lol:

Ik zet de cruise control ook standaard een aantal mijl te hard en dan rij je aardig in het verkeer mee. Op Miami na, waar volgens mij het rijbewijs bij een pakje boter wordt gegeven, nooit geen problemen mee gehad. Als je overigens op het verkeerde moment door LA rijdt heb je weinig aan cruisecontrol en zal je ook nooit te hard kunnen rijden.

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 21 nov 2017, 21:04

ohjajoh? schreef:Oh sorry hoor, maar natuurlijk weet jij het zoals gewoonlijk altijd beter.
Roelb heeft in deze wel gelijk. Op veel wegen in Californië wordt harder gereden dan de wettelijke maximum snelheid.
Californiërs gaven en geven mij altijd de tip: go with the flow. Dus ook harder rijden dan de max als iedereen dit doet.

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 21 nov 2017, 22:20

Allen bedankt voor de moeite! Ik ben me er van bewust dat het een flink eind is en het is ook onze langste trip in die vakantie. Inderdaad blik op oneindig en dom doorrijden. Ik was van plan zo'n rijdende zithoek (Chevrolet Tahoe o.i.d.) te huren dus het comfort is er. De tip om buiten L.A. nog een hotel te zoeken is een hele goede.

ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 » 21 nov 2017, 22:51

In principe is die rit wel goed te doen. Ik weet niet als je hem aan het begin van je reis doet of aan het einde. In het begin ben je nog frisser en zal het zeker geen probleem zijn maar aan het einde van een rondreis begint de vermoeidheid wat toe te slaan (allé toch bij mij) en dan voelen lange ritten wat zwaarder aan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 21, Europe 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 21 nov 2017, 22:57

Goed te doen, alleen erg saai.

Niet alleen voor de chauffeur, maar ook zeker voor de bijrijders en achterbank. Als je met jongere kinderen reist, misschien opknippen overwegen?

Of je geeft ze een tablet met films en have fun haha.
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

Gast

Bericht door Gast » 22 nov 2017, 11:17

LA:

[tweet][/tweet]

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 22 nov 2017, 12:41

Precies hetzelfde filmpje als vorig jaar. En zo kan je elke avond en ochtend wel een film daarvan maken... daar woont bijna heel nederland op een kleine oppervlakte dus is ook niet zo gek

Gast

Bericht door Gast » 22 nov 2017, 12:52

Precies - om de TS een idee te geven van het verkeer aldaar.

Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian » 22 nov 2017, 13:17

Veel auto's hebben een afwijkende km teller tov de echte snelheid.

Laatst had ik een Ford Escape mee in Amerika. Die had een teller die 100% accuraat was.
Een navigatie apparaat geeft meestal de juiste snelheid aan. Vergelijk deze met de teller van je auto op verschillende snelheden en je weet wat je afwijking is.

Vin.cent

Bericht door Vin.cent » 22 nov 2017, 14:00

De naam: ohjajoh? zegt toch ook al genoeg over de persoon en hoe hij denkt over meningen van andere mensen of denk ik nou te kort door de bocht?

Maar om verder te gaan over de rit, ja het kan! Maar ik zou het zeker niet aanraden. Zeker niet vanwege de tijd en of het wel of niet te doen is, maar meer al het mooist waar je met een rotgang langs zal rijden en dus zal missen.

peterretep
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door peterretep » 22 nov 2017, 16:11

@Ingrid: We doen deze lange rit aan het begin. Het argument zoals jij dat omschrijft was daartoe ook onze reden. VS is helemaal nieuw voor ons dus dus leek ons een rustige en saaie start om een beetje de boel (auto, verkeer, tanken, winkels, restaurants) te gaan ontdekken en na deze rit vallen alle afstanden mee.

@Ing: Mijn kids zijn al een stuk groter (14 en dan 17) dus die redden zich wel. En ja, het zal wel een saaie dag worden. Ik heb al op Maps gekeken en viel toen al bijna in slaap.

@Eoms: dank voor deze opsteker :) Ik zit nu al een paar dagen de verkeersinfo van L.A. te monitoren en heb aan de hand daarvan en aan de hand van wat tips van forumleden een ander hotel gekozen zodat we niet eerst uren de stad uit hoeven te ploeteren.

@Christian: Ik ben bijna een heilige want ik houd me bijna altijd aan de snelheid. Zal me in de V.S. ook wel lukken. Ik pas me absoluut aan, geef ruimte waar nodig maar laat me niet opjutten.

@Vin.cent: We moeten keuzes maken in wat we wel en niet gaan zien. Het is ons eerste bezoek aan de VS dus ik verwacht dat we iedere dag weer nieuwe ervaringen op gaan doen en als we wat moois missen is er een reden om weer terug te gaan. Kan ik ook eens anderen adviseren i.p.v. hier steeds met vragen te komen :)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer