Baseball wedstrijd bezoeken, tips gevraagd.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cootje12
Amerika-ontdekker

Baseball wedstrijd bezoeken, tips gevraagd.

Berichtdoor Cootje12 » 20 nov 2017, 17:51

Ik heb even rond gekeken binnen de site, maar kon niet echt een antwoord op mijn vraag vinden.
We willen graag een wedstrijd bezoeken volgend jaar. We zijn in augustus in West-Amerika.
Mijn vraag is: welk team raden jullie aan, San Francisco of Los Angeles?
En is het raadzaam om nu alvast kaartjes te kopen? Kan iemand ook aangeven welke plek een prima plek is?
Heb echt geen idee. Dank je.

Hockey
Amerika-expert

Re: baseball wedstrijd

Berichtdoor Hockey » 20 nov 2017, 17:56

Er zijn in Californië 5 teams, waarvan 2 in SF (San Francisco Giants) en de Oakland Athletics. En twee in LA (LA Dodgers en Anaheim Angels). En nog een in San Diego (Padres). Welke de leukste is is moeilijk te zeggen. In elk geval, kom vroeg, het is vaak lange file naar het stadium en wedstrijden willen nog wel eens uitverkocht zijn, dus eerder bestellen kan geen kwaad.
Beste plek? Pfff, bekijk waar je wil zitten en wat de prijzen van de tickets zijn. Die verschillen per plek. En de beste plekken zijn vaak het duurst.

Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor Laura&Edwin » 20 nov 2017, 18:12

Naast de clubs in Californië heeft Arizona de Diamondbacks in Phoenix. Alle zes honkbalteams met een interessante staat van dienst en/of gaaf stadion. Waar je ook naartoe gaat, je treft teams die redelijk aan elkaar gewaagd kunnen zijn.

Je kunt kaartjes kopen op de MLB-sites van de clubs zelf, maar ook Stubhub is een goede plek voor kaarten. De kaartverkoop is echter nog niet gestart.

Je kunt nu al wel op de sites van deze zes clubs zien wanneer ze waar spelen en ook al hoe laat. Hier en daar kan daar nog wel een wijziging op komen. Zo kun je wel zien waar je welke wedstrijd zou kunnen zien.

De beste plekken...tja, da's lastiger aan te geven. Ikzelf zit het liefst laag en in de lijn van honk 3 naar thuis. Ik kan dan het spel goed zien en ik kan de pitcher zowat in de ogen kijken. Zijn ook wel weer de duurste plekken. Wat hoger wordt weer goedkoper. En wat meer naar hwt buitenveld ook weer goedkoper, maar het spel wordt moeilijker te volgen en je bent meer aangewezen op de beeldschermen. Hoe bekend ben je met het spel? Ik denk dat je -als je het spel behoorlijk snapt- liever dichter op het binnenveld zit en als je meer voor de sfeer gaat je ook wat verder daarvan af kan zitten. Er is niet echt een uit- of thuisvak. Iedereen zit door elkaar, dus daar hoef je weinig rekening mee te houden.
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al

babarage
Amerikakenner

Berichtdoor babarage » 20 nov 2017, 18:49

vaak kun je op de dag zelf nog wel een kaartje kopen behalve als het tegen een ‘aartsvijand’ is of dichte buur is of zo. als niet via de site van de club dan toch via stubhub. daar bieden seizoenskaarthouders hun kaartjes aan voor de wedstrijden die ze niet kunnen. nu ze in honkbal meestal vijf wedstrijden achterelkaar spelen wil het natuurlijk wel voorkomen dat mensen niet alle vijf wedstrijden van een reeks gaan :).

Je hebt kans dat volgend seizoen de kaartjes voor de la dodgers wat populairder zijn omdat ze dit jaar (verliezend) finalist waren in de world series maar dan nog keuze genoeg kwa teams.

kwa plek, wat mensen al zeggen. waarvoor ga je. voor de sfeer of het spel. daar hangt het een beetje van af. ik wil wel eens op deze site kijken http://www.bestbaseballseats.com/#sthas ... 5KFHz.dpbs om te zien wat een fijn plekje kan zijn. het kan ook handig zijn om rekening te houden met de zon. bij een middagwedstrijd wil je misschien niet met je giechel vol in de zon zitten bijvoorbeeld. bij een vroege avond wedstrijd niet dat de zon precies in jouw gezicht ondergaat. dat soort dingen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18 oostkust

ohjajoh?
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Berichtdoor ohjajoh? » 20 nov 2017, 18:57

Hier ook zo'n site waarop je een plek kan uitzoeken in de schaduw e.d
https://www.rateyourseats.com/index.php

Je kan zelfs hier op selecteren :mrgreen:
•best seats for catching a baseball

Cootje12
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Cootje12 » 20 nov 2017, 19:41

top! wat al snel deze reacties! Fijn!
het gaat ons om de belevenis. Het spelletje is ook leuk maar het gaat ons om de sfeer etc.

Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Berichtdoor Laura&Edwin » 20 nov 2017, 19:44

Dan zou ik zeggen: middenring vlakbij het binnenveld :thumbup:
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al

Almere vak V
Amerikakenner

Re: Baseball wedstrijd bezoeken, tips gevraagd.

Berichtdoor Almere vak V » 23 nov 2017, 06:35

Geen paniek zou ik zeggen. Het is augustus. Nog wedstrijden genoeg te spelen en zoals hierboven al gezegd, vaak meerdere dagen achter elkaar thuispelen.

Ik ga graag naar PSV-Ajax. Maar 5 dagen achter elkaar...

Programma is bekend. En voor mijn favoriete team, Seattle Mariners, worden al kaarten verkocht. Ik weet niet hoe dat zit bij de teams die jij eventueel wil bezoeken. Mocht je willen kiezen. Dan zou ik naar de Dodgers gaan. Speelt 1 van de beste closers van de MLB. Een Antiliaanse jongen.

Mocht je voor spektakel willen gaan. Pre-season van de NFL begint in augustus. Vind ik, 100 keer gaver dan baseball. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

tosca
Amerika-expert

Berichtdoor tosca » 23 nov 2017, 10:45

Cootje12 schreef:Mijn vraag is: welk team raden jullie aan, San Francisco of Los Angeles?

Los van het team is het stadion van Giants in SF wel het tofste stadion van deze teams (en misschien wel van alle teams). Mooi uitzicht over de baai, waar tijdens de wedstrijd ook allemaal bootjes liggen :)

eoms
Amerika-expert

Berichtdoor eoms » 23 nov 2017, 13:47

Kijk ook eens naar Minor League teams, zeg maar de eerste divisie. Het is allemaal een stuk kleinschaliger, dus minder druk, goedkoper, en je kunt gewoon op de dag zelf kaartjes kopen. Welke teams er in die regio zijn weet ik niet, maar dat kun je via een zoekmachine vast wel vinden.

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor Mr. Patrick » 27 nov 2017, 14:46

Afgelopen jaar voor USD 6 pp naar de LA Dodgers geweest. We zaten helemaal bovenin, maar het was gewoon een belevenis om me name de hot-dog en bierconsumptie om ons heen te bekijken en daar aan deel te nemen. In onze rondreis was dit enige keer dat een Baseball-team thuis speelde ten wij in de stad waren, dus we hadden ook geen keuze. Denk dan ook dat je planning belangrijker is dan welk team nu exact speelt.

Alle wedstrijden van de Dodgers op vrijdagavond werden afgesloten met vuurwerk (dankzij een sponsor, dus weet niet of dat er nog is), alleen niet toen wij er waren ivm harde wind...
Afbeelding
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

RiptoUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Berichtdoor RiptoUSA » 27 nov 2017, 16:05

Als het je vooral om de sfeer gaat dan zou ik of de SF Giants of de LA Dodgers aanraden. De Giants hebben het mooiste stadion en locatie en de Dodgers het beste team. Dit zullen waarschijnlijk ook de meest prijzige zijn, maar met een beetje geluk kan je heel goedkoop kaartjes vinden.
2005: Florida
2006: NYC - Toronto - NYC
2007: St. louis
2009: NYC - LA - NYC
2011: NYC
2017: Chicago - Indianapolis - Chicago
2018: Zuid-west USA

MichelAngelo66
Amerikafan

Berichtdoor MichelAngelo66 » 28 nov 2017, 19:34

Bedankt voor tip dat het seizoen 2018 al bekend is. Wij willen ook een wedstrijd gaan bezoeken. In Florida kwam het er niet van jaren geleden. Nu willen we er wel tijd voor vrij maken.

Als ik het schema bekijk is er voor ons maar een mogelijkheid.... LA Dodgers tegen St. Louis Cardinals. Geen vervelend potje volgens mij. De Angels en de Giants spelen allebei uit als wij er zijn. Heeft iemand er ervaring met een stadion Tour o.i.d. In Dodger Stadium? Is dat de moeite waard voor mensen die geen idee hebben wie er daar spelen of gespeeld hebben?

eoms
Amerika-expert

Berichtdoor eoms » 28 nov 2017, 19:54

ArnoBosvelt
Amerika-ontdekker

Berichtdoor ArnoBosvelt » 01 dec 2017, 11:53

In 2015 naar de Giants geweest, echt een aanrader!
Fantastisch stadion, met uitzicht over de baai en een ontzettend leuke ambiance!
We hebben de tickets via MLB geboekt, welke je zo duur kunt maken als je zelf zou willen.
Reisverslagen rondje Denver (25 dagen) 2017 en Zuid-Westen (28 dagen) 2015.
https://arnoellen.wordpress.com en https://arnoellen2015.wordpress.com

Cootje12
Amerika-ontdekker

Berichtdoor Cootje12 » 01 dec 2017, 17:40

Top iedereen! Bedankt voor de tips!!!

FamilieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Berichtdoor FamilieB » 05 dec 2017, 14:53

Dit jaar naar de SF Giants geweest, toevallig naar een van de weinig wedstrijden die ze wonnen dit jaar. Leuk was te zien hoe de rivaliteit is tussen de Giants en de Dodgers, ook tijdens deze wedstrijd tegen de Philies. Koop lekker een kaartje+ parkeerkaart via de site van de Giants, ga op tijd. Ga lekker mensen kijken, en enorme hotdogs en emmers popcorn kopen. Helemaal het echte USA gevoel, en staan+meezingen tijdens het volkslied. Kleine tip neem wel warme kleren mee, want de mist kan zomaar de baai intrekken. Deze zomer naar Tampa Bay, in de Tropicana Dome.

Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Berichtdoor Division » 05 dec 2017, 15:14

Ik ben al meerdere keren naar een honkbalwedstrijd geweest, voornamelijk bij de Dodgers, maar ook eens bij de Giants. Waar je even op moet letten is het moment van de dag. Bij de Giants is het bijvoorbeeld zo dat de zitplaatsen bij avondwedstrijden aan de linkerzijde (3e honk) door draaiing van de zon aanzienlijk kouder zijn, zelfs midden in de zomer. Bij de Dodgers heb je het All-You-Can-Eat Pavilion aan de rechterzijde van de bleechers, dat kan je veel geld schelen voor eten en drinken. De sfeer in de bleechers is overigens ook heel anders, de kans om ballen te vangen bij homeruns is ook een stuk groter.

Overal geldt: des te hoger je zit, des te goedkoper je kaartje. Per level is het ook weer zo dat des te verder achteraan je zit des te goedkoper, maar in de brandende zon is dat wel beter. Ik zit zelf weleens in het Top Deck en dan vooraan op rij 1, dan heb je ideaal zicht over het hele veld. Er is op de meeste plekken prima zicht imo. Kaartjes koop ik altijd via de officiële kanalen.
Afbeelding

MichelAngelo66
Amerikafan

Berichtdoor MichelAngelo66 » 23 mar 2018, 12:20

Over de andere sfeer in het All You Can Eat Pavilion... Is dat positief of negatief?
En de kans op het vangen van een bal is iets groter dan klein, maar mis je niet totaal het overzicht als je daar zit?
Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar ben voor kaarten aan het kijken op 22 augustus tegen de Cardinals.

eoms
Amerika-expert

Berichtdoor eoms » 23 mar 2018, 14:03

Zo een paviljoen lijkt me iets voor bedrijfsuitjes: eten, drinken, en een beetje naar de wedstrijd kijken.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht