Van Grand Canyon naar Moapa Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Van Grand Canyon naar Moapa Valley

Bericht door Inges »

Hoi allemaal,

In ons schema ben ik bezig met de dag van GC naar Moapa Valley. We gaan inderdaad niet door Utah deze keer (dat komt nog wel eens)

Afhankelijk van hoe de dag start en hoe onze pet staat (en hoe het weer is) heb ik 2 mogelijke routes. In principe gaan we via Kingman - Hoover Dam - Moapa Valley (om de volgende dag Valley of Fire te bezoeken) maar ik zag dat bovenlangs niet eens zo gek veel langer is. Ik zou dan Horseshoe bend zelfs kunnen bekijken en dan door rijden. We hebben maar enkele "echte" rijdagen in het schema en dit is er eentje van. Ik heb echt geen ruimte meer om een dag extra in te plannen hier (want dan moet ik mijn reservering in Yosemite skippen en dat is geen optie). We kunnen dan de 89A of een deel van de 89 nemen richting Kanab en dan verder naar Maopa Valley. Ik heb daar al bij de hotel reservering aangegeven dat wij daar pas in de avond arriveren. We hebben echt de hele dag. Ik denk dat boven de GC langs veel mooier is. Alleen ben ik bang dat dat echt veel te lang gaat worden. Wij hebben geen hekel aan autorijden en weten dat we enkele mooie bezienswaardigheden over gaan slaan. Maar dit is zeker niet onze laatste reis die kant op dus dan blijft er iets over voor later. Toch zou ik graag met mijn gezin (de volgende keer gaan wij zeer waarschijnlijk met z'n tweeen) bij Horseshoe bend een foto willen maken. Zal dat te doen zijn? En is de 89A mooier via Marble canyon of de 89 via Lake Powel - Bigwater?

Nogmaals. Waarschijnlijk gaan we via Kingman terug (dat is de kortste en snelste route) maar ik wil in ieder geval de andere route ook in mijn roadbook opnemen voor het geval dat.....

Groet, Inge
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Grand Canyon naar Moapa Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wel mooi, die noordelijke route ... :wink:
En op zich goed te doen. Veel langer is het niet. Hou wel rekening met erg veel drukte bij Horseshoe Bend en wees voorzichtig daar (kijk eens hier voor ons verslag van ons laatste bezoek met HSB van beneden en van boven). Ik vond het altijd al eng, maar met die drukte is het eigenlijk helemaal niet meer fijn.
De 89 en de 89A zijn allebei mooi. Maar als je naar HSB gaat zou ik de 89 nemen, anders ben je nog een haf uur langer onderweg. En dan nog cookies kopen in Jacob Lake, kost ook tijd. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Van Grand Canyon naar Moapa Valley

Bericht door Inges »

Oh shoot die cookies......

Ik denk dat de noordelijke route ook mooier is ik neem hem gewoon op in mijn roadbook. We kunnen altijd nog kiezen om onderlangs te rijden als het allemaal niet zo voorspoedig verloopt. Wel erg druk bij HSB inderdaad. Ik wil geen foto met allemaal andere mensen erop dat gaat nog een hele uitdaging worden denk ik. Gelukkig kan ik goed fotoshoppen ;)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Van Grand Canyon naar Moapa Valley

Bericht door Galapogos »

Neem een groothoeklens mee als je überhaupt de hele Horseshoe Bend op de foto wilt krijgen. :D
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van Grand Canyon naar Moapa Valley

Bericht door PSVwally »

De 89 via marble canyon zou ook nog een optie kunnen zijn. Maar dan is Page een omweg. Als je de noordelijke route pakt mis je natuurlijk wel de Hooverdam. De dam bij page is ook een mooi stop momentje maar niet zo bekend natuurlijk.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Van Grand Canyon naar Moapa Valley

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef: De 89 en de 89A zijn allebei mooi. Maar als je naar HSB gaat zou ik de 89 nemen, anders ben je nog een haf uur langer onderweg. En dan nog cookies kopen in Jacob Lake, kost ook tijd. :wink:
Als je bij Fredonia de 389 neemt, win je volgens mijn Garmin dat half uur weer terug. Je mist dan wel het mooie stuk door Zion. Rest alleen de tijd die je nodig hebt om cookies te kopen. :wink:

Succes bij de keuze en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer