Fietsen Golden Gate

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Fietsen Golden Gate

Bericht door uncas »

Beste,

Is het aan te raden de Golden Gate met de fiets te doen?

Kan men fietsen huren voor een paar uur? Waar best?

Is de brug vrij toegankelijk?

THX!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door Mrvanilla »

Ja dat is heel erg leuk. Je kunt met de fiets de brug over en fietsen tot aan het plaatsje Sausalito. Je kunt dan de ferry terugnemen naar San Francisco. Leuk, wnat je vaart dan dicht langs Alcatraz.

Het is bij vlagen wel steil, maar prachtig om te doen. De brug is vrij toegankelijk en je kunt een fiets prima voor een paar uur huren. De bekendste verhuurder in de stad is Blazzing Saddles, maar er zijn talloze opties (zie Google).

Tip: koop je kaartje voor de ferry bij de fietsverhuurder, scheelt je in Sausalito in de rij staan!
Groetjes,
Daniel
Gast

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door Coyote »

Lang geleden gedaan in San Francisco (2009) via Blazing Saddles. Die zat toen letterlijk naast ons hotel. :D

Fietsen gehuurd en fietstocht door San Francisco gemaakt en ook over de Golden Gate Bridge. Terug de boot genomen vanaf Sausalito naar San Francisco.

Erg leuke ervaring en zeker een aanrader! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door uncas »

THX!!

Ik weet dat ik inderdaad niet de eerste ben. Had al wel info via het web gevonden, maar jullie ervaringen zijn veel meer waard!

:thumbup: :thumbup: :thumbup:

BIJKOMENDE VRAAG:

Mijn ouders zijn beiden in de zestig en geen topsporters.

Voor enkel de brug op en neer te doen, is daar een electrische fiets voor nodig of gaat dat met een normale fiets?

THX
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door Mrvanilla »

Gewone fiets lijkt me dan wel te doen. (kijk even op youtube, genoeg videos zodat je een indruk krijgt).
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door tomaat85 »

Fietsen over de Golden Gate is een no-brainer..altijd doen! Maar goed, dat wist je al :wink: Sommige stukken zijn echt wel pittig steil hoor. Alle huurbare fietsen hebben voldoende versnellingen maar omdat je zegt dat je ouders geen topsporters zijn is het huren van een E-bike geen slecht idee. De inspanning is dan laag en is er meer energie om van de omgeving te genieten. Dan zou je zelfs kunnen overwegen helemaal naar Tiburon te fietsen en daar de ferry terug te nemen. Mocht je het voor het kiezen hebben, door de weeks is het rustiger dan i t weekend. Veel plezier gewenst iig!
Grote Amerika fan
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door CAM1984 »

Jaaaaa! Doen! Via Groupon kun je vaak wel aanbiedingen vinden voor fietshuur.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door Martin & Marianne »

uncas schreef:Mijn ouders zijn beiden in de zestig en geen topsporters.
Hier van hetzelfde. :wink: Dat is nog geen reden om een E-bike te nemen. Ja, sommige stukken zijn steil, maar je kunt ook altijd even afstappen. Of gewoon de laagste versnelling gebruiken. Maar als ze het zelf prettig vinden, of als je denkt dat anders het snelheidsverschil met jullie erg groot is gewoon aan de E-bike gaan.

Marianne
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door ReisM »

Heel erg leuk om te doen!

Wij hadden een hotel aan Lombard Street en huurden de fietsen schuin tegenover ons hotel. Bij Golden Gate Bridge Bike rentals. Wij zijn van daar eerst naar Fisherman's Wharf gefietst en daarna langs de kust en over de Golden Gate Bridge. We waren gewaarschuwd dat de ferry van Sausolito terug wel eens erg druk kon zijn (mooie zaterdag in augustus...) en zijn teruggefietst, weer over de brug. Ook geen straf :D.

Ik moest zelf een klein stukje lopen, maar dat deden wel meer mensen. Vriend en dochter stoven wel vrolijk omhoog.

Mocht je trouwens een speciale fiets, zoals een e-bike of een tandem (zaten vriend en dochter op, echt heel leuk :D ) willen huren, dan is het wel raadzaam om die vooraf te reserveren. Wij hadden de tandem de dag ervoor gereserveerd en op de dag zelf waren ze ook allemaal bezet.
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door uncas »

Hey,

Allen bedankt

Ik heb via groupon vier fietsen kunnen huren bij alcatraz bikes and tours voor maar 16,5 $ pp voor de hele dag.

Dit was een heel goede en goedkope oplossing!

Bedankt iedereen voor de tips!

ps: via groupon heb ik electrische fietsen kunnen huren voor venice beach later in de reis (12,5 $ per dag)

mvg
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door Galapogos »

Via http://www.blueandgoldfleet-bikes.com kun je een fietsplaats reserveren voor de ferry van Sausolito terug naar San Francisco. Je hoeft dan in Sausolito niet achteraan aan te sluiten in de rij.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Fietsen Golden Gate

Bericht door Division »

Je kan ook heen en terug fietsen over de brug. Als je in de middag gaat wisselen ze van banen. Dus vroeg in de middag fiets je dan aan de kant van Alcatraz heen en terug via de kant van de Marin Headlands. Ik ben heen en terug gefietst, was goed te doen en een leuke ervaring. Dat was overigens met een gewone fiets terwijl ik hier met een e-bike fiets.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer