Monterey de moeite waard?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Monterey de moeite waard?

Bericht door Vanity »

Hoi allemaal,

Volgend jaar juni staat onze eerste reis naar de USA op de planning! In onze route willen wij misschien 1 nacht monterey opnemen, om vanuit daar door te rijden naar SF. Mijn vraag is of dit de moeite waard is. Een stukje kust meenemen zouden we erg leuk vinden.

Groetjes Vanity
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Monterey de moeite waard?

Bericht door SanFran »

Het is prima als stop om te overnachten. Daarnaast kun je er whale watching doen of het aquarium bezoeken. Wel een leuk plaatsje. Maar als het je puur om de kustweg gaat, meest interessante deel ligt zeker niet tussen Monterey en SF. Maar tussen Monterey en LA (voornamelijk Big Sur is erg mooi)
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Monterey de moeite waard?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is maar net of het op de route ligt en of je er voldoende tijd voor hebt. Ik zie in je route-topic dat je van Yosemite komt. Ik zou - zeker in juni - die dag aan Yosemite toevoegen. Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor de mogelijkheden in het park. Het is ook mogelijk dat de Mariposa Grove dan weer open is.

Marianne
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Monterey de moeite waard?

Bericht door Roy & Lisa »

Wij hebben hier vorig jaar ook overnacht in The Stevenson na onze rit vanaf SF over Highway 1. Klein maar leuk plaatsje met een kleine werf met wat restaurantjes en winkeltjes. The Stevenson beviel ons prima en lag op loop afstand van het centrum/werf.
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Monterey de moeite waard?

Bericht door Mrvanilla »

Ja, is zeker de moeite waard! Tussen SF en Monterey ligt Ano Nuevo SP, erg mooi. Bij Monterey is het aquarium een echte aanrader, net als een Whale Whatch. Daarnaast is de 17 Mile Drive erg mooi om te doen, zeker in de avonduren.
Groetjes,
Daniel
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Monterey de moeite waard?

Bericht door Vanity »

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk er nog over na om monterey wel of niet in onze planning mee te nemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer