Yosemite Valley Lodge

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Yosemite Valley Lodge

Bericht door Vanessa007 »

Hallo

Ik was net nog maar eens aan het checken of er ergens plaats was vrijgekomen voor onze datums in één van de hotels in Yosemite en wonder boven wonder, er zijn 2 nachten vrijgekomen in de Yosemite Valley Lodge!
Maar nu slaat de twijfel toch toe... Zou ik de 2 nachten boeken of toch maar 1 nacht (de eerste)?... Het zit namelijk zo, in onze route gaan we dus van SF naar Yosemite, die dag zouden we graag nog de Mariposa Grove doen, als we vroeg genoeg vertrekken, gaat dit volgens mij wel lukken. De 2 dag willen we de panorama trail doen. De laatste dag willen we de Tioga Pass ontdekken, naar Bodie, om te eindigen in Bishop.
Nu vraag ik mij dus of of het handig is om de 2de nacht ook nog in de Yosemite Lodge te slapen of misschien beter afwachten tot er in White Wolf iets vrijkomt? Want White wolf is toch gunstiger gelegen om de Tioga Pass aan te doen?

groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich zouden twee nachten in de lodge wel mooi zijn; dan heb je voldoende tijd voor de vallei. En op zich is het wel te doen om daarvandaan via Bodie naar Bishop te rijden tenzij je lange wandelingen wilt maken langs de Tioga Road. Na Bishop rij je naar Las Vegas?
Ik zou sowieso de lodge vastleggen voor het geval er niets vrijkomt in de White Wolf Lodge. Het is lastig om daar iets te vinden. Het is wel erg leuk om daar te overnachten. Wij deden dat in 2008, zie daarvoor ons verslag.

Marianne
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Vanessa007 »

Na Bischop rijden we idd naar Las Vegas (via Death Valley).
Ik heb de 2 nachten vastgelegd, die 2de nacht kan ik dan eventueel nog inruilen als er een cabin vrijkomt in White Wolf. We zijn die 2de dag niet van plan om lange wandelingen te maken langs de Tioga Pass, ik vrees dat de benen na de Panorama trail van de dag ervoor, dat niet meer gaan zien zitten... :wink: Ben wel blij dat we in de vallei kunnen overnachten!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Inges »

White wolf lodge is deze zomer toch helemaal niet open geweest? Ik dacht dat het permanent dicht was omdat er teveel schade was van alle sneeuwval van afgelopen jaar. Of is dat een andere op de Tioga pass? Ik zou het er niet op gokken in ieder geval. Ik zou 2 nachten in de Valley lodge boeken (zie net dat je dat al gedaan hebt)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Vanessa007 »

White Wolf is wel open geweest, het was idd een andere lodge die gesloten is door schade wegens hevige sneeuwval, maar de naam ontsnapt me nu...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Martin & Marianne »

White Wolf was dit jaar gesloten (net als de High Sierra Camps). Ik zie trouwens op http://www.travelyosemite.com White Wolf er nog steeds niet bij staan.
De Tioga Pass Resort, net buiten het park, is helemaal verwoest (zie https://www.facebook.com/TiogaPassResort voor foto's). Erg jammer, dat was een leuke lodge waar je ook prima kon eten. Ze zijn druk bezig met herstelwerkzaamheden.

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Marina B »

Ik heb ook gezocht voor 2 overnachtingen in Yosemite. Maar helaas, niets te boeken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat wij niet in een tent of cabin willen. Het allerliefst wil ik in het Majestic, maar niets te krijgen. Ik kijk iedere dag.
Wat is een goed alternatief het meest dichtbij Yosemite en kijk ik als ik dat wil beoordelen op google maps naar Yosemite Valley of Yosemite Village?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite Village ligt in Yosemite Valley; je kunt beide gebruiken. Kijk eens hier voor een kaart.
Waarom geen cabin? Half Dome Village heeft cabins met een eigen badkamer. Voor de Lodge of the Majestic is het een kwestie van regelmatig checken of er iets vrij komt. Er zijn vrijwel altijd wel annuleringen. Buiten het park ligt El Portal niet slecht. Of kijk eens naar Yosemite West.
Misschien heb je ook iets aan deze tabel.
Je kent de prijzen van de Majestic? :wink:

Voor 1 nacht heb je al wel een Stoneman Room (Half Dome Village) of een kamer in de lodge of de Majestic. Zou je alvast kunnen reserveren.

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Marina B »

Dank Marianne, heel handig dat overzicht.
Ja, ik ken de prijzen van Majestic, maar het ziet er zo prachtig uit en volgens mij is het wel comfortabel.
Ik ga inderdaad eens kijken voor 1 nacht. En El Portal check ik ook.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door ribruijn »

White Wolf Lodge is gewoon te boeken hoor. Heb voor Augustus 2018 al lang gereserveerd. Alleen wel hopen dat ze volgend jaar weer open gaan......

http://www.travelyosemite.com/lodging/white-wolf-lodge/
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Marina B »

Ik zie het maar niet mijn type accommodatie helaas.
Zag ook geen beschikbaarheid voor Majestic voor 1 nacht. We willen 30 en 31 juli slapen.
Ik ga mij even concentreren op El Portal en blijf de website in de gaten houden.
overigens zag ik op een andere website die erg leek op een officiële Yosemite website vorige week wel beschikbaarheid, maar daar leek wel iets 'vreemds' aan te zitten: ze wilden een extra toeslag voor de boeking. Deze kreeg je niet terug na annulering. Dat heb ik maar even nog niet gedaan. Hebben jullie daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Martin & Marianne »

Op de 31e zie ik een kamer met een King bed in de Majestic; via http://www.travelyosemite.com.
Op de 30e is er daar ook iets vrij.
Welke site heb jij gezien?

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Marina B »

Dezelfde website, Marianne. Ik vul het alleen zodanig in dat we met 2 volwassenen en 2 kinderen in 1 kamer slapen. Dat kan blijkbaar niet in een kamer met een king bed. Wellicht hebben ze een slaapbank, maar dat zie ik zo niet.
De dag daarna hebben ze ook een King kamer vrij, maar dat is een classic, volgens mij is de eerste nacht in een cottage kamer.
Nou wil ik best voor 2 nachtjes met zijn vieren op 1 kamer, maar om nou ook nog met zijn allen in 1 bed te slapen, wordt mij wat te gortig, vooral ook omdat mijn middelste zoon 2.00 meter lang is. :lol:
Wel een goede tip om per nacht te kijken.
Hoe ligt het qua locatie? Het is behoorlijk aan de prijs dus neem ik aan dat dit ook de absolute top is qua locatie. Is dat zo?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Martin & Marianne »

Haha, ja dat wordt wat krap in een king. Ik had voor 2 personen gekeken, met 4 lukt dat inderdaad niet.
De ligging is mooi, misschien wel iets minder praktisch. Op de kaart van de vallei (zie hier, de onderste kaart) krijg je een beetje een idee: het ligt aan het einde van een weg. De shuttlebus komt er langs en je zit langs een wandelpad richting Mirror Lake. Je zit wat verder van de restaurants en winkels in Yosemite Village en Half Dome Village.
Op deze webcam krijg je een idee van de omgeving.

Ik bedoelde, welke andere website had je gezien?

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Marina B »

Marianne, die website heet www.nationalparkreservations.com
Ik vind ze misleidend: ik kan alle type kamers boeken. Nadat je alles invult zie je in kleine letters onder de totaal prijs dat de 10%fee er nog niet bij zit en dat je die bij annuleren niet terug krijgt.
Ik vind het maar vreemd.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Old Faithful »

Ik zie een tussenpersoon die voor jou de reservering verzorgt voor 10% van de kosten, die je niet terugkrijgt bij annuleren. Ik zou lekker zelf boeken en die 10% besparen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Inges »

Marina B schreef:Marianne, die website heet http://www.nationalparkreservations.com
Ik vind ze misleidend: ik kan alle type kamers boeken. Nadat je alles invult zie je in kleine letters onder de totaal prijs dat de 10%fee er nog niet bij zit en dat je die bij annuleren niet terug krijgt.
Ik vind het maar vreemd.

Nou dat ben ik met je eens hoor. Ik heb zeer veel moeite moeten doen om voor onze datums (begin aug 2018) een familie kamer in Yosemite valley lodge te kunnen boeken. Maar via bovenstaande site kun je die gewoon nog boeken (die is echt niet meer beschikbaar op de officiële website). Dus daar gaat je 10% want volgens mij kunnen zij helemaal niet garanderen dat je die kamer dan ook krijgt (of wij staan met niets bij YVL)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door SvenV »

ribruijn schreef:White Wolf Lodge is gewoon te boeken hoor. Heb voor Augustus 2018 al lang gereserveerd. Alleen wel hopen dat ze volgend jaar weer open gaan......

http://www.travelyosemite.com/lodging/white-wolf-lodge/
Ik had ook een cabin met bad geboekt in White Wolf, maar begin deze week bericht gekregen dat ze eind juli deze gaan renoveren. Ik mocht de boeking omruilen naar een andere plaats in het park, aan dezelfde prijs.
Vermits wij richting Lake Tahoe rijden, is iets in de valley of aan de westkant van Yosemite niet interessant voor ons, dus ik heb de boeking geannuleerd en een overnachting in het El Mono motel geboekt in Lee Vining.
Ik weet niet of ze nu geen cabins hebben in White Wolf gedurende heel 2018, of misschien enkel gedurende een bepaalde periode.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door ribruijn »

Ik heb een tent gereserveerd, geen cabin.... 8)

Voor half Augustus, voor alle duidelijkheid (13-15)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Yosemite Valley Lodge

Bericht door Inges »

SvenV schreef:
Ik had ook een cabin met bad geboekt in White Wolf, maar begin deze week bericht gekregen dat ze eind juli deze gaan renoveren. Ik mocht de boeking omruilen naar een andere plaats in het park, aan dezelfde prijs.
Balen voor jullie zeg. Ik had in jullie geval ook een andere locatie gekozen want vanuit de vallei is dan niet handig. Maar wel vreemd. Alle kamers in de vallei zijn al vol sinds maanden. Zouden ze soms kamers achter houden hiervoor? Of slaapt er straks iemand op "mijn" bank ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer