Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Marenko »

Het valt mij altijd weer op dat wanneer deze vraag gesteld wordt, de mensen die niet met de camper reizen wel altijd allerlei nadelen weten op te noemen terwijl ze zelf geen ervaring hebben. Veel van die genoemde nadelen kloppen ook gewoon niet. En dat vind ik persoonlijk best jammer. Hierdoor kiezen mensen misschien niet voor de camper, die dat anders wel gedaan zouden hebben. Als ik deze vraag zie vertel ik waarom wij voor de camper kies en ga niet alle nadelen van de auto opnoemen. Je kunt toch ook gewoon verteken waarom je voor de auto kiest zonder daarbij allerlei vooroordelen van de camper op te sommen?
Ik lees bijvoorbeeld dat je in een hotel s morgen eerder op weg zou zijn. Nou, als je ergens in de natuur staat zonder hook-up kun je als je dat wilt met 5 min na het opstaan weg zijn. Ontbijten kun je altijd en overal doen, douchen ook. Wij gaan vaak genoeg nog uit eten nadat we bevoorbeeld al een plek om een camping hebben. Sterker nog meestal zoeken we eerst een plek op en gaan dan verder het gebied in. Parkeren is voor ons in negen keer, een maand met de camper, 1 of twee keer een probleem geweest.
Maar goed een ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hem het beste past. Reizen met de camper is een way of life en daar moet je van houden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door hemmie »

Of parkeren een probleem is zal denk ik sterk van het seizoen afhangen. Hoogseizoen is natuurlijk heel wat anders dan oktober of april.
Terug in Texas!
Gast

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Gast »

Marenko schreef:Veel van die genoemde nadelen kloppen ook gewoon niet. En dat vind ik persoonlijk best jammer. Hierdoor kiezen mensen misschien niet voor de camper, die dat anders wel gedaan zouden hebben. Als ik deze vraag zie vertel ik waarom wij voor de camper kies en ga niet alle nadelen van de auto opnoemen. Je kunt toch ook gewoon verteken waarom je voor de auto kiest zonder daarbij allerlei vooroordelen van de camper op te sommen?
Ik ben wel benieuwd welke vooroordelen volgens jou niet kloppen? Sommige zaken die benoemd worden zijn geen vooroordelen maar feiten.

1. Een RV (de juiste benaming voor wat wij een camper noemen) is duurder dan een auto qua huurprijzen, benzine verbruik en in geval van schade kun je wel degelijk kosten hebben, hoe goed je verzekering ook is. Dat is een feit, geen vooroordeel.
2. Je argument dat een camping goedkoper is, is misschien wel waar, maar ook met een auto kun je kamperen, dus dat je met een auto alleen in een hotel zou slapen hoeft niet waar te zijn.
3. Uit eten hoeft ook niet elke dag, want ook in hotels heb je naar wens ook kookgelegenheid. Als je een airbnb of een villa huurt kun je ook koken, en kun je alsnog met de auto reizen.
4. Je kunt sneller reizen met een auto en ook gebruik maken van wat minder begaanbare wegen, zeker in de NP.
5. Reizen met kleine kinderen is een veiligheidsrisico in een RV vanwege de beperkte mogelijkheden om je kind op jonge leeftijd op een veilige manier te vervoeren (en bovendien is het in een aantal staten bij wet verboden om een kinderstoel onveilig te bevestigen in een RV als deze niet backward facing gemonteerd kan worden)... Wat mij betreft is dat HET argument om met jonge kinderen sowieso met een auto te reizen. Je kunt mij niet wijsmaken dat persoonlijke veiligheid niet boven alles gaat.

Ieder zijn keus uiteraard, maar als jij denkt dat mensen niet voor een RV kiezen omdat ze lezen wat de nadelen zijn, is het dan eerlijk om maar te zwijgen over feiten, en alleen de positieve dingen te benoemen?

Het forum is er toch om mensen te informeren zodat iedereen zelf een keus kan maken gebaseerd op hun eigen afwegingen? Vreemde conclusie om dan te stellen dat mensen misschien wel voor een RV zouden kiezen terwijl ze dat nu niet doen door er over te lezen.... :shock:
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Trails »

hemmie schreef:Of parkeren een probleem is zal denk ik sterk van het seizoen afhangen. Hoogseizoen is natuurlijk heel wat anders dan oktober of april.
Wij waren er vorige maand (met camper) en de parken waren bomvol. Het laagseizoen wordt steeds korter.
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 485
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door sunshine state »

Marenko schreef:Reizen met de camper is een way of life en daar moet je van houden.
Daar sla je denk ik, .. de spijker op de kop... ' way of life '
Dat is precies datgene wat ons gegrepen heeft, bij thuiskomst na een geweldige trip, hebben we direct weer een camper geboekt voor Sept/Okt. Wij hebben er echt zo van genoten!!
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1179
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door chippie777 »

Dit is een discussie die nooit zal stoppen en heeft ook geen “winnaar”. Het is een zelfde discussie tussen de keuze caravan of vouwwagen. Ik vind de hierboven genoemde omschrijving wel passend: “het is een way of life” en dat geldt eigenlijk voor elke manier van vakantie.
Wij zijn twee keer met de camper op stap geweest. (1 keer heel lang geleden) en in 2015. De laatste keer was met ons gezin en wij vonden het heerlijk om ’s avonds een vuurtje te maken ipv op de hotelkamer te zitten. Maar daar staat tegenover dat alle ander vakanties in de USA met een huurauto van hotel naar hotel ook onvergetelijk waren.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door jojostravelusa »

Inderdaad is een auto in de stad een stuk handiger. Zoals gezegd hebben wij de vorige keer in Las Vegas een auto gehuurd. Nu zijn we bezig met onze reis voor volgend jaar. Een wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas (en met de auto door naar LA). Het probleem is, of liever gezegd was tot gisteren, parkeren in Nashville. We hadden gelezen dat er vanaf de camping (Two Rivers) een shuttle naar de stad ging, maar die kunnen we op de site niet meer terug vinden. De optie die we nu bedacht hebben is: met de camper naar de Walmart, daar parkeren en de bus naar de stad nemen. Een all day ticket kost $ 3,25. Daar kan geen parkeerplaats tegenop (behalve een gratis dan, maar die zullen er niet zo veel zijn).
Dingetje voor ons is deze keer dat we geen idee hebben wat voor camper we mee krijgen. Kan 22 ft. zijn, maar ook 32 of 34 ft. Dat scheelt nogal. Een 22 ft. kun je vaak nog wel in een gewoon parkeervak kwijt. Dat hebben we dit jaar met de truckcamper ook gedaan.

Belangrijk is inderdaad vroeg boeken, want dat kan letterlijk duizenden euro's schelen. Een jaar van tevoren is helemaal niet raar.

V.w.b. de kilometers per dag. Daar hebben wij niet zo veel problemen mee. Wij rijden altijd vrij veel. De eerste keer dat we gingen, toen waren we nog met z'n tweeën, hebben we in 4 weken 7600 km gereden en geen moment het idee gehad dat we alleen maar aan het rijden waren. Je ziet van alles onderweg, dus het valt minder op dan hier op de snelweg. Hoewel er in dat grote land natuurlijk ook best saaie stukken zijn. Wij vonden in 2104 de I 10 in het zuiden eindeloos duren.
Meestal rijden we zo ongeveer 4000 km in 3 tot 4 weken en dat gaat prima. Vinden wij :lol:

Douchen kan denk ik vaak net zo snel, of misschien soms sneller dan in een hotel. Er kan er 1 in de camper tegelijk douchen, maar veel campings (behalve de parken) hebben sanitairblokken. Dan kun je allemaal tegelijk! Dat lukt vast niet in een hotelkamer :lol:

En, helemaal eens met Marenko: a way of life waar je van moet houden. En dat doen we!!
Amerikarieke
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 27 aug 2006, 16:00

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ? Zomer - 3 weken ZuidwestUSA - 3 kinderen dan 12, 9, bijna 7

Bericht door Amerikarieke »

SuperFieke schreef:Bij ons was dit ook een groot dilemma. De vorige keer hebben wij met een camper een 3-weekse rondreis door het zuidwesten gemaakt (met 2 kinderen), maar voor volgende zomer hebben wij nu huurwagen + hotels geboekt.
De belangrijkste reden waarvoor we deze keer voor de auto gekozen hebben, is omwille van de tijdswinst. Je kan veel sneller rijden (dit scheelt serieus). Je hoeft niet op te ruimen, bedden maken, dumpen, water vullen, je bent rapper gedoucht,... waardoor je 's morgens sneller op pad kan. En verder ook minder tijdsverlies bij het winkelen, bij het ophalen en terugbrengen van de camper, zoeken van parkeerplaats,...
Anderzijds weet ik nu al dat het grootste nadeel, het sleuren met die koffers zal zijn.
Dit waren de twee voornaamste zaken die wij tegenover elkaar afgewogen hebben om de knoop door te hakken. Ben benieuwd...
okee dat zijn zeker ook weer goede en duidelijke punten die ik mee kan nemen. Scheelt alleen voor jullie wel dat jullie 2 kinderen hebben en wij 3.. dus weet niet hoe dat zoal geregeld is in de meeste hotels...
ben benieuwd naar jullie ervaringen de volgende keer !
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Bluebonnet »

@Amerikarieke, ik heb 4 kinderen. Heeft maar 2 keer problemen gegeven in een hotel, en toen hebben we 2 kamers moeten nemen. Met 3 kinderen is makkelijk, ouders in het ene bed, 2 kinderen in het andere bed en 1 op de (slaap)bank of op een extra bed/slaapmatje.

Met 4 kinderen in een RV bleek veel lastiger. De slaapplaatsen zijn erg kort in een RV en we moesten 1 kind op de grond laten slapen.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Loek »

Dat je ervan moet houden om met een RV te reizen is wel duidelijk. Ik heb het geprobeerd, eerst een pickup met een travel trailer (caravan) er achter. Ik dacht dat lijkt me handiger ivm met het loskoppelen zodat je je auto gewoon kunt gebruken voor uitstapjes. Toen later een vakantie met een echte RV, van alle gemakken voorzie met slideouts etc. Ik zal dus wel zo iemand zijn waar deze vorm van reizen niet in het bloed zit want ik vond er niets aan. Ik ben waarschijnlijk een luxe mens, lekker in een hotel of AirBnB, waar ik het meest op me gemak voel en de minste stress ervaar. RV’en en verwante reizen heb ik altijd als stressvol ervaren, dus ik denk dat er op dat gebied twee soorten mensen zijn, en die zullen elkaar niet gauw begrijpen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door jojostravelusa »

Je hoeft elkaar ook niet te begrijpen. Als je ieder maar in zijn waarde laat. :thumbup: En over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door UsaMarlous »

Hier een camperfan.
Zo handig om alles bij je te hebben. Moet je even plassen, huppa, aan de kant van de weg. Even lunchen, je kan zo een gezonde maaltijd maken op elke plek waar je even stil kan staan. Alles makkelijk in kastjes, kinderen de ruimte qua zitten, ook een voordeel als je veel moet rijden.

In LA hebben wij een auto gehuurd, 60 dollar voor 3 dagen.

Het vergt wel wat voorwerk, je moet (ver) van te voren (populaire) campgrounds reserveren, maar dit is allemaal goed gelukt.

Qua tijd vond ik het niet zo'n probleem maar wij hebben extra geld uitgeven voor de Early Bird. Ik weet niet of dit heeft gescheeld in tijd, maar wij vonden het erg fijn dat we werden opgehaald en gebracht naar hotel van begin/eindpunt, en dat we de camper vroeger konden halen en later konden weg brengen, geen stress. Je belt voor een afspraak op de camper op te halen en op zich ging dit allemaal vloeiend.

Als je een auto huurt moet je ook ophalen en wegbrengen, dus dat zou voor mij geen voor/tegenpunt zijn.

Het ligt er natuurlijk wel aan wat je precies wil zien. Gaan jullie voor steden dan denk ik dat ik toch een auto zou kiezen, maar gaan jullie naar de nationale parken dan ben ik voor camper all the way..
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
_________________
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42126
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Martin & Marianne »

UsaMarlous schreef:Als je een auto huurt moet je ook ophalen en wegbrengen, dus dat zou voor mij geen voor/tegenpunt zijn.
Het gaat met een auto toch heel anders dan met een camper? Je kunt een auto meteen meenemen als je aankomt op het vliegveld, en ook daar weer terugbrengen. Geen taxiritten of ander vervoer naar de verhuurder, geen extra overnachting, dus veel minder oponthoud.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door PSVwally »

Het ophalen van een camper neemt idd veel meer tijd in beslag. Verder zit je dan nog met allerlei boodschappen die je moet doen. Ook dat neemt normaal gesproken meer tijd in beslag. Als je de tijd er voor hebt en neemt is dat natuurlijk geen probleem. Ik vind t overigens allemaal prima. Hotel en huurauto of met een tent of met een camper
UsaMarlous
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door UsaMarlous »

Martin & Marianne schreef:
UsaMarlous schreef:Als je een auto huurt moet je ook ophalen en wegbrengen, dus dat zou voor mij geen voor/tegenpunt zijn.
Het gaat met een auto toch heel anders dan met een camper? Je kunt een auto meteen meenemen als je aankomt op het vliegveld, en ook daar weer terugbrengen. Geen taxiritten of ander vervoer naar de verhuurder, geen extra overnachting, dus veel minder oponthoud.

Marianne
Je hebt gelijk, misschien bedoelde ik meer te zeggen dat ietwat extra tijd voor mij niet perse een nadeel is.

Bij een autohuren duurt het op het vliegveld natuurlijk ook even. En daarna ga je ook naar hotel of wat dan ook.
Camper halen duurde bij ons nog geen uur.
Ach, ik vond het deel van de vakantie, ook de boodschappen doen, dus bij ons was dat geen voor of nadeel, gewoon vakantie. :D
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
_________________
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door jojostravelusa »

Het ophalen van de camper duurt inderdaad vaak even. Het inleveren daarentegen (zowel bij verschillende Cruise America locaties als Canadream in Whitehorse) gaat over het algemeen heel snel. Dan ben je met een half uurtje over het algemeen wel klaar. Mocht je naar het vliegveld gebracht worden, dan moet je vaak even wachten tot je aan de beurt bent. Er worden door reisorganisaties vaak reizen aangeboden met een hotelovernachting voor de eerste en de laatste nacht. De eerste snap ik. Die is nu eenmaal verplicht als je een camper huurt, maar de laatste kunnen wij niet plaatsen. Wij hebben altijd de camper 's ochtends in kunnen leveren en probleemloos op tijd op het vliegveld kunnen zijn. We zoeken voor de laatste nacht wel altijd een camping die niet ver van het verhuurstation is. Dan kom je wel eens op bijzondere plekken :lol: (zie ons verslag van Denver 2006).

Wij hebben ook wel eens een auto gehuurd en hebben bijna een uur staan wachten voordat we aan de beurt waren en, eindelijk aan de beurt, duurde het nog een hele poos. Dan scheelt niet niet heel veel meer. Kan gewoon pech geweest zijn natuurlijk.
Waar je wel rekening mee moet houden zijn de boodschappen de eerste keer. Daar trekken we altijd toch zeker een uur of 2 voor uit.
Cptron43
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Cptron43 »

Wij zijn zeker fan van reizen met camper. Ook voor 2018 weer een geboekt. Echter deze keer een truck-camper. een T17 van cruise Amerika. formaat van een grote SUV maar met Koelkast, wc, douche en verder alles wat een grote camper ook heeft. Wij gaan met zijn tweeën. Zullen niet altijd op campings verblijven, ook in hotels en Cabins.

Toen wij afgelopen augustus deze boekte, was dit met de vroegboekkorting niet veel duurder als een grote SUV huren. Dus voor mensen die twijfelen over camper of auto, misschien is dit een optie. ( wel alleen geschikt voor 2 personen, of met 1 klein kind )
Bonkers
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Bonkers »

Voor wat de boodschappen betreft. Wij gaan dit jaar voor de 5e keer naar Usa maar de eerste keer met een camper. ik ben lid geworden bij walmart en daar kan je ook de boodschappen ophalen Lekker online shoppen en de booschappen zo in de camper mikken (hoop ik )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer