Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door SanFran »

Wat betreft het heen en weer slepen van de bagage. Vorig jaar waren wij met zijn 4en en dit jaar met zijn 2en. Wij hebben gewoon allemaal onze eigen koffer. We hebben altijd allemaal een plastic zak voor vuile was die je gewoon zelf in je koffer bewaart. Wij laten verder op wat eten, drinken en souvenirs niks in de auto achter. Vaak krijgen we alles wel in 1x mee, en anders lopen we nog een keer. Ik denk dat we niet meer dan een paar minuten per dag kwijt zijn aan het heen en weer verslepen van de bagage.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Felicitas »

Wij laten juist best veel in de auto liggen. Regenjassen, (berg)schoenen, dikke truien, souvenirs, badspullen, petjes/hoedjes, picknick spullen (bbq, bestek, borden, bekers etc.) blijven allemaal in de auto. Die spullen halen we de eerste dag al gelijk uit de koffer. Eigenlijk heb ik de koffer naar de kamer dragen (rollen) nooit als een probleem ervaren.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ? Zomer - 3 weken ZuidwestUSA - 3 kinderen dan 12, 9, bijna 7

Bericht door michelly »

SuperFieke schreef: De belangrijkste reden waarvoor we deze keer voor de auto gekozen hebben, is omwille van de tijdswinst. Je kan veel sneller rijden (dit scheelt serieus). Je hoeft niet op te ruimen, bedden maken, dumpen, water vullen, je bent rapper gedoucht,... waardoor je 's morgens sneller op pad kan.

Je hoeft dat 's ochtends toch niet allemaal te doen? Ik vond het juist fijn dat je 's ochtends gewoon aan kunt rijden zonder eerst gewassen en gestreken ergens aan een ontbijt te hoeven verschijnen wat dan ook altijd weer langer duurt dan de bedoeling was. Gewoon een bammetje uit het vuistje en rijden maar.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4011
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ? Zomer - 3 weken ZuidwestUSA - 3 kinderen dan 12, 9, bijna 7

Bericht door Loek »

jojostravelusa schreef:
Een ander voordeel vinden we dat je niet elke dag uit eten hoeft. Vinden we best leuk af en toe, maar 3 weken min of meer verplicht elke avond uit eten vinden we te veel. Wij koken zelf en kopen bij aankomst in de supermarkt een goedkoop barbecuetje en genieten daar op de camping van.
Je kunt ook een hotel boeken met een keuken. Dan kun je ook zelf koken; zoek bij het reserveren van je hotel of men dit biedt. Met name extended stay hotels bieden dit, en daar kun je ook een of twee nachten blijven. Een andere naam om naar te kijken zij “convenience” hotels, of suites (vaak ook een keuken erbij).
jaap1
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:59
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door jaap1 »

Je kan ook via internet bestellen bij een restaurant en vervolgens zelf ophalen. Supermarkten hebben soms ook heerlijke kant en klaar gerechten. Wij nemen altijd een hotel. Leven 4 tot 11 weken uit de koffer. Wij pakken zelfs niet uit in een appartement of villa.
Geen last van slepen met koffers; er zijn karretjes of we parkeren voor de deur. Wij nemen dan ook maar voor 1 week kleding mee. Overal wasmachine`s en winkels. Op schiphol zeggen ze dan ook vaak; zo weinig bagage bij het inchecken.

Hadden vroeger een eigen camperbusje en gingen dan 6 weken door Europa trekken.

De eerst keer Florida zomer (1991) nog gekeken naar een camper, maar leek ons veel te heet en dat zit je toch met de airco aan binnen. De kinderen (2) gingen toen nog mee. Dertig hotels in een vakantie moet kunnen. Alle staten nu bezocht. We huren wel eens een huisje op de camping en kijken dan wel eens rond, maar vinden het gemak van een auto en de luxe van een hotel toch leuker dan rond rijden in een camper. Bij homewoods hotel zit er vaak van maandag tot en met donderdag een maaltijd erbij in de middag: vaak een salade en soep of pizza en zoutjes popcorn enz. leuke kamers met een zitgedeelte en keuken geschikt tot 6 personen.

P.s al dat tanken met een camper kost ook veel tijd elke dag weer.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ? Zomer - 3 weken ZuidwestUSA - 3 kinderen dan 12, 9, bijna 7

Bericht door SuperFieke »

michelly schreef:
SuperFieke schreef: De belangrijkste reden waarvoor we deze keer voor de auto gekozen hebben, is omwille van de tijdswinst. Je kan veel sneller rijden (dit scheelt serieus). Je hoeft niet op te ruimen, bedden maken, dumpen, water vullen, je bent rapper gedoucht,... waardoor je 's morgens sneller op pad kan.

Je hoeft dat 's ochtends toch niet allemaal te doen? Ik vond het juist fijn dat je 's ochtends gewoon aan kunt rijden zonder eerst gewassen en gestreken ergens aan een ontbijt te hoeven verschijnen wat dan ook altijd weer langer duurt dan de bedoeling was. Gewoon een bammetje uit het vuistje en rijden maar.
Je moet toch elke ochtend alles terug loskoppelen. Dumpen, bijvullen, spoelen, ... mss niet elke ochtend, maar toch vaak. Elke ochtend waren wij toch ook gewassen (en gestreken? :D ) voor we op pad gingen, ik zie het verschil in wassen niet als je aan een ontbijt moet verschijnen. Wij zijn nooit in onze pyjama op pad vertrokken.
De douche in de camper vonden wij wel heel krap, dus als we de gelegenheid hadden om ons in de ruimere douches van de camping te kunnen wassen, dan deden wij dat. Maar dan moest je met je pakketje (kledij, shampoo, zeep) dikwijls naar de andere kant van de camping, en daar soms staan wachten. Ik denk dat je rapper gedoucht bent op een hotelkamer, waar je vanuit je bed rechtstreeks de douche in kan.
Voor het ontbijt dekten wij wel elke ochtend de picknicktafel buiten. Ik vond dit best gezellig, maar daarna moest je weer opruimen en afwassen.
Het heeft wel allemaal zijn charmes, maar wij waren wel behoorlijk veel tijd met die camper vond ik. Alleen het ophalen ervan koste ons al een halve dag. En alle auto's die ons met volle snelheid voorbij reden, en wij die niet rapper konden rijden...
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door MichelH »

Ik ga liever met de auto.
Je verplaatst je makkelijker en sneller en je kunt 's avonds nog weg om uit eten te gaan of een snelle boodschap te doen.
Als de camper eenmaal staat kun je geen kant meer op, tenzij je evt. een fiets mee neemt al zal dat met de afstanden in Amerika ook niet veel uitmaken.

Een camper zal best z'n charme hebben, maar mij trekt het persoonlijk niet.
Elke keer weer dat afval dumpen en dat water lozen en bijvullen, nee, niks voor mij.
Gast

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Gast »

Overigens, de meeste mensen die RVs in de US hebben, hebben nagenoeg allemaal een auto erachter hangen aan de dissel. Of ze rijden met een 5th wheel, en koppelen de RV los van de truck zodat ze mobiel zijn als de RV ergens staat.

Voor toeristen is dit biijna nooit een optie, want die huren alleen een RV.

Voor mij blijft het een onoverkomelijk probleem om altijd overal naar toe te moeten met je hele hebben en houden in je RV (shoppen, eten, stad in, bezienswaardigheden, etc): je kunt dus niet eerst een plekje zoeken om daarna lekker ergens te gaan eten.

Als je een relatief korte route rijdt zijn de kosten nog wel te overzien, op langere roadtrips blijf je tanken en lopen die kosten enorm op. Daar komt dan nog eens bij dat je met enorme kosten kunt komen te zitten ingeval van schade (zelfs niet alles aan je RV is verzekerd!!), ook al heb je een no-claim verzekering dan heb je altijd een onacceptabel bedrag aan eigen risico.

Qua kosten is een RV zeker niet goedkoper, alleen als je het fijn vindt om elke nacht op een (onvelige) parkeerplaats langs de weg of parkeerterrein bij een walmart te gaan staan ben je qua overnachtingen misschien goedkoper uit, maar dat valt weer in het niet bij de hogere kosten voor huur van de RV tov auto en het exorbitante verbruik van een RV in vergelijking met een auto.

Een krappe douche, een klein bed (zeker in vergelijking met een kingsize bed in een hotel), zelf koken/afwassen/opruimen in je vakantie?!, wc’s poetsen?!.....nee dank je...dat doen we thuis al het hele jaar...als we vakantie hebben hebben we vakantie en dan laten we ons graag verwennen.

Alle argumenten (in het wild in de vrije lucht bbq, stoeltjes buiten, broodje langs de kant van de weg, etc) die je met een RV hebt kun je met de auto ook hebben: ook wij hebben gewoon stoeltjes bij ons, een bbq zouden we zo kunnen kopen, dus die argumenten zijn echt niet uniek voor een RV. En als we willen kamperen slapen we of in een gehuurde tent ergens op een campground, of we kopen er eentje.

Nee wij kiezen bewust voor auto icm hotels: elke dag weer een verrassing waar we slapen en eten ( wij reizen altijd volledig op de bonnefooi zonder hotelreserveringen), we zien wel waar we lekker heen gaan om te relaxen qua restaurant/bezienswaardigheid/kroeg/park, en onderweg lekker reizen in ons eigen tempo..gaan en staan waar we willen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7954
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Pete.Z »

Absoluut de auto, geeft veel meer vrijheid in de route, je kan kleinere wegen rijden of zelfs onverhard, en je bent gewoon een stuk flexibeler.
Dat gezegd, ook de camper heeft zijn charmes, en met mijn eigen campers ben ik door heel Europa en het midden-oosten geweest in de jaren 80/90, geweldig. En we willen toch ook nog een keer een wegbreng special doen in Amerika, gewoon om het ook daar eens mee te maken.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door SuperFieke »

Terpies schreef:
Alle argumenten (in het wild in de vrije lucht bbq, stoeltjes buiten, broodje langs de kant van de weg, etc) die je met een RV hebt kun je met de auto ook hebben: ook wij hebben gewoon stoeltjes bij ons, een bbq zouden we zo kunnen kopen, dus die argumenten zijn echt niet uniek voor een RV.
Kopen jullie daar dan stoeltjes? En tafel? Zie je niet regelmatig picknicktafels onderweg?
Gast

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Gast »

SuperFieke schreef:Kopen jullie daar dan stoeltjes? En tafel? Zie je niet regelmatig picknicktafels onderweg?
Wij kopen wel stoeltjes, geen tafel... afgelopen jaar hebben we voor $6 deze stoeltjes in de aanbieding gekocht bij WalMart:

https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... r/55323758

We hebben er de hele vakantie plezier van gehad (ook op het strand)!

Aan het eind van onze vakantie geven we alles wat we niet meenemen naar huis weg of we brengen het naar het leger des heils als we veel spullen hebben, of laten de spullen achter in het hotel met een briefje voor de kamermeisjes...
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door elninjoo »

Met auto ben je flexibler en je hebt meer privacy als je die kids hun eigen motelkamer geeft. Even niet bij elkaar op de lip als je al hele dagen samen doorbrengt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door PSVwally »

Ik gebruik onderweg gewoon de koelbox als tafel
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ? Zomer - 3 weken ZuidwestUSA - 3 kinderen dan 12, 9, bijna 7

Bericht door GJ »

michelly schreef:
SuperFieke schreef: De belangrijkste reden waarvoor we deze keer voor de auto gekozen hebben, is omwille van de tijdswinst. Je kan veel sneller rijden (dit scheelt serieus). Je hoeft niet op te ruimen, bedden maken, dumpen, water vullen, je bent rapper gedoucht,... waardoor je 's morgens sneller op pad kan.

Je hoeft dat 's ochtends toch niet allemaal te doen? Ik vond het juist fijn dat je 's ochtends gewoon aan kunt rijden zonder eerst gewassen en gestreken ergens aan een ontbijt te hoeven verschijnen wat dan ook altijd weer langer duurt dan de bedoeling was. Gewoon een bammetje uit het vuistje en rijden maar.
Wij reizen altijd met een auto en eten vaak, als het hotel/motel geen ontbijt aanbiedt, 's ochtends wat boterhammetjes en cornflakes op de kamer. Als we echt opschieten 's ochtends met om de beurt eten en douchen, kunnen we binnen 45 kwartier na het opstaan in de auto zitten.

We proberen ook af en toe een cabin te boeken en daar barbecueën we dan bijvoorbeeld, of we maken zelf iets klaar.

Mij zou het tegenstaan dat je met een camper lastiger kunt parkeren en je steeds alles moet loskoppelen, in kastjes zetten en opruimen voordat je ook maar even een boodschap kunt gaan doen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Trails »

We hebben er net 6 weken camper opzitten en dan reis je toch heel anders.

Wij zijn mensen die gebruik maken van het daglicht dus meestal (eigenlijk elke dag) vroeg op en ook weer vroeg naar bed. We sliepen vaak de klok rond (lekker bezig zijn in de gezonde buitenlucht).

Het aan- en weer afkoppelen viel reuze mee en regelmatig hadden we campings zonder hook-up en dan was er niks aan/af te koppelen.
We waren 's morgens meestal voor half 9 op pad. Naar de winkel gaan deden we altijd vóór we naar een camping gingen.
Opruimen viel ons ook erg mee.
We hadden ieder onze eigen taken en dat werkte voor ons goed.

We waren nu met 4 volwassenen omdat dochter onverwacht meeging.
Voor zeer luid snurkende persoon hadden we een tentje dat we op de meeste campings ernaast konden zetten (dat stond in 5 minuten).
Een volgende keer zijn we met zijn 3-en en dat zal het wel makkelijker maken maar ook dan kopen we daar weer een tentje.
Bij de verhuurder vroegen we extra dekbedden en kussens en dat kon dan in het tentje gebruikt worden (en binnen voor de koude nachten).

We hadden, gelukkig, onze dagafstanden niet te groot want je wilt tenslotte ook onderweg nog dingen zien en doen.
Al met al is het kamperen met een camper ons reuze meegevallen.
Grootste tegenvaller was voor ons het parkeren in Yosemite (en wij waren niet eens in de Valley), Arches en Canyonlands. Er zijn vaak speciale camper parkeerplaatsen maar die worden meestal door mensen met gewone auto's gebruikt. :evil:

Ook het benzine verbruik viel ons mee. We reden nergens de maximum snelheid en we zaten gemiddeld op 11 mijl/gallon. Alleen op de 2 stukjes snelweg kwamen we op 8 mijl/gallon.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door michelly »

Zo hebben we allemaal onze voorkeuren. Dat loskoppelen hoeft helemaal niet als je geen hook-up hebt. En anders valt het qua tijd ook wel mee. Als je op een hotelkamer eet moet je toch ook wat spulletjes meenemen en dus ook opruimen. Dat parkeren is inderdaad soms een dingetje maar ook dat hebben wij niet als heel lastig ervaren.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Hans B »

Alhoewel ik al bijna 20 jaar in een camper door Amerika trek en niet ander zou willen, zou ik voor een 'korte' 3 weekse vakantie waarin men veel te veel propt om het 'allemaal' toch maar even te zien, adviseren om een auto met motel te nemen. De kosten zijn voor 3 weken nagenoeg gelijk. Geen gedoe met allerlei specifieke camper dingen (hierboven al veel genoemd) en de snelheid van de auto ligt veel hoger.

Als je de rust kunt opbrengen en de tijd hebt, is er voor mij geen idealer kampeermiddel.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ? Zomer - 3 weken ZuidwestUSA - 3 kinderen dan 12, 9, bijna 7

Bericht door Old Faithful »

GJ schreef: Als we echt opschieten 's ochtends met om de beurt eten en douchen, kunnen we binnen 45 kwartier na het opstaan in de auto zitten.
Dat lukt mij in die tijd zelfs zonder echt op te schieten. :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door GJ »

Ik ben high maintenance. :lol:
Gast

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Gast »

GJ schreef:Ik ben high maintenance. :lol:
In 45 kwartier is het eerder long dan high maintenance.... de dag is bijna voorbij als jij eerst 11 uur en een kwartier nodig hebt om jezelf op te knappen....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer