Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door Amerikarieke » 29 okt 2017, 10:57

Zoals de topic al aangeeft:
Wat heeft jullie voorkeur en waarom; de voor- en nadelen:
3-weekse-reis met een camper of met auto met 3 kinderen in die leeftijd.
We hebben ervaring met een caravan en dus ook met kamperen.
Hotels vinden we ook altijd charme hebben, echter; we zitten met 3 kinderen dus wellicht een stuk duurder ivm meerdere of grotere kamers ?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips en adviezen

Groetjes

theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ? Zomer - 3 weken ZuidwestUSA - 3 kinderen dan 12, 9, bijna 7

Bericht door theborgh » 29 okt 2017, 11:11

Dat is een vraag waar iedereen zijn idee wel over heeft, van de 11x naar noord Amerika hebben we 3x met de camper rondgetrokken.
Met kinderen is dit ideaal, zeker als je de outdoors/natuur en parken wil doen. In de zomerperiode kan het warm cq heet zij in het zuidwesten.
Als je van de 3 weken 1 week in de stad (steden) doet is de auto misschien beter.
Voor tips of adviesen is een globale route die je wil doen wel handig

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ? Zomer - 3 weken ZuidwestUSA - 3 kinderen dan 12, 9, bijna 7

Bericht door jojostravelusa » 29 okt 2017, 11:56

Voor ons, van huis uit ook kampeerders, is het geen vraag maar een feit of misschien zelfs een must. Wij gaan met de camper door Amerika. We hebben er nu 5 camperreizen op zitten, zowel met als zonder kinderen (1 in ons geval).
Wij vinden het een voordeel dat je flexibeler bent, ook al reserveren wij van tevoren vrijwel alle campings. Geen overbodige luxe in het hoogseizoen, zeker in de nationale parken. Onderweg kun je makkelijk stoppen om te lunchen en het is meer dan eens voorgekomen dat we dan lekker even een uitsmijter maken, genietend van de omgeving. Je hebt alles bij de hand. Je hoeft niet uit de koffer te leven. Je pakt bij aankomst je koffer uit en bij vertrek weer in. Je zit hoger dan in een gewone auto, dus het uitzicht is anders. De kinderen zitten niet met z'n drieën opgepakt op de achterbank, maar kunnen bv. aan tafel een spelletje op de tablet of laptop doen, een boek lezen of iets dergelijks. Ze kunnen ook eens ergens anders gaan zitten. Minder kans op ruzie? Dit is wel afhankelijk van het type camper wat je hebt natuurlijk.
Een ander voordeel vinden we dat je niet elke dag uit eten hoeft. Vinden we best leuk af en toe, maar 3 weken min of meer verplicht elke avond uit eten vinden we te veel. Wij koken zelf en kopen bij aankomst in de supermarkt een goedkoop barbecuetje en genieten daar op de camping van. De kinderen kunnen dan evt. nog even voetballen of op een andere manier de benen strekken. Bovendien ben je 24 uur per dag in de natuur en kun je genieten van alles om je heen, al is het maar een eekhoorn.

Toegegeven, in de stad is een camper vaak een blok aan je been. Wij hebben dat de laatste keer in Las Vegas opgelost door er daar een paar dagen een auto bij te huren. Stonden we toch lekker op de camping, maar waren we in de stad flexibel. Volgend jaar leveren we de camper in Las Vegas in en huren we aansluitend een auto. Daarmee gaan we nog een paar dagen verder richting LA. Dan verblijven we wel in hotels. Kunnen we oefenen voor als we te oud worden om een camper te kunnen huren (veel verhuurders hanteren een maximum leeftijd van 70 jaar).
Qua kosten kan ik me voorstellen dat het oploopt als je meerdere kamers in hotels moet boeken omdat je niet met z'n vijven op een kamer kunt. Ook de restaurantrekening kan hoger zijn dan dat je je eten in de supermarkt koopt. Maar dit is een aanname. We hebben hier geen ervaring mee.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 29 okt 2017, 12:02

Het is voor een deel afhankelijk van je route; veel natuur of veel steden? Maar het is vooral afhankelijk van je eigen voorkeuren. Kies je voor een camper vanwege de kosten? Overweeg dan eens auto met tent; dat is een heel leuke manier om goedkoop in de parken te overnachten en je kunt het afwisselen met hotels in de steden.
Je kunt vaak wel met 5 personen in 1 kamer slapen, zeker als je een matje/luchtbed met slaapzak meeneemt.
Kijk eens in de verslagen van Elly op http://www.michelly.nl voor hun ervaringen met tent en 3 kinderen.

Marianne

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 29 okt 2017, 14:38

Sonja en David (De Volletjes) hebben op hun reisverslagenwebsite een opsomming van voors en tegens betreffende de huur van een auto vs camper, zie http://de-volletjes-reizen.jouwweb.nl/c ... uto-motels
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa » 29 okt 2017, 15:45

Hier zijn inmiddels al zoveel topics over.....
Mss even opzoeken.

Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikarieke » 29 okt 2017, 17:34

jojostravelusa schreef:Voor ons, van huis uit ook kampeerders, is het geen vraag maar een feit of misschien zelfs een must. ....
Dank je wel voor je enorm duidelijke en prettige antwoord !
Zo te lezen zijn jullie zeker ervaren; de komende 1,5 jaar zullen we ws nog veel aan jullie vragen ;)

Groetjes

Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikarieke » 29 okt 2017, 17:35

jetusa schreef:Hier zijn inmiddels al zoveel topics over.....
Mss even opzoeken.
Heb ik gedaan...
gelukkig hier nuttige en prettige antwoorden gevonden
de zoekfunctie geeft vanalles door elkaar aan, dat is lastiger...

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 29 okt 2017, 17:57

Je kunt met 3 kinderen eigenlijk altijd gewoon op 1 kamer slapen, niet alle hotels staan dat toe, maar er blijven er genoeg over waar dat wel kan. En als je zelf een matje en slaapzak meeneemt voor de kamers zonder extra slaapbank hoef je ook niets voor een extra bed te betalen. Reizen met auto en hotels hoeft dus zeker niet duurder uit te pakken (vaak kan het ook juist goedkoper zijn dan een camper).
Wij vonden het reizen met een camper heel leuk, maar ik denk niet dat ik het nog snel zou doen (in het hoogseizoen in de VS). Het is erg onhandig in de stad, en zeker in het hoogseizoen lijkt het me echt drama om in de parken een parkeerplaats te vinden.
Terug in Texas!

Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikarieke » 29 okt 2017, 20:01

Martin & Marianne schreef:Het is voor een deel afhankelijk van je route; veel natuur of veel steden? Maar het is vooral afhankelijk van je eigen voorkeuren. Kies je voor een camper vanwege de kosten? Overweeg dan eens auto met tent; dat is een heel leuke manier om goedkoop in de parken te overnachten en je kunt het afwisselen met hotels in de steden.
Je kunt vaak wel met 5 personen in 1 kamer slapen, zeker als je een matje/luchtbed met slaapzak meeneemt.
Kijk eens in de verslagen van Elly op http://www.michelly.nl voor hun ervaringen met tent en 3 kinderen.

Marianne
Dank Marianne, ik zal zeker eens op de link kijken

Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikarieke » 29 okt 2017, 20:02

markro schreef:Sonja en David (De Volletjes) hebben op hun reisverslagenwebsite een opsomming van voors en tegens betreffende de huur van een auto vs camper, zie http://de-volletjes-reizen.jouwweb.nl/c ... uto-motels
fijn, dank Marco !

Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Amerikarieke » 29 okt 2017, 20:03

hemmie schreef:Je kunt met 3 kinderen eigenlijk altijd gewoon op 1 kamer slapen, niet alle hotels staan dat toe, maar er blijven er genoeg over waar dat wel kan. En als je zelf een matje en slaapzak meeneemt voor de kamers zonder extra slaapbank hoef je ook niets voor een extra bed te betalen. Reizen met auto en hotels hoeft dus zeker niet duurder uit te pakken (vaak kan het ook juist goedkoper zijn dan een camper).
Wij vonden het reizen met een camper heel leuk, maar ik denk niet dat ik het nog snel zou doen (in het hoogseizoen in de VS). Het is erg onhandig in de stad, en zeker in het hoogseizoen lijkt het me echt drama om in de parken een parkeerplaats te vinden.
oke, niet persé goedkoper dus... ik zal de links eens bekijken en de voor- en nadelen eens op een rijtje zetten

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 29 okt 2017, 20:35

Wat een leuke link naar dat vergelijklijstje trouwens! Ondanks dat ik zelf niet snel meer voor een camper zou kiezen kan ik me in een heleboel nadelen van de camper niet vinden, ik heb nl. op zich geen moeite met het kamperen (we hebben hier in de VS ook een tijdje een caravan gehad, en hopen dat weer te doen, dat vond ik dus wel ideaal), maar geluidsoverlast heb ik dan weer vaker op een camping gehad dan in een hotel. Zo zie je maar dat het heel persoonlijk is, iedereen zal aan de voor- en nadelen een ander gewicht hangen. Geld is in elk geval meestal niet een factor denk ik, de prijs zal niet zo veel verschillen, en is ook weer afhankelijk van dingen als aanbiedingen bij het boeken van camper/auto/hotel en bijvoorbeeld of je in een camper ook daadwerkelijk altijd kookt. Mocht je voor een camper kiezen dan zeker de vroegboekkorting in de gaten houden, dat scheelt volgens mij vaak veel!
Terug in Texas!

Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko » 30 okt 2017, 10:52

Ik heb op onze website een artikel staan waarom wij wel voor de camper kiezen, misschien dat je daar nog iets aan hebt :wink:

SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke » 30 okt 2017, 14:07

Bij ons was dit ook een groot dilemma. De vorige keer hebben wij met een camper een 3-weekse rondreis door het zuidwesten gemaakt (met 2 kinderen), maar voor volgende zomer hebben wij nu huurwagen + hotels geboekt.
De belangrijkste reden waarvoor we deze keer voor de auto gekozen hebben, is omwille van de tijdswinst. Je kan veel sneller rijden (dit scheelt serieus). Je hoeft niet op te ruimen, bedden maken, dumpen, water vullen, je bent rapper gedoucht,... waardoor je 's morgens sneller op pad kan. En verder ook minder tijdsverlies bij het winkelen, bij het ophalen en terugbrengen van de camper, zoeken van parkeerplaats,...
Anderzijds weet ik nu al dat het grootste nadeel, het sleuren met die koffers zal zijn.
Dit waren de twee voornaamste zaken die wij tegenover elkaar afgewogen hebben om de knoop door te hakken. Ben benieuwd...

markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro » 30 okt 2017, 14:37

Anderzijds weet ik nu al dat het grootste nadeel, het sleuren met die koffers zal zijn.
Dat zal toch wel meevallen? Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn (van SuperFieke), maar die kunnen misschien hun eigen spullen dragen.
Zorg er anders voor dat je één tas of koffer hebt, waar je iedere dag je belangrijke papieren en elektronica/camera, overnachtingsspullen (toiletgerei) en een verschoning voor een ieder in hebt gedaan bij de auto, en die koffer/tas neem je mee naar de hotelkamer. Andere koffers/tassen kan je achterlaten in je auto. Dit in ieder geval onderweg.
In grote steden, of daar waar je het niet vertrouwd, is het wel aan te bevelen alles mee te nemen uit de auto i.v.m. eventuele diefstal.

Bovendien hebben hotels, waarin je binnendoor naar de kamer gaat en waar een lift is, vaak een bagagekarretje in de receptie staan, dat je kan lenen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper of auto, wat heeft jullie voorkeur en waarom ?

Bericht door SuperFieke » 30 okt 2017, 15:04

Ik zal daar inderdaad een systeem moeten insteken. We zijn met vier (kinderen zullen dan 13 en 15 jaar oud zijn) en zullen dus 4 koffers, 4 handbagages en wss ook een koelbox in de auto staan hebben. Veel dus om bijna elke dag alles uit en in te laden.
Ik vraag me af welk systeem anderen hierin steken? Een koffer per week maken? toiletspullen apart, schoenen apart? Per persoon een koffer maken, of per 2 kinderen en 2 volwassenen apart, of 4 koffers met de spullen verdeeld van de 4 personen? Nemen jullie de koelbox ook telkens mee naar binnen? Houden jullie dan een koffer of een zak voor de vuile was?
Over de praktische kant moet ik nog even nadenken. Het systeem van die aparte koffer maken in de auto, lijkt me idd wel wat.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 30 okt 2017, 15:53

Hier helpen de kinderen om de spullen van en naar de auto te dragen. Ze zijn nu 12, 9 en 5 maar doen dat al jaren. Ieder zijn eigen handbagage, en de groten meestal ook een koffer of koelbox ofzo. Dan krijgen we vaak alles in 1 keer mee, soms lopen 1 of 2 personen een 2e keer, maar dan nog is het zo gedaan. Met 2 tieners lijkt het me helemaal geen issue.

Aanvulling: wij laten in principe niets in de auto. Het enige dat we vaak in een aparte tas doen is de was, daarvoor nemen we een opvouwbare tas mee.
Laatst gewijzigd door hemmie op 30 okt 2017, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug in Texas!

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Trails » 30 okt 2017, 15:54

We zijn net 2 dagen terug van 7 weken reizen door de SouthWest, waarvan we 6 weken in een camper hebben rond gereisd.
Ik weet niet of we het nog eens zullen doen.
Voordeel vonden we dat je altijd alles bij je hebt maar er waren zeer zeker ook nadelen.
Je bent beperkter wat wegen en afstanden betreft. Nu hadden wij meer tijd dan de meeste anderen en hebben dan ook bewust de dagafstanden lager gehouden.

Het parkeren met een camper in de nationale parken was een ramp. Als er al parkeerplaatsen voor campers waren dan waren die vaak in gebruik genomen door gewone auto's.
Zo zijn we 2 keer Canyonlands NP ingereden. Zelfs bij het Visitor Center was daar geen RV parking aanwezig. De eerste keer zijn we het park ingereden en weer uitgereden. Geen enkele parkeerplaats te vinden voor onze camper.
De dag erna weer terug. Nou, Mesa Arch hebben we gezien en toen we naar het volgende punt wilden voor een wandeling was weer geen parkeerplaats te vinden want die werden weer in gebruik genomen door auto's. We vonden uiteindelijk 2 autoplekken naast elkaar en hebben daar de camper geparkeerd. Er kwam gelijk een ranger op ons af die ons begon uit te foeteren: you are very selfish people for using 2 spaces!!! Eh... en die auto's dan??? Die de RV spaces in gebruik nemen??? Nou, daar had die man geen boodschap aan. Het was onze eigen schuld. Hadden we maar niet in oktober met een camper moeten komen!!! Eh... wij hebben toch ook entree betaald???!!! Daar had die man ook geen boodschap aan en hadden we maar niet moeten komen.
Thank you very much!!!

Onze ervaring is dat de kleine NPS parken en de state parks veel beter georganiseerd waren.

Een ander nadeel vonden we het "kamperen" zelf. We hadden echt mooie campings uitgezocht en schitterende plekken. En dan sta je tussen die joekels van campers met al het kabaal dat daarbij hoort. Die mensen zitten meestal binnen met generator, airco en tv/radio aan. Vooral in de weekenden was het raak want dan trekken de Amerikanen er massaal op uit en het liefst zitten ze met de héle familie op 1 plekje. Niet wat wij kamperen noemen.
Zo jammer want wij zijn mensen die genieten van de natuur en de rust.

Maar toch: we hebben een geweldige vakantie gehad!!! Heel veel gezien en gedaan.

Mochten we nog eens een rondreis maken dan weet ik niet wat we zouden doen want het leven uit een koffer en op een hotelkamer zitten vinden we niet zo geweldig. Ook zouden we dan geen nationale parken meer bezoeken maar veel meer kleinere parken.

We gaan in ieder geval wel terug naar de VS. De planning is om in september/oktober 2018 voor 6 weken naar Tucson te gaan.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

sunshine state
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door sunshine state » 30 okt 2017, 16:09

Wij zijn helemaal voor de camper, vonden het echt zo enorm super leuk om te doen.
Bij thuiskomst hebben we dan ook direct weer geboekt, ook wij hebben veel gewandeld en zeker veel gezien.
Nergens echt een probleem gehad, parkeren kan een dingetje zijn maar dat is het dan ook, toch vonden we altijd wel een plek.

We hebben ook nergens geprobeerd iets te vergelijken met elkaar, elk natuurpark nemen zoals het is en lekker "in the moment" genieten. Dat kan ik je zeker aanraden, want alles is op z'n eigen manier erg fraai.

Luidruchtige mede campers hebben we zeker niet gehad, sterker nog, het viel ons op dat er na 22:00u geen geluid meer te horen was.

Op onze website zou je de voorbereidingen kunnen lezen:
http://www.oldersom.nl/blog/we-hebben-e ... oekt-yeah/

De blog van de vakantie beginnend bij dag 1:
http://www.oldersom.nl/blog/dag-1-van-a ... s-angeles/

En de terugblik..
http://www.oldersom.nl/blog/dag-39-la-n ... terugblik/

Veel plezier met de keuze, Hotel, Camper, Tent.... je kan niet fout gaan in mijn ogen.
Let op, ik ben een ras optimist dat helpt :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door sunshine state op 30 okt 2017, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida Vaction Mei 2020 http://www.oldersom.nl

Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer