Lone Pine temperatuur in september

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ladybug1nl
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Lone Pine temperatuur in september

Bericht door Ladybug1nl »

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje m.b.t. de nachttemperatuur in september in Lone pine.

Wij gaan een roadtrip maken met veel kamperen met tent en een enkel motel/hotel/cabin.

Nu heb ik al begrepen dat het in Death Valley in september nog erg warm is, dus waren we op zoek naar een goedkope kamer met airco. Maar deze zijn erg duur.

Nu heb ik wel een betaalbare kamer (Dow Villa Motel) gevonden in Lone Pine (we zijn dan onderweg naar Yosemite), maar zouden evt. ook willen kamperen. Alleen we weten niet wat dan de nachttemperatuur. Het is maar 2 uur rijden van Furnace Creek, maar er zitten wel beren (als ik dat goed gelezen heb op een campingsite), dus lijkt me sterk dat het er dan nog heet is.

Weet iemand dit?
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Lone Pine temperatuur in september

Bericht door Bushmaster »

Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Lone Pine temperatuur in september

Bericht door PSVwally »

Ik was er begin oktober vorig jaar, graadje of 15 toen in de nacht, graadje of 27 overdag
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Lone Pine temperatuur in september

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er helemaal van af waar je gaat kamperen. Ik weet niet of er in Lone Pine zelf een camping is, maar als je naar de - mooi gelegen - camping bij Whitney Portal gaat zal het een stuk kouder zijn dan in het dorp zelf. In het dorp zitten geen beren lijkt me; er wordt in elk geval niet voor gewaarschuwd (in tegenstelling tot bijvoorbeeld in Mammoth Lakes).
Voor kamperen in september zul je sowieso een goede slaapzak nodig hebben - in bijvoorbeeld Yosemite kan het ook al fris zijn.
Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is; dus zorg dat je al vroeg in DV bent.

Marianne
Ladybug1nl
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017, 09:34
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Lone Pine temperatuur in september

Bericht door Ladybug1nl »

Oke, dank jullie wel voor de informatie. Kunnen we weer verder plannen :thumbup: :mrgreen:
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Lone Pine temperatuur in september

Bericht door Trails »

Overdag lekker en 's nachts was het steenkoud. We waren er een maand geleden in een camper.
Laatst gewijzigd door Trails op 25 okt 2017, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
xlies
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 26 okt 2016, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Lone Pine temperatuur in september

Bericht door xlies »

Wij waren er in juli op camping boulder creek in Lone Pine. Temperatuur was toen warm maar een stuk minder dan Death Valley :wink:
Op dat moment was death valley waar we vandaan kwamen 53 graden, in lone pine was het denk ik rond de 40 graden, 's avonds koelt het wel wat af maar niet heel erg, je zit nog niet zo hoog dat het echt koud wordt 's nachts.

Boulder creek is een grappige camping trouwens, veel locals, zwembadje en leuke gemeenschappelijke ruimte. Ligging is verder niet bijzonder hoewel je wel vlakbij de Whitney portal zit, je kan daar bijvoorbeeld de movie road rijden. Prachtig!

Veel succes :thumbup:
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer