Houston - New Orleans- Dallas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
KimMichiel
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2017, 13:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Houston - New Orleans- Dallas

Bericht door KimMichiel »

Hallo,

Mijn vriend en ik willen graag in november voor 3 weken naar Texas. Zelf willen we ook graag new orleans meepakken aangezien we sowieso een auto willen huren voor deze 3 weken. Zelf willen we heen en terug vliegen op Houston. Is het dan mogelijk om een rondje te maken van Houston naar New Orleans door naar Dallas en dan terug naar Houston of is dit te veel in een korte tijd? En welke plaatsen moeten we dan zeker meepakken?

Zelf hadden we ook san antonio en Austin in gedachten. Het liefst een combi van natuur en steden, een stukje geschiedenis vinden wij ook allebei erg interessant.

Dit wordt onze eerste langere reis in Amerika mét auto!

Alvast bedankt voor jullie hulp!! :D
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Houston - New Orleans- Dallas

Bericht door chippie777 »

Texas is gaaf! Texas is GROOT! Maar wat ik al eerder in een ander topic heb aangegeven behoort onze reis door Texas tot een van de mooiste door de USA. Wij hebben een rondje gedaan vanuit Houston - Dallas - Amarilo - White Sands (NM) - Big Bend - Austin/San Antonio - Corpus Christi - Houston.
Veel gereden, veel gezien, machtig mooi daar. Neem eens een kijkje in ons reisblog wie weet haal je er wat ideeën uit die jullie ook aanspreken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Houston - New Orleans- Dallas

Bericht door hemmie »

Als je New Orleans wil meepakken zou ik inderdaad west-texas deze reis overslaan, anders wordt het wat veel in 3 weken. De route die je nu zo ongeveer aangeeft kan denk ik best. Je kunt het beste een planning per dag uitschrijven, dan zie je vanzelf wat wel en niet lukt. Als je die planning hier voorlegt kan er weer op gereageerd worden. Je zou op zich nog kunnen overwegen om ook wat noordelijker te gaan, de natuur in Arkansas is prachtig, maar in november is het daar denk ik al behoorlijk fris, dus dan kun je de natuur waarschijnlijk beter opzoeken in de Hill Country en langs de kust. Normaal gesproken zou ik Port Aransas aanraden, hele leuke kustplaats, waar je dolfijnen kunt zien, maar helaas is het stadje door Harvey verwoest, ik verwacht dat je daar voorlopig nog niet terecht kunt. South Padre Island is een optie als je meer kust wil, daar kan het ook nog heerlijk warm zijn in november, maar is wat omrijden.
Terug in Texas!
KimMichiel
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2017, 13:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Houston - New Orleans- Dallas

Bericht door KimMichiel »

Bedankt voor jullie reacties en tips! Wij gaan samen even zitten en onze dagplanning uitschrijven dan kunnen we inderdaad voor verdere suggesties vragen :thumbup:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Houston - New Orleans- Dallas

Bericht door michelly »

In 3 weken kun je best veel zien. Het zal wel een beetje puzzelen worden. Misschien kun je inspiratie halen uit onze 2014 en 2016-verslagen?
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Houston - New Orleans- Dallas

Bericht door Christian »

Wij hebben in 2015 een rondje Texas gedaan.
Wellicht zit er in ons verslag iets waar je wat aan hebt.

https://www.reistipsamerika.nl/2015-texas/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer