Hotels in de buurt van San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lauraatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door Lauraatje »

Dag iedereen,

Ik ben druk bezig met het voorbereiden van onze rondreis door Californie van komende zomer. Natuurlijk willen we ook naar San Francisco. Mijn man en ik zijn hier al een paar keer geweest, we gaan dus hoofdzakelijk om het de kinderen op een ontspannen manier te laten zien en daarom vinden we 2 nachten voldoende. Ik schrik alleen van de gigantische prijzen van de hotels in San Francisco waar je met je kinderen zou willen en kunnen verblijven. Als alternatief dacht ik Oakland. Zodat je voor dezelfde prijs in een wat beter hotel zit. Hebben jullie hier nog tips of suggesties voor? Misschien nog andere alternatieven? Het is voor ons prima om er een dagtrip San Francisco van te maken.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan dit topic. Met de zoekfunctie zul je nog wel meer kunnen vinden over Oakland. Of kijk eens naar de omgeving van het vliegveld.
Willen jullie met het OV naar het centrum of met de auto? Hou er bij de afweging ook rekening met de extra kosten voor OV of parkeren en toll.
Ik zou 1 of 2 nachten in SF zelf toch wel lekker vinden. Je kunt dan ook tussendoor zo nodig nog even je hotel opzoeken (om toch die extra trui op te halen of juist terug te brengen, etc).
Misschien heb je iets aan ons 2015- en 2017-verslag voor een dag SF en onze hotels.

Marianne
Lauraatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door Lauraatje »

Dat is een goed punt Marianne, we zouden dan met ov willen gaan. Een hele dag zonder hotel dichtbij is misschien ook niet handig. Ik ga je verslagen lezen, dankjewel!
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door Emootje »

Ik zou dan ook AirBnB in overweging nemen. Is vaak redelijk betaalbaar, misschien met parkeerplaats erbij...
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door pumi1000 »

Kijk eens voor een hotel in San Bruno. Je bent zo met de auto in de stad.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet hoe het nu is, maar in 2012 werd ons Oakland echt afgeraden als overnachtingsplek. Niet echt een hele fijne stad. Ik kan er verder niet echt over oordelen omdat ik alleen in Alameida ben geweest. Het is ook ongeveer 45min tot een uur om van het centrum van Oakland met het OV in het centrum van SF te komen (en dus dezelfde tijd weer terug). Berkeley is wat ik begrijp een wat vriendelijkere stad, maar ligt nog iets verder reizen.

ik weet dat enkele leden hier in SF prima ervaringen hebben gehad met airbnb. Dus ik zou dat ook zeker als optie open houden. Alleen zijn veel locaties niet altijd uit op kinderen. Je zou ook de omgeving van het vliegveld in de gaten houden zoals pumi aangeeft. Je kan dan met de auto of het ov ook rond de 30min in de binnenstad zijn.
Lauraatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door Lauraatje »

Bedankt voor jullie reacties: aan AirBnB had ik nog niet gedacht maar ga ik zeker naar kijken! Hier heb ik wat aan! :)
Gast

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door Gast »

Wij hebben ook al eens in Pacifica gezeten, rustig en relatief goedkoop, voldoende hotels en aan het strand. Bovendien goed te doen om naar SF te gaan.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door roelb »

Stel dat je in Oakland zou gaan zitten, even los van hoe gezellig Oakland is :-).

Dan ben je dagelijks, per persoon, nog ongeveer $7 per persoon kwijt aan de BART. Je zegt kinderen, meervoud, dus ik ga er vanuit dat jullie met ten minste 4 zijn. Dat is dus $28 voor OV kosten, per dag. Als je tussendoor terug zou willen wordt het nog meer.

Dat verschil kun je dus al bijpassen in de kosten voor een hotelkamer. En ook in downtown San Francisco zijn echt prima opties te vinden voor een normaal tarief. Kijk ook eens net buiten downtown, dus zeg maar net ten westen van Van Ness. Vaak gratis parkeren in het weekend en je kunt naar downtown wandelen, al is het wel een aardige wandeling.
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door ReisM »

Wij zaten in San Francisco in Cow Hollow Motor Inn, met onze dochter van 13. Dat ligt aan Lombard Street, ten westen van Van Ness, zoals PSVWally ookal aangaf. Je zit daar in een heel leuke buurt. We betaalden omgerekend 360 euro voor 2 nachten voor een kamer met zelfs nog wat zicht op de Golden Gate Bridge (als de mist eindelijk opgetrokken was dan ;) ) .

Niet spotgoedkoop, maar wel vlakbij leuke winkelstraten (Chestnut en Union St) en leuke restaurantjes, en zelfs Fishermans Wharf was te voet te doen. Bushalte en fietsverhuur voor de deur. En gratis parkeren. Parkeren in San Francisco is rondom Fishermans Wharf behoorlijk prijzig dus wij waren blij dat we de auto konden laten staan.
Lauraatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door Lauraatje »

Nogmaals dank voor alle reacties! Ik heb nu - met kosteloos annuleren- Town House Motel geboekt in de buurt van Lombard Street. Geen luxe hotel maar keurig rond de 400 euro gebleven en goede recensies. Mocht iemand ervaring hebben met dit motel dan hoor ik het uiteraard weer graag!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Hotels in de buurt van San Francisco

Bericht door markro »

Beoordelingen van forumleden betreffende het Town House Motel: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... ancisco-CA
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer