Schietpartij in Mandalay Bay

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door PSVwally »

Note mod: Laten we de discussie aub niet puur naar Trump trekken in dit topic, daar is een ander topic voor!
Dat het een en ander soms met elkaar in een verhaal voorkomt is prima, maar geen complete trump discussie van dit topic maken
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door Vito »

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk wat deze man bezield heeft. Ik las net dat er een brief op zijn hotelkamer gevonden is met berekeningen over afstanden tot het terrein, waaruit toch ook weer duidelijk blijkt dat het een vooropgezet plan was. Ik vrees dat we er nooit achter zullen komen.
Om er een politieke discussie van te maken heeft imo dan ook geen zin, je hebt nu eenmaal mensen die helemaal van het padje zijn, ook in Nl. die als ze kwaad willen het toch wel voor elkaar krijgen (Tristan en die gek op Koninginnedag).
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door RiverCola »

Alleen maakt het nooit weten van het waarom het volgens mij voor nabestaanden extra onverteerbaar. Niet dat wat voor verklaring dan ook de omstandigheden zal verzachten, maar ik denk dat het wel een klein beetje helpt in de verwerking als er een zekere context gegeven kan worden. Dus hoop ik tóch dat er over het motief meer duidelijk zal worden voor diegenen die hun geliefde verloren zijn.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door Queste »

Niet alleen voor de nabestaanden. Maar een motief zou ook inzicht moeten geven in hoe te voorkomen dat het nog eens gebeurd.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door RiverCola »

Tja.... dan denk ik gelijk aan Anders Breivik en vraag ik me af of we/de Noren zoiets nu kunnen voorkomen.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door Thierry73 »

Je kan ze nooit allemaal voorkomen.
Alleen kan je het wel veel moeilijker maken.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door LeenG »

RiverCola schreef:Tja.... dan denk ik gelijk aan Anders Breivik en vraag ik me af of we/de Noren zoiets nu kunnen voorkomen.
Groot verschil: in Noorwegen was deze tragedie een zeer uitzonderlijk geval, bij mijn weten de enige mass shooting in Norwegen. Het wapenbezit in Noorwegen is vrij hoog maar zijn bijna uitsluitend jachtwapens die mensen ook enkel bovenhalen om te gaan jagen, en niet om mee te gaan boodschappen doen :roll:
In de VS gebeuren mass shootings jammer genoeg met de regelmaat van de klok, en de gun culture is ook niet vergelijkbaar.

Je zal dus nooit alles kunnen voorkomen, en zeker niet occasionele psychopaten zoals Breivik of mischien zelfs deze shutter in Las Vegas. Het probleem in de VS is dat door de macht van de NRA er zelfs niet gesproken kan worden om minimaal te proberen shootings en wapen geweld te voorkomen, ook al is 80% van de bevolking voor meer restricties.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door Thierry73 »

Ik ken de club alleen van naam en van de macht die ze in DC hebben, maar wat voor structuur kent de NRA?
Als het om leden gaat die invloed hebben op het bestuur, dan moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om de richting en denkwijze daar te veranderen?
Zeker als het inderdaad gaat om de cijfers die jij aan haalt.
Als 80% voor meer regulering is, dan moet daar toch ook een deel lid van de NRA van zijn. en anders zouden meer verstandige wapenbezitters lid moeten worden. Dan kan een koerswijziging van zo een club toch ook niet uitblijven?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door PSVwally »

Als het om leden gaat die invloed hebben op het bestuur, dan moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om de richting en denkwijze daar te veranderen?
Hoe lang denk je dat ze daar al mee bezig zijn... en hoeveel nut heeft dat tot nu toe gehad? Zolang deze club overal zo diep inzit (lees zoveel congressleden en presidenten of presidentskandidaten sponsort) hebben ze een hele dikke vinger in de pap.

Overigens benoemen ook de grootste tegenstanders van de NRA vaak hoe ze voor het 2nd ammendment zijn en helemaal niet anti geweer. Maar anti bepaalde geweren. Of anti de gemakkelijkheid hoe je aan wapens kunt komen, bv op beurzen of shows. Of dat er veel striktere achtergrond checks moeten komen. Maar een heel groot deel van de Amerikanen vind dit ook nog gewoon hun goed recht om zichzelf te bewapenen. Dat krijgt je niet zomaar uit die hoofden. Zeker niet als grote nieuwszenders daar ook nog eens hun mening over geven.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door Thierry73 »

Het was ook bewust wel een beetje eenvoudig gesteld.
Maar die club van buitenaf van gedachte veranderen gaat nooit lukken
Hoe zit de structuur in elkaar?
Zijn het gekozen bestuursleden?

Het lijkt me toch dat leden enige invloed moeten kunnen uitoefenen?

Ik lees wel eens een stukje over dat 2nd ammendment
. Laatst nog een stukje van een NRA lid.
De tijd waaruit dit stamt kostte het 5-15 seconden om een pistool/geweer te laden
nu kost het 5 seconden om 15 mensen neer te maaien...
Amerika van de geweren af krijgen is een utopie en is ook niet nodig, maar minderen moet zeker kunnen en zal al heel veel levens kunnen sparen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Schietpartij in Mandalay Bay

Bericht door PSVwally »

Amerika van de geweren af krijgen is een utopie en is ook niet nodig, maar minderen moet zeker kunnen en zal al heel veel levens kunnen sparen.
Nogmaals, dat is onze gedachte (of althans van de meeste van ons denk ik) en ook de gedachten van vele miljoenen Amerikanen. Maar ook vele miljoenen Amerikanen denken hier heel anders over.... Dat zit in het koppie
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer