Welke wijk hotel boeken LA?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Welke wijk hotel boeken LA?

Bericht door Helen** »

Hallo,
Wij hebben onze reis van afgelopen zomer helaas moeten annuleren en gaan nu voor een herkansing in de zomer van 2018. Tickets AMS-LAX en camper LAS-SFO inmiddels weer geboekt. Omdat we komend jaar 3 dagen korter gaan zijn we op het laatst ook korter in LA. We komen op een woensdag met de auto vanuit Pismo aan en vliegen vrijdag om 19.45 alweer naar huis (auto inleveren op airport).

We reizen met twee pubermeiden die into series, vips en het amerika uit de films zijn. We gaan niet naar universal of een ander attractiepark. Op ons lijstje staan Malibu Creek State Park en hollywood/beverly hills. Griffith Observatorium en evt Getty ook ja. Santa Monica lijkt me ook leuk en een strandwandeling bij Malibu. We willen vooral sfeer opsnuiven, rondslenteren en beleven hoe het daar is. Woensdag zouden we Malibu Creek State park al mee kunnen pikken. Donderdag is onze enige hele dag en ik reken voor de vrijdag een halve dag. Voor mijn gevoel ligt alles wat we zouden willen doen in dezelfde hoek. Maar ik lees ook veel over de enorme afstanden en weet niet of ik me daarin misschien vergis.

Ik twijfel erg in welke wijk een hotel te boeken. Willen jullie eens meedenken? Omdat we dus wat krapper in tijd zitten, ben ik bewust op zoek naar de meest ideale lokatie met het oog op de dingen die we willen ondernemen en afstand tot het vliegveld. Veiligheid als in onbekommerd rond kunnen dwalen vind ik ook fijn. Maar goed welke wijk? Hollywood? West Hollywood? Beverly Hills? West Beverly Hills? Santa Monica? Natuurlijk zou het het allerleukste zijn om een luxe hotel te hebben op de meest tot de verbeelding sprekende lokatie. Afhankelijk van de wijk en de prijzen boek ik via hotwire een 2 sterren tot een 5 sterren hotel. Locatie is dus belangrijker dan type (luxe) hotel. Ik neig nu naar Santa Monica. Of is Beverly Hills leuker? Graag jullie input..!

Dank alvast :)

Groet Helen
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Welke wijk hotel boeken LA?

Bericht door Division »

Ik vind Santa Monica een fijne plek. Aan zee, gezellig, leuke sfeer en relatief dichtbij de toeristische hotspots, ervan uitgaande dat je een auto hebt. 20 minuten naar Beverly Hills, 30 minuten naar Hollywood, 35 minuten naar Griffith Observatory, 30 minuten naar Malibu, naast Venice Beach en 20 minuten van LAX.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke wijk hotel boeken LA?

Bericht door Martin & Marianne »

Santa Monica is inderdaad niet gek. Wij hebben daar dit jaar twee nachten gezeten in de Travelodge. Niet goedkoop, maar dat is het nergens. Ik vond het een plezierig hotel met vriendelijk personeel en een ruime kamer (met eethoek).
Je moet wel met de auto naar het strand en het centrum. We bezochten het strand en het Getty Museum; daarvoor lag het uitstekend. Zie hier en hier voor ons verslag.
We hebben ook al een aantal keer in Marina del Rey gezeten, en in de Orchid Suites in Hollywood. Die laatste is ook goed bevallen; ook weer ruime kamers en een keuken erbij. We behoorlijk duurder geworden sinds wij er zaten...

Marianne
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Welke wijk hotel boeken LA?

Bericht door Ing »

Ik lees ook even mee met dit topic. Ik zoek nog een hotel voor 1 nacht eind april voor einde mijn reis. Santa Monica is dicht bij het vliegveld, maar toch ook een leuke locatie.

Ik vind deze Travellodge een mooie optie, alleen heel vreemd, hij is al uitverkocht voor april?!
Lukt het anderen wel om te boeken?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke wijk hotel boeken LA?

Bericht door Helen** »

Dank jullie we voor het meedenkenl. Inmiddels het Comfort Inn Santa Monica geboekt. Via booking. Travelodge zag er iets beter uit maar dat zwembad was toch wel een pre. En we hebben nu een kamer met een king, een queen en een slaapbank.

Hotwire werkt anders dan vorig jaar. De reserveringskosten, fees etc maken de prijzen bijna eens zo hoog. Helaas gisteren niet goed opgelet en zo voor veel te veel een hotel in Vegas geboekt. :sadcry: Het is niet anders.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke wijk hotel boeken LA?

Bericht door roelb »

Ik vind zelf Century City/Westwood altijd een fijne plek. Halverwege de kust en downtown. Westwood village is gezellig met veel studenten, je hebt de century city mall om de hoek en bent ook zo in Beverly Hills als je meer nodig hebt. En je zit daar in een goed 4* luxe hotel voor wat je in Santa Monica voor een veel eenvoudiger hotel kwijt bent.
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke wijk hotel boeken LA?

Bericht door Helen** »

oh dat is een fijne tip. Ga ik eens op kijken. Oh maar heb not refundable geboekt. Voor een volgende keer dan :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer