Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Mademoiselle »

Thanks! Dat is duidelijke taal :thumbup:
Vruchtbaar middagje dit!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Evita2017 »

Het licht was naar mijn mening zeker oké, het was toen ook een zonnige hete dag. En zoals eerder al gezegd wordt de lower aangeraden in de ochtend. Deze tip hadden we hier ook op het forum gekregen, dus zo geboekt.
't was trouwens prachtig om te zien!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door chippie777 »

Wel of geen Photography Tour hangt sterk af of je een (echte) hobby fotograaf bent. Ik vind het leuk om foto’s te maken, heb een redelijke DsLR maar noem mijzelf geen amateur fotograaf. (Kom niet eens in de buurt van de kwaliteit die ik hier soms langs zie komen)
Tijdens onze tour door de upper kon onze gids je precies vertellen hoe je je camera moest instellen en gebruiken voor de beste foto’s. Hij wist dit voor alle camera’s in ons gezelschap. Zelfs smartphones waren geen probleem en ook voor mijn DsLR wist hij het. Hij gaf ook aan waar je moest staan voor de beste foto. Met andere woorden ik had de Photography Tour niet nodig. Heb ze wel gezien, ze mochten een statief meenemen (dat mag anders niet) en ik had het idee dat ze iets meer tijd kregen, maar ook zij moesten in de mensen massa mee. Wanneer ik mijn foto’s weer bekijk ben ik er nog steeds heel blij mee. En ook de foto’s gemaakt met de verschillende smartphones in ons gezin, zijn prachtig.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door chell »

Ik heb me een beetje verdiept in die fotografietours. Je mag inderdaad een statief meenemen. Het schijnt dan zo te zijn dat je in rijtjes wordt opgesteld, ieder rijtje met z'n statief een beetje hoger. Dan een bepaalde tijd (minuutje ofzo) foto's maken, waarbij de gids soms zorgt dat de rest van de mensen eventjes kort wordt tegengehouden. Vervolgens door naar de volgende mooie spot enz. enz.

Het leek mij een vreselijk gedoe. Daarnaast mag je alléén mee als je een DSLR hebt (ik vermoed dat tegenwoordig een mirrorless camera ook wel mag). Een eventuele partner zonder camera mag NIET mee. Daar hield het voor mij op, want mijn vriend fotografeert niet. Ik zou hem wel mijn 2e body kunnen geven, maar om die nou hiervoor speciaal mee te sjouwen. Plus dus het bovenstaande proces van fotograferen. Wij gaan wel voor een gewone tour tzt.

(hoewel ik wel twijfel, door alle verhalen over de extreme drukte. Het lijkt me ZO gaaf, maar ik houd echt niet van die mensenmassa's)
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
ChristaDoel
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 okt 2016, 15:28
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door ChristaDoel »

chell schreef:(hoewel ik wel twijfel, door alle verhalen over de extreme drukte. Het lijkt me ZO gaaf, maar ik houd echt niet van die mensenmassa's)
Niet twijfelen hoor, maar zéker gaan! Wij houden ook niet van mensen massa's en zijn dat bij de meeste parken / toeristische plekken uit de weg gegaan. Wij hadden dus bij het ingaan van de canyon ook echt even een momentje van: waar zijn we aan begonnen... (ik kreeg het ook even benauwd, al ben ik normaal helemaal niet claustrofobisch ofzo) maar na een minuut of 10 liep het al een stuk beter door en hebben we echt kunnen genieten. Achteraf gezien hadden we het absoluut niet willen missen en is het zelfs een van de hoogtepunten van onze reis!

Fotografie tour zou ik eerlijk gezegd niet doen. Zoals hierboven al wordt beschreven geeft de gids je voldoende tips voor camera instellingen, plekjes die mooi zijn om op de foto te zetten etc. Ik heb echt super mooie foto's gemaakt zowel met mijn systeem camera als met onze Iphones. Sommigen zouden zo in een tijdschrift kunnen staan, daar had ik geen speciale tour voor nodig. :D
Jeanine_
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 feb 2017, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Jeanine_ »

Als de gids je camera instelt kan je zelf al bijzondere plaatjes schieten. Geef je camera af en toe ook even aam de gids, sommigen kunnen het heel goed. Sowieso kom je met veel te veel mooie foto's buiten!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door chippie777 »

Ik neem aan dat je ook de informatie van AllesAmerika.com hebt gelezen? Veel tips, ook voor fotografie:

http://www.allesamerika.com/antelope-canyon.html
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn niet naar Antelope Canyon geweest, maar naar de Secret Canyon, op een steenworp afstand. Hier geen Disneytaferelen, maar heel rustig met een klein groepje rondlopen. Wij waren met 5 personen en een gids. Heen en terug off road met een Hummer maakt het avontuur compleet. Zeker een aanrader. De canyon heeft dezelfde structuren en kleuren, maar is iets kleiner dan Antelope.
Voor wat foto's kun je ons blog bekijken: https://jojostravelusa2014.blogspot.nl/ ... 4-www.html
Wij gingen met https://www.hummeradventures.net/
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door ohjajoh? »

@jojostravelusa
Leuk die trip, maar kost wel bijna 4 keer zo veel als de lower antelope canyon.
$90 voor een tripje van 2,5 uur is wel heel erg veel.
Jeanine_
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 04 feb 2017, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Jeanine_ »

Als ik de foto's zie is dat een goed alternatief. De prijs is dan wel weer een tegenvaller. Je hebt ook nog Canyon X, misschien heeft iemand daar nog foto's van?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Markstaal »

Wij hebben dit jaar ook de lower Antelope Canyon bekeken en bij Ken's Tours geboekt. Ondanks de drukte genoeg uitleg gekregen van de gids, ook maakte hij veel foto's voor ons. De keuze hiervoor was ook de prijs, de upper was ons wat te prijzig. Geweldig om een keer mee gemaakt te hebben :D
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door kalaman »

Jeanine_ schreef:Je hebt ook nog Canyon X, misschien heeft iemand daar nog foto's van?
Na er meerdere keren geweest te zijn en het bezoekersaantallen de laatste jaren zagen exploderen, hebben we het ook wel gehad let de Antelope Canyons. Vandaar dat we voor onze groepsreis van april 2018, Canyon X op de planning gezet hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Martin & Marianne »

Zie www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden voor beschrijvingen en foto's van de verschillende slotcanyons.

Marianne
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door sunshine state »

Ik zeg gewoon doen, de Canyons zijn prachtig !!

Wij hebben het gedaan met de Kajak zie hier : http://www.oldersom.nl/blog/dag-5-we-bl ... pe-canyon/

En een fototour, niks drukte !!
Gewoon de tijd voor alles, wij bezochten de Lower, zie hier: http://www.oldersom.nl/blog/dag-6-lower ... nt-valley/

Ook de kajaktrip was mega!!
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Jager8265
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2018, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Jager8265 »

Boeken voor de Lower Antelope Canyon kost bij Ken's tours nu 40 dollar pp. Was vorig jaar nog 25 dollar. Nogal een prijsverhoging! Zijn er ook andere mogelijkheden om de Lower te bezoeken?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door kalaman »

Ze hebben de duurdere én langer durende fototours geschrapt. Maar omdat ze uiteraard minstens evenveel inkomsten willen hebben, hebben ze inderdaad ineens voor de kortere, gewone tours de prijs "aangepast" met zo maar eventjes 60%. Daar bovenop komt nog eens de $8 Navajo fee.
Op hun website staat ook "Tour Duration: 1 Hour approximately ; may vary from 40 minutes to 1 hour & 15 minutes.". Met andere woorden, hoe meer vee er is, hoe meer vee ze er doorjagen.
Ik zie dat alle tickets, bij alle aanbieders, dezelfde richting uitgaan. Hier nog een andere site: "Price increases to $40 in 2018".
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door gera_r »

Onze Airbnb host in Page raadde ons afgelopen zomer de commerciële Antelope Canyon tours ten zeerste af. Veel te druk en je wordt er als vee doorheen gejaagd. Bovendien moet je, ook als je gereserveerd hebt, soms lang wachten. Daarvoor in de plaats raadde hij ons X-Canyon aan, die volgens hem net zo mooi is. Ik kan niet vergelijken, maar wij zijn dus ondanks onze reservering bij de Lower Antelope naar de X-Canyon gegaan en hebben daarvan zeker geen spijt.
Je kunt er zonder reserveren naar toe en wordt opgevangen door een vriendelijk stel mensen. Een simpel tafeltje voor de betaling en daarna word je in een pick up naar de ingang van de canyon gebracht. De auto's rijden af en aan, wachten is er niet echt bij. Het laatste stukje is heel stijl en kun je overstappen in een buggy of zelf gaan lopen. Eenmaal beneden word je weer opgevangen door anderen. Er zijn er twee ingangen naar de canyons, voor de een ga je links voor de ander rechts. Je kunt zelf lopen of vragen of er een gids met je mee gaat. Je kunt alle tijd nemen die je nodig hebt en hebt de rust en de ruimte om foto's te maken. Geen enkel probleem. Ik had in eerste instantie niet zulke mooie foto's als op de plaatjes. Maar een vriendelijke gids heeft net zolang aan de instellingen van mijn camera geprutst tot ik die wel kreeg... Alles heel relaxed. Geen tijd verbonden.
Nogmaals, ik kan niet vergelijken, maar we hebben zeker geen spijt dat we hier naartoe zijn gegaan.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door kalaman »

Dat is ook de reden waarom wij met onze volgende groepsreis in april 2018 naar Canyon-X gaan.
Ik heb iedereen laten kiezen tussen Lower Antelope en Canyon-X en allemaal hebben ze voor Canon-X gekozen.
Ik heb echter wél gereserveerd omdat we zeker wilden zijn dat we op dat uur konden gaan, vermits we om 11u vertrekken voor onze tweedaagse op Lake Powell.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door jojostravelusa »

Het is inderdaad een stuk duurder, maar daar krijg je dan ook de off road trip met de Hummer voor erbij. Wij vonden het in elk geval de moeite waard, maar ieder moet voor zichzelf beslissen wat hij uit kan/wil geven.
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door JKG »

Ik denk dat wij ook maar Antelope Canyon overslaan en dat Canyon X gaan proberen. Als ik ook recensies op bijv. Google Maps lees over Antelope Canyon, zijn er zoveel mensen negatief over. Iets te toeristisch geworden dus...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer