Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door flex123 »

-
Laatst gewijzigd door flex123 op 06 jan 2018, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door kalaman »

Ik zal in april kunnen vergelijken. Dat zal je wel kunnen lezen in de blog.
frans_van_hooft
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 sep 2012, 15:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door frans_van_hooft »

In okt hebben we ipv Antelope Waterholes Canyon bezocht. Een aanrader. We hebben tijdens een 2 uur durend bezoek aan Waterholes Canyon hooguit 10 andere mensen gezien. Permit kopen bij de Navajo a $ 12 pp. Je krijgt van de Navajo een plattegrond mee en de opmerking dat je niet verder mag dan de powerlines. Nu is ons Engels niet zo goed ;) maar na de powerlines kom je vanzelf in Secret Canyon. Ik zou zeker nog ff 10 doorlopen na de powerlines.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door noname4 »

Als ik bovenstaande zo lees dan lijkt mij Canyon-X wel aantrekkelijk. Niet zo duur en niet zo druk.

Maar ik vond alleen https://www.antelopecanyon-x.com/home.html om Canyon-X mee te bezoeken maar dat is nog steeds 40 dollar p.p. Dat is dan toch net zo duur als de Lower Canyon via http://lowerantelope.com/reservation/
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Heather »

Dat heb ik ook gezien. Daarom geef ik dan de voorkeur aan Secret of Waterholes Canyon. Heeft iemand ze beiden al gezien en welke is de mooiste van de 2 ?
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door AnitaV »

Onderstaand tekst (ooit gekopieerd) is dus niet meer van toepassing?
'Je kunt er zonder reserveren naar toe en wordt opgevangen door een vriendelijk stel mensen. Een simpel tafeltje voor de betaling en daarna word je in een pick up naar de ingang van de canyon gebracht. De auto's rijden af en aan, wachten is er niet echt bij'

Het trekt mij helemaal niet om in een mensenmassa naar de Antelope canyon te gaan. Ik ben dus aan het kijken naar alternatieven. Water Holes Slot staat ook al op ons lijstje.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door roelb »

Als je tijd hebt: Buckskin gulch..
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door kalaman »

Buckskin Gulch is de absolute top, maar....ga er NOOIT in zonder vooraf binnen te lopen in het Paria Ranger Station om naar de weersvoorspellingen te informeren.
Hetgeen je hier ziet boven het hoofd van mijn zoon is afval van vorige flash floods. Onnodig te zeggen dat je ab-so-luut niet tussen die hoge wanden wilt zitten als er zo'n watermassa op komst is.... Zelfs bij voorspelde regenval 300km stroomopwaarts is het onverantwoord om in de gulch te gaan.
Maar bij goede omstandigheden zal je gegarandeerd een fantastische ervaring hebben. Hou er ook wel rekening mee dat je de voeten misschien niet zal kunnen droog houden.
Ook wij hebben trouwens opnieuw Buckskin Gulch voorzien voor 3 april eerstkomend.

Afbeelding2014-04-18 Buckskin Gulch by Kalaman Travel, on Flickr
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door roelb »

Eens!
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door AnitaV »

Mmmh, tijd is sowieso schaars tijdens een rondreis. Er is zoveel te zien.
We rijden met een camper en willen daarna naar Monument Valley via Navajo NM en dan in MV de Wild Cat trail lopen. Dus ik ben bang dat de Buckskin Gulch moet wachten op een volgende keer. Maar mooi is het wel.
Iedere keer weer genieten van de foto's van Kalaman.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door swissdutchie »

Wij hebben afgelopen oktober zowel Waterholes Canyon als Canyon X bezocht. We hebben hier bewust voor gekozen, niet zozeer vanwege de kosten, maar omdat we gewoon niet zo van drukte houden. Beide canyons voldeden volledig aan onze verwachtingen.
Bij Waterholes haal je dus een vergunning à 12 $ p.p. en mag je vervolgens de canyon op eigen houtje verkennen. De slot canyon op zich is misschien wat minder spectaculair dan sommige andere slot canyons in de buurt van Page, maar het feit dat hier je eigen gang kunt gaan en zolang kunt blijven, als je maar wilt, maakt het in mijn ogen toch tot een heel indrukwekkende en waardevolle ervaring. Het parkeerterreintje bij de brug waar je de canyon ingaat is maar klein. Er kunnen hooguit een stuk of 5 auto's staan. Hierdoor blijft ook het aantal mensen, dat tegelijk deze canyon bezoekt, redelijk beperkt. Samen met ons waren er hooguit 5 of 6 andere mensen daar.
Ook bij Canyon X vonden wij met name de kleinschaligheid van het geheel erg aantrekkelijk. Wij hadden niet vooraf gereserveerd, maar kochten onze kaartjes gewoon bij de campingtafel, die daar op het parkeerterrein staat. Er werd nog heel even gewacht of er nog meer mensen zouden komen en ca. 10 minuten later vertrokken we samen met nog een tweede stel per terreinwagen naar de ingang van de canyon. Een keer beneden troffen we nog twee andere groepjes met hun gids. Alles bij elkaar waren er zeker niet meer dan 15 personen tegelijk in de canyon. De excursie kostte vorig jaar al 38 $ (en nu dus 40) en is dus niet heel veel goedkoper dan de tochten in Upper en Lower Antelope Canyon. Toch zou ik weer voor Canyon X kiezen, puur en alleen vanwege het feit, dat je geen maanden van tevoren hoeft te reserveren en dat je niet als een kudde schapen door de canyon wordt gedreven. Zeker toen we op de terugweg de overvolle parkeerterreinen bij Upper en Lower Antelope Canyon zagen, wisten we zeker, dat we de juiste keuze hebben gemaakt.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Heather »

@swissdutchie
Jullie hebben zowel Waterholes Canyon bezocht als Canyon X.
Wij zien er tegen op om Antelope te doen wegens de drukte maar willen Page niet verlaten zonder een idee te hebben van een slot canyon.
Welke van de 2 kan je ons dan aanraden ? We zijn met 3 volwassenen en 2 kinderen en qua prijs is Waterholes dus blijkbaar veel goedkoper. Heb je echt wel een idee van een slot canyon als je deze bezoekt ? Hoeveel tijd nemen beide canyons in beslag ?
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door swissdutchie »

Heather:
We hebben vorig jaar inderdaad allebei bezocht. Ik vind het moeilijk om te zeggen, welke van de twee ik mooier vond. Canyon X heeft wat meer echt nauwe stukken en geeft je daarom net iets meer van dat slotcanyon-gevoel. De rondleiding inclusief de rit vanaf het parkeerterrein naar de ingang duurde hooguit 11/2 uur.
Bij Waterholes Canyon is maar een relatief kort stukje echt nauw. Als je al in een andere slotcanyon bent geweest, zou je daarom misschien iets teleurgesteld kunnen zijn. Aan de andere kant mag je Waterholes helemaal op eigen houtje verkennen en dat heeft zeker ook zijn charme. Je voelt je hier echt een beetje een ontdekkingsreiziger en zeker voor kinderen is dat waarschijnlijk leuker en spannender dan achter een gids aan te moeten lopen. Je kunt hier bovendien net zoveel tijd aan besteden, als je zelf wilt en hebt dus ook alle tijd om foto's te nemen. Ik denk, dat wij er ongeveer 11/2 tot 2 uur zijn geweest. Hou er wel rekening mee, dat je eerst nog een permit moet regelen en ook dat kost natuurlijk tijd. Het Navajo Tribal Park Office, waar wij de permit hebben gehaald, was ongeveer een kwartier rijden buiten Page en alleen maar open op werkdagen tijdens kantooruren. Tegenwoordig schijnt die ook bij Horseshoe Bend Tours te kunnen kopen, maar dat weet ik dus niet zeker. Tenslotte moet je voor Waterholes wel redelijk goed te voet zijn, want de bodem van de canyon is alleen over vrij gladde, kale rotsen te bereiken. Je hoeft niet echt te klimmen hoor, maar je bent soms wel je handen nodig.
Dus ga je voor het echte slotcanyon-gevoel en wil je comfortabel per terreinwagen naar de ingang van de canyon worden gebracht, kies dan voor Canyon X. Wil je de canyon echter liever op eigen houtje en in je eigen tempo verkennen, dan zou ik voor Waterholes Canyon gaan. Zelf vind ik het heel moeilijk om te kiezen, want beide canyons hebben hun heel eigen charme. Ik ben daarom heel blij, dat wij tijd hadden voor allebei de canyons en dus niet hoefden te kiezen.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Heather »

@Dutchess

Bedankt voor de duidelijke toelichting.
Dan gaan we voor Waterholes Canyon, onder ons en op eigen tempo te bezichtigen :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben de permit voor Water Holes Slotcanyon bij de Upper Antelope Canyon gehaald. Wij waren daar weliswaar de enigen, maar we vonden het niet zo indrukwekkend als Antelope Canyon. Kijk eens wat het beste tijdstip is, wij waren er denk ik niet op het beste tijdstip. Halverwege op de ochtend of middag zijn volgens Laurent Martes (Photographing the Southwest) de beste tijdstippen.

Marianne
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door noname4 »

Ik heb Horseshoebendtours gemaild met de vraag of zij permits verkopen en dit was hun reactie:

Good Morning,
Here is the following information to obtain a Waterholes Canyon Permit. Please contact Antelope Canyon Tribal Park Office at 928-698-2808.


Ofwel, je kunt daar dus geen permits kopen om Waterholes Canyon te gaan bezoeken.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Heather »

@noname4

Ik heb net gebeld met Antelope Canyon Tribal Park Office. Ze melden me dat het kantoor nu ook open is in het weekend van 7u tot 15u.
Je kan de permits daar inderdaad aankopen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door Dutchess »

Ik kwam dit op Facebook tegen over de foto tour in Upper Antelope Canyon via Adventurous Antelope Canyon. Dat is dus een grote geldverspilling. Canyon X of Waterholes bekijken lijkt me idd veel leuker - totdat de hordes ook die "geheimpjes" ontdekken.

https://www.facebook.com/paula.levay/po ... 4622232574
So for $151.00, I had about one hour of photography in Upper Antelope Canyon with 11 other photographers.
It’s clear that the guide wanted us out of Upper Antelope canyon as quickly as possible so that they could process many other people through the canyon.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door swissdutchie »

Let op!: Water Holes Canyon schijn je sinds vorige week (begin mei 2018) niet meer op eigen houtje te kunnen bezoeken. De volgende posts kwam ik op de site van All Trails tegen (https://www.alltrails.com/trail/us/ariz ... les-canyon):
Just a few things we encountered today;
The “Horseshoe Bend Tour” company no longer sells the passes. We had to trek to the green and white trailer behind the LeChee Health Clinic to get the passes, it was kind of a goat f*ck finding it but we finally did. BUT, the guy informed us that they would no longer be selling permits after this week as the trailhead is being taken over and managed by a private company. So beware when planning. Other than that, finding your way down into the canyon is kind of confusing, and the entire trail through the canyon is like walking through 6” of beach sand for 3 miles. So if that’s what you’re looking for, this is your hike!

Be careful, the site is managed by a private company from today. It’s 50$ per person to visit the canyon with a guide. So disappointed.
Stopped by to check it out today-5/5/18-and found that they are charging $35 per person for a guided tour that takes 2.5 hours. I failed to ask if they allow self guided tours but I really doubt it based on the setup they have there.
Omdat ze het in de bovenstaande posts niet helemaal over eens zijn, wat deze nieuwe tours in Water Holes Canyon dan precies gaan kosten, ben ik ook nog verder gaan zoeken op het internet, kon echter nog geen preciezere informatie vinden. Het bedrijf, dat Water Holes Canyon sinds vorige week schijnt uit te baten, heeft blijkbaar nog geen website. Ik kon die in elk geval nergens vinden.
Jammer, dat ook deze laatste makkelijk toegankelijke slot canyon nu ook niet meer op eigen houtje te verkennen is. Dat was nou juist de charme van Water Holes, want qua schoonheid en nauwheid van de canyon hebben andere slot canyons in de regio in mijn ogen meer te bieden. Begrijp me niet verkeerd: Ik vond Water Holes heel mooi en een absoluut unieke ervaring, die ik voor geen goud had willen missen. Maar dat lag dus vooral aan het feit, dat we er zelf op verkenningstocht konden gaan en dus niet aan het schema van een tour company gebonden waren. We hebben vorig jaar echter ook Canyon X bezocht en vonden deze toch nog een stukje spectaculairder. Nu je beide alleen nog met een gids kunt bezoeken, zou ik daarom voor Canyon X kiezen.
EllenArno
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2017, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Antelope Canyon (Upper en/of Lower bezoeken?)

Bericht door EllenArno »

Hi Amerika deskundigen :) ,

Begin september willen wij tijdens onze eerste Amerika-reis de Antelope Canyon gaan bezoeken. Hoever van te voren moeten we tickets reserveren? Ik heb al wat rondgespeurd op het forum maar geen antwoord kunnen vinden. Volgens mij zijn er nu al geen tickets meer te koop voor de 'gunstige' tijdstippen in de upper canyon (tegen het middaguur als ik goed geïnformeerd ben).. In principe hebben we geen directe voorkeur voor upper of lower. Het zal ook gaan afhangen van beschikbaarheid van tickets op het tijdstip waarop de lichtinval het mooiste is. Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes,
Ellen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer