Ervaringen met Moab Valley RV resort

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door RuthdeLange »

Vanwege de dure prijzen in Moab, overweeg ik om een cabin te huren op dit park (de enige met betaalbare cabins met lakens etc. andere RV parken hebben alleen cabins zonder beddengoed). Alleen ligt dit park direct aan de drukke snelweg. heeft iemand hier ervaring mee? Heb je ook 's nachts last van het geluid/ rijdt er ook dan veel verkeer? Overdag maakt me niet uit (we zijn toch op pad) maar we blijven een paar dagen en wil wel kunnen slapen (ben een heel slechte slaper overigens, zelfs met oordoppen in). Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb daar enkele nachten overnacht, in 2014. Ik kan met niet heugen dat ik last van de weg had. Dit schreef ik als review bij 'beoordelingen':
Dit RV-park biedt ook een aantal cabins, welke weer onderverdeeld zijn in drie categorieën. Wij hadden de zgn. 'cottage', welke de meest luxe is en de enige met eigen badkamer.

De locatie van het RV-park is ideaal. Het ligt op nog geen drie autominuten van de ingang van Arches National Park en Canyonlands National Park (sectie: Island in the Sky) ligt op ongeveer 20 autominuten. Verder ligt het een paar minuten van het centrum van Moab.

De cabin zelf is erg klein, maar ergens ook wel schattig. Er staan een eenpersoons- en een tweepersoonsbed in en dan is het eigenlijk al vol. Koffers moeten dus op het eenpersoonsbed worden gelegd.

De badkamer is enorm klein, een beetje zoals in een caravan. Er is nog een klein 'keukentje' met een koffieapparaat en een koelkast. Verder hangt er een ouderwetse Tv. Wifi is verrassend genoeg enorm snel.
Buiten staat een gezellig tafeltje, waaraan je kunt eten o.i.d. met daarnaast een BBQ.

Groot nadeel is, dat de airco enorm veel lawaai maakt. Zelfs zoveel lawaai, dat het bed ervan trilt en dat deze 's nachts eigenlijk niet aan kon. Mocht je in de zomermaanden in Moab zijn, zou dat een dealbreaker kunnen zijn. Aan het plafond hangt overigens wel een fan.
Groetjes,
Daniel
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door RuthdeLange »

Aan herrie van een airco had ik niet eens gedacht. Nam aan dat je die 's nachts altijd uit zette maar misschien is het dan inderdaad te heet. En met die weg kanb er ook geen raampje open...
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door Mrvanilla »

Ik weet niet wanneer je gaat maar in de zomer wordt het in die omgeving met gemak 35-40 graden. Geen airco in een klein, houten huisje is dan geen optie :wink:

Veel accommodatie zal in Moab sowieso aan of in de buurt van de grote weg liggen. Misschien zijn de waxen oordopjes iets voor je? Ik gebruik die en dan hoor je de weg echt niet meer hoor.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door RiverCola »

Wij hebben jaren geleden om precies dezelfde reden daar in een cabin overnacht. Leuke ervaring, prima plek, niet erg idyllisch maar dat maakte niets uit en zeker geen last gehad van de weg. Het is daar niet druk op de weg snachts, het is geen LA :wink:

Btw: als je echt goede oordoppen wilt die fatsoenlijk afsluiten, ga dan even naar Schonenberg en laat oordoppen op maat maken. Kost je eenmalig 90 euro en je hebt er veel plezier van!
Laatst gewijzigd door RiverCola op 27 sep 2017, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt voor de reacties. Meer ervaringen zijn altijd welkom.
Die oordoppen heb ik maar die doen zoveel pijn dat ik ze nooit draag. Heb ze nog gratis mogen laten aanpassen (een nieuwe dus laten maken) maar ik kan ze niet in. Snap ook niet waarom. Dus gebruik van die weggooi wax-dingetjes (2 per oor en dan hoor ik nog van alles...)
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door RiverCola »

Wat gek dat ze zeer doen! Ik had dat juist altijd met die wax-dingen en inderdaad, die sluiten echt niet goed af. Misschien een stomme vraag, maar ben je goed geinstrueerd hoe ze erin moeten? In principe kan het niet hè, als ze naar je oor gemodelleerd zijn dat ze dan zeer doen. Maar de eerste dagen dat ik ze had deed ik ze er verkeerd in en toen deed het ook zeer.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben vorig jaar 4 nachten in een deluxe cabin gezeten. Ondanks dat de cabin inderdaad niet heel erg groot is (wij hadden wat anders verwacht bij deluxe...foutje van ons zullen we maar zeggen) zat alles er op en aan en de lcoatie is natuurlijk super, zo dicht bij Arches. Ik kan me niet heugen dat wij last hebben gehad van de weg of het verkeer. Zoals hiervoor al werd gezegd: het is geen LA, qua geluid zou je waarschijnljik prima met een raam open kunnen slapen. Ik weet niet meer of er horren voor de ramen zaten, dan kan nog wel een dingetje zijn om het raam dicht te laten en airco aan. En naar mijn mening went dat ook; thuis slaap ik ook niet met geluid, maar op vakantie kan ik prima dwars door een airco heen slapen :)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door Tantelotje »

Overigens nog een kleine aanvulling: wij vonden het echt een enorm voordeel dat je hier ook 'buitenruitme' hebt. De meeste hotels bijvoorbeeld hebben dat niet, in ieder geval niet een 'prive' stukje. Maar zeker als je ergens een paar nachten blijft vind ik het lekker als je 's avonds ook nog even buiten kunt zitten.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door Josje99 »

Wij hebben vorig jaar ook geslapen in een deluxe cabin met eigen badkamer.
Wij hadden geen keukentje maar wel een stapelbed :lol:
Geen last gehad van de weg terwijl onze cabin er toch wel tegen aan zat.
Het zwembad was heerlijk, en het plekje buiten voor de deur hebben we ook gebruikt.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door gera_r »

Afgelopen zomer hier twee nachten doorgebracht. Was ook bang voor het verkeerslawaai. Maar dat viel reuze mee. Ik denk trouwens dat er maar weinig verkeer is 's nachts. De airco maakt inderdaad lawaai en die hadden we dus uit. De temperatuur binnen is behoorlijk benauwd en het is daardoor dat we slecht hebben geslapen. Pas in de tweede nacht zag ik dat het raampje in de 'badkamer' open kan en dat er een horretje voor zit.
Buiten kunnen zitten is inderdaad fijn. Maar pas op als het avond wordt, ik ben helemaal lek gestoken door de muggen... Dus houd de deur dus dicht, anders heb je ze binnen zitten! Toch zijn we erg positief over deze overnachtingsplek en zouden het de volgende keer zeker weer doen. Erg leuke ontvangst met koekjes ook...
Uit mijn verslag na aankomst:
'Ondertussen zitten we in een cabin op een camping dit keer. En ach, wat een leuk huisje is het. Alles zit erop en eraan en aan werkelijk alles is gedacht. Eigen douche en wc, keukenblok met koelkast, televisie, koffiezetter. Mooi ingericht en een eigen veranda. Helemaal super! We staan nu midden tussen de campers en we bevinden ons ineens in een heel ander soort vakantie. Helemaal toen we ook nog een duik in het openluchtzwembad namen...'
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door laanvdj »

Wij hebben in 2015 hier geslapen, http://www.moabutahlodging.com. In een redclif appartement .
Mooi appartement , met balkon, heerlijk na een dag wandelen. Wij waren wel met 2 koppels, dus dat scheelt in de prijs.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door markro »

Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door RuthdeLange »

RiverCola schreef:Wat gek dat ze zeer doen! Ik had dat juist altijd met die wax-dingen en inderdaad, die sluiten echt niet goed af. Misschien een stomme vraag, maar ben je goed geinstrueerd hoe ze erin moeten? In principe kan het niet hè, als ze naar je oor gemodelleerd zijn dat ze dan zeer doen. Maar de eerste dagen dat ik ze had deed ik ze er verkeerd in en toen deed het ook zeer.
Ja, ik heb wel een goede instructie gekregen (je moet ze draaiend inbrengen) en dan doet het ook geen pijn maar pas als ik op dat oor ga liggen en ik slaap meestal op mijn zij.... Vond het ook zo zonde van het geld. Maar ja.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door RuthdeLange »

Iedereen super bedankt voor de reacties. Denk dat we het dan toch maar gaan doen. Inclusief tax vind ik niets onder de 157 euro per nacht in Moab en omgeving. Heb ook al die housing/ B&B en lodge sites afgezocht maar die waren nog duurder (komen er NB en bookingskosten en administratiekosten en schoonmaakkosten en gewone taxes bij). Op het eerste gezicht lijken het lage prijzen tot je op de betaalpagina komt. Bij 1 huis bleek de prijs gebaseerd op 1 persoon en moest ik nog extra afrekenen voor mijn dochters (we gaan met 3). Zelfs dat Bowen motel en Inca inn zitten met tax rond de 159. Mij te duur dus op naar de cabin (met extra plugs...;-)
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door Felicitas »

Onder 157 euro per nacht incl. tax vind je wel bij Kokopelli Lodgings. Ze hebben diverse accommodaties, o.a. cabins.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou ook nog naar de KOA kunnen kijken, maar die ligt wel minder gunstig.

Is dit de enige plaats waar je eventueel in een cabin zou overnachten? Je kunt natuurlijk ook voor een paar tientjes 3 slaapzakken aanschaffen, dan heb je meer keuze wat cabins betreft (zoals bijvoorbeeld de cabins op Ruby's Campground bij Bryce).

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door RuthdeLange »

Felicitas schreef:Onder 157 euro per nacht incl. tax vind je wel bij Kokopelli Lodgings. Ze hebben diverse accommodaties, o.a. cabins.
Ik had deze al gezien. Inderdaad, was het alweee vergeten (maar 90 euro per nacht) Lijkt me een prachtige lodge maar het is al heel oud en heeft volgens de beoordelingen flinterdunne muurtjes (de goedkoopste optie) dus veel last van de buren (kun je horen praten en erger ;-)
Ja, ik weet het, ik ben hier ook moeilijk in (geluid).

Die slaapzakken is misschien een optie. Hoewel ik het wel zonde vind: 30 euro gewoon weer weggooien want je kunt ze niet mee naar huis nemen (waar ik trouwens stapels slaapzakken heb liggen alleen niet van die hele dunne)
Ruby's heeft toch geen cabins trouwens?? Want we gaan ook naar Bryce en daar heb ik ook nog niets geboekt.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door RuthdeLange »

Martin & Marianne schreef:Je zou ook nog naar de KOA kunnen kijken, maar die ligt wel minder gunstig.
Marianne
Marianne, de goedkope cabins van de KOA liggen ook vlak aan de weg en daarvan lees je op beoordelingssites wel heel veel negatieve geluiden (schijnbaar omdat de weg daar omhoog gaat). Ze hebben wel prachtige cabins achteraan het terrein maar die kosten dan weer 169 per nacht...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Ervaringen met Moab Valley RV resort

Bericht door Martin & Marianne »

RuthdeLange schreef: Die slaapzakken is misschien een optie. Hoewel ik het wel zonde vind: 30 euro gewoon weer weggooien want je kunt ze niet mee naar huis nemen (waar ik trouwens stapels slaapzakken heb liggen alleen niet van die hele dunne)
Wij kochten ze voor ongeveer 20 dollar per stuk. En ja, meenemen is lastig want ze nemen wel veel ruimte in. Wij hebben de kosten er wel uitgehaald.

ALs je toch die slaapzakken al hebt kun je ook nog wel een tent aanschaffen. :wink:
RuthdeLange schreef: Ruby's heeft toch geen cabins trouwens?? Want we gaan ook naar Bryce en daar heb ik ook nog niets geboekt.
Toch wel, zie https://www.brycecanyoncampgrounds.com/ ... on-cabins/
Wij zaten er in 2002; beviel goed.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer