San Francisco auto vs. openbaar vervoer

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jeanine_
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: San Francisco auto vs. openbaar vervoer

Bericht door Jeanine_ » 29 sep 2017, 06:02

markro schreef:
roelb schreef:Parkeren in San Francisco, zeker ten westen van Van Ness, is op veel plaatsen wel gratis, met name in het weekend en in de avonden. Gewoon street parking.

Verder zijn er wel wat plekjes ten oosten van Van Ness waar je voor een redelijk bedrag je auto een dag kan parkeren, denk aan $15 of $20/day. Op veel plekken is 2 hour street parking ook gewoon gratis, ook doordeweeks.
Zoals in iedere plaats/stad is het ook in San Francisco verstandig om naar de eventuele parkeerborden/parkeeraanduidingen te kijken. Weet ook goed op welke dag in de week je ergens wilt parkeren en op welk tijdstip, want de aanduidingen zijn legio.
Zo waren wij eens aan het einde van een vakantie in San Francisco en zowel mijn vrouw als ik lazen de borden, maar hadden niet helemaal helder welke weekdag het was en hadden na terugkomst bij de auto een boete wegens het parkeren op een dag, op een tijdstip, dat men de weg zou gaan schoonmaken.

Zomaar een paar voorbeelden van borden op het internet:
- http://sfcitizen.com/blog/wp-content/up ... 7-copy.jpg
- https://media.nbcbayarea.com/images/no_ ... e_hour.jpg
- http://4.bp.blogspot.com/-BBEerWpqgWQ/V ... Sign03.jpg

En laat niets zichtbaar in de auto liggen als je deze ergens tijdelijk achterlaat, ook niet als het voor een paar minuten is, of in een drukke/rustige straat. (Zelf door schade en schande wijs geworden.)

De borden kenden we al vanuit Los Angeles, maar hier staan er inderdaad nog meer!

vakantievierderUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door vakantievierderUSA » 07 okt 2017, 16:53

Wij willen van de zomer met ons gezin met 3 pubers een rondrit maken met een camper door west Amerika. Daarbij willen we 1,5 dag Los Angeles aandoen. Nu heb ik ergens gelezen dat via Silver Lion Service in San Francisco je een betaalbare privé rondrit kan boeken. Deze organisatie zit niet in LA. Is er zo'n service in LA waar we gebruik van kunnen maken? Ik heb begrepen dat alle High lights in LA ver uit elkaar liggen. We willen (vooral de kinderen eigenlijk :)) bijvoorbeeld graag naar walk of Fame, hollywood, Beverly hills, rodeo drive, venice beach etc. Ik heb geen idee hoe we deze dingen kunnen bezoeken. Onze camper zullen we niet makkelijk kunnen parkeren in LA. Heeft iemand tip voor organisatie waar je betaalbare privé rondritten kan maken? Camping van waaruit diverse high lights te bezoeken zijn? Iemand ervaringen met hop on bussen in LA. Is dat een optie? Of iemand nog andere ideeën/tips?

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 09 okt 2017, 11:07

Ik denk dat het goedkoper is om voor die anderhalve dag gewoon even een auto te huren. Kun je jezelf rondrijden en kost je misschien $70 aan huur.

vakantievierderUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door vakantievierderUSA » 11 okt 2017, 11:34

Dat is denk ik dan best optie, Bedankt!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer