Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Blont »

Nog minder dan een week en dan vertrekken wij...
We gaan dus de camper ophalen en kopen twee fietsen bij Walmart (of andere goedkope optie)
Via een deel van de kustweg reizen wij dan in twee dagen naar San Francisco waar wij een dag later 's morgens een tour hebben geboekt naar Alcatraz.
Deze tour begint om 09.00 dus om 08.30 verzamelen bij pier 33. Nu ligt onze camping net buiten SF (San Francisco RV resort) en het is bijna 30 km fietsen naar pier 33. Een beetje veel en een beetje vroeg....Voor later op de dag vind ik het geen probleem om terug te fietsen naar de camping maar heen liever niet zover.
Is het mogelijk dat je je fiets meeneemt in de metro (BART?) of trein om zo wat meer KM te overbruggen of mag/kan dat niet?
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door heidem »

Please observe all bike rules if you plan on taking a bike on a train. Although bikes are allowed on all trains at all times, there are some important exceptions:

Bikes are never allowed on crowded cars (there must be enough room to comfortably accommodate you and your bicycle)
Bikes are never allowed on the first car of any train
Bikes are not allowed in the first three cars during commute hours (7:00 to 9:00 AM and 4:30 to 6:30 PM)
Bikes are not allowed on escalators. Bicyclists must yield to other passengers and not block aisles or doors. If you are taking your bike on BART, it's your responsibility to know and follow all bike rules--please read them.
Bron: http://www.bart.gov/guide/bikes

Bike rules: http://www.bart.gov/guide/bikes/bikeRules
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Marenko »

Waarom ga je niet op Marin rv park staan? Dan kun je de fastferry naar SF nemen. Fietsen mogen dan gewoon mee. Staat er vol met fietsen :wink: je zit dan gelijk ook beter om te gaan fietsen.
In SF weet ik het niet zeker maar ik weet dat in andere steden de bussen voorop een soort fietsenrek hebben waarop je je fiets mee kunt nemen als je met de bus gaat. Ik dacht dat SF dat ook had maar weet het niet 100% zeker
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Marenko »

O ja, vergis je overigens niet in de stijlheid van de heuvels in SF daar is bijna niet tegenop te fietsen :wink: ik red het in ieder geval niet.
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Blont »

Waarom ga je niet op Marin rv park staan?
Omdat dit park niet te reserveren is... Ja, je moet een FAX sturen en die heb ik niet meer, mijn laatste fax heb in 1984 verstuurd... :lol: Niet echt van deze tijd zo'n reserveringssysteem.
Maar omdat we op zondag in SF aankomen wilde ik toch vooraf een camping gereserveerd hebben en dat werd SF RV park.
Je hebt inderdaad bussen die 2 fietsen voorop mee kunnen nemen, first come, first serve en zelf je fiets effe bevestigen. Nu zal dit geen rocketsience zijn maar doe dat maar even 's morgens in de spits en ik heb geen idee of er een bus in de buurt van de camping stopt.
De BART lijkt mij helemaal prima, even uitzoeken waar in SF hij stops heeft.
Bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Blont schreef:Omdat dit park niet te reserveren is... Ja, je moet een FAX sturen en die heb ik niet meer
Je kunt toch ook bellen?

Marianne
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Blont »

Ja inderdaad ik had ook kunnen bellen, maar vanuit Nederland wordt daar een prijzig iets en daar is, wat mij betreft, echt de mail voor uitgevonden....
Marin was wel mijn eerste keuze voor SF.
We zitten nu relatief rustig net ten zuiden van San Francisco, direct aan zee dus hopelijk wat vissen te zien...
En met de fiets en het OV naar Fishermens Warf gaat wel goedkomen. Ik had gisteren ook een mail aan BART gestuurd met de vraag of dit een spits trein is of dat we tegen de spits in gaan...Volgens BART zitten we tegen de spits in dus moet het fietsvervoer geen problemen opleveren en anders moeten de fietsen bij het station blijven staan.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Ron Notenboom »

De bussen in San Francisco hebben inderdaad een speciaal rek voor op de bus om fietsen mee te nemen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door SuzieQ »

Bellen naar Amerika is helemaal niet prijzig als je via 020 701 71 71 belt en dan volg je de instructies. Je typt eerst 001 en dan het Amerikaanse nummer en sluit af met #. Dit is lokaal tarief.

Bussen hebben inderdaad een fietsrekje voor op de bus.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Blont »

De bussen in SF kunnen inderdaad fietsen vervoeren op het rek voorop de bus. Helaas kunnen er maar twee mee dus als iemand anders ook de fiets mee heeft... Geen idee of dat druk is met fietsenvervoer??
Die maandag moeten we gewoon uiterlijk 09.00 op pier 33 staan voor de Alcatraz tour, vandaar onze tijdsdruk. Hierna maakt het allemaal niet uit en hebben we de dag aan onszelf. De fiets meenemen en dan rustig sightseeing doen in SF op de fiets, lijkt ons helemaal het einde, ondanks de hellingen :clap: we hebben als het goed is, 21 versnellingen en geen haast...
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Blont »

Zojuist toch Marin geboekt (gebeld, we zien het wel...) en daar was nog plaats.
Dit vooral ook omdat manlief naar een wedstrijd wil die op zondagmiddag wordt gespeeld, dan is vanuit SF RV resort niet echt makkelijk te bereiken.
Dus dan met de Fast-Ferry??
Wederom bedankt voor de tips...
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Marenko »

:thumbup:
Veel plezier!
Oh en volgens mij kun ke vanaf het stadium met de fastferry naar Marin park terug.
Blont
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2017, 15:27

Re: Fiets meenemen in openbaar vervoer San Francisco

Bericht door Blont »

Tijdens wedstrijddagen rechtstreekse verbinding met fast Ferry ... helemaal goed dus!
Nogmaals super bedankt voor deze tip!
Dus zondag over een week wedstrijd van the Giants, met de fastferry over. Maandag Alcatraz met OV en de fiets mee....lekker!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer