Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Morgen veel onweersbuien verwacht bij de Grand Canyon, wat te doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jesper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Morgen veel onweersbuien verwacht bij de Grand Canyon, wat te doen?

Bericht door Jesper »

Vandaag zijn we met regenachtig weer aangekomen in Tusayan. Vanmiddag niet veel bekeken van de Grand Canyon vanwege het weer, we hoopten morgenvroeg op beter weer zodat we dan een mooiere indruk zouden opdoen. Echter blijkt nu dat morgen de hele ochtend zeer waarschijnlijk onweersbuien zullen zijn en helaas moeten we in de middag alweer door naar onze volgende bestemming in Kingman. Een beetje last minute, maar wellicht dat hier iemand het toch nog leest en ons tips kan geven. Wat zouden jullie adviseren morgenvroeg te doen?

We zijn namelijk aan het overwegen om dan morgenvroeg de canyon maar over te slaan en bij het hotel wat te sporten en eerder richting Kingman te vertrekken, met een tussenstop bij Bearizona.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Morgen veel onweersbuien verwacht Grand Canyon, wat te doen?

Bericht door Tipsy_1 »

Wat rondlopen in Williams? Is best een gezellig stadje.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Morgen veel onweersbuien verwacht Grand Canyon, wat te doen?

Bericht door Inges »

Misschien komt het door mijn beroep (ik ben fotograaf) maar ik zou juist gaan met onweersbuien. Zeker als het buien zijn. Saaie blauwe luchten kun je thuis ook zien. Maar naderende buien boven de Grand Canyon. Ik teken ervoor als ik er ben! Wees wel voorzichtig maar ga! Je hebt niets te verliezen ;-)

Afbeelding
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Morgen veel onweersbuien verwacht bij de Grand Canyon, wat te doen?

Bericht door elninjoo »

Gewéldige foto!!! Daar zou ik 'n moord voor doen!! :thumbup:
Ik zou dus ook gaan voor de mogelijke fotokansen en gewoon niet ver bij de auto vandaan lopen, maar je kunt overal parkeren dus das geen probleem. Maar dit is zoveel spectaculairder dan met 'n flets blauw luchtje er achter!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Morgen veel onweersbuien verwacht bij de Grand Canyon, wat te doen?

Bericht door Martin & Marianne »

Precies, gewoon gaan! De eerste keer dat wij er waren hadden we tgeen de middag een onweersbui. Dat levert schitterende plaatjes op (hoewel die het niet halen bij de foto hierboven :wink: ).
Een zonsopkomst zou mooi zijn, maar dan moet je wel vroeg zijn, dat zal wel niet meer lukken.
Ik zou het park in gaan en de bus naar Hermits Rest nemen. Als het redelijk weer is kun je bij de viewpoints uitstappen voor het view point of naar het volgende viewpoint lopen. Regent het dan blijf je lekker zitten en drink je iets warms aan het eindpunt. En wellicht dat je dan op de terugweg (dan zijn er wel minder stops) nog even uit kunt stapppen.

Ik neem aan dat je de oostkant al gedaan hebt op weg naar het park? Dan zou ik nu de auto laten staan (in Tusayan of bijvoorbeeld bij het visitor center) want je kunt niet overal parkeren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer