Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

CA-1S Fort Bragg - San Francisco: Moeite waard?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

CA-1S Fort Bragg - San Francisco: Moeite waard?

Bericht door WeernaardeVS »

Gedurende onze trip volgend jaar juli/augustus rijden we vanuit Olympic NP min of meer langs de kust terug richting San Francisco. Ik twijfel over het stuk Fort Bragg - San Francisco. Tot Point Reyes is het al zo'n 3,5 uur bij 137 miles. Klinkt als een bochtig weggetje dat niet erg doorrijdt. :wink:
Maar, is het de moeite waard? Point Reyes lijkt mij erg leuk, maar als dat het enige is op dat stuk, dan lijkt een andere route handiger.

Het eerste stuk langs de kust stoppen we regelmatig om wat wandelingen te doen of een stadje te bekijken. Redwood NP is ook opgenomen in de route.

Wie heeft dit stuk tussen Fort Bragg en SF al gereden? En wat vond je ervan?
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: CA-1S Fort Bragg - San Francisco: Moeite waard?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben het voor een deel gedaan, in 2 dagen, met een lus naar Ukiah voor de overnachting. Zie daarvoor ons 2015-verslag bij en 20 en 21 juni. Het is zeker de moeite waard, maar ik kan het niet vergelijken met het Oregon-deel.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan

Ja, jullie verslag had ik al gezien en gelezen. Erg leuk. De zeehonden bij Russian River lijken mij leuk om te zien, maar wij komen er dan rond half augustus. Weinig kans op kleintjes lijkt mij.
Dieren kunnen bij ons altijd wel rekenen op enthousiasme. Ik denk dat mijn dochter (16) bij de vuurtoren zal zeggen "alweer een vuurtoren". :wink:
Zitten er nog stukken in waar je een leuke wandeling kunt maken?
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Peterentruus »

Salt point state park is zeer de moeite waard.
Op dag 11 van ons verslag van 2016 staat het stuk dat wij gereden hebben tussen SF en Fort Braggs.
Wellicht heb je er wat aan om je keuze te bepalen.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik vond een erg mooie route tussen Fort Bragg en SF.
Wij deden het op 1 dag, maar het was keuzes maken.
Zoals je zelf al afleidde uit de reistijden, het is een erg bochtige weg en er is best wel veel te zien/doen.
Achteraf bekeken zou ik hier liever 1 dag extra gehad hebben.

Misschien heb je iets aan ons verslag van 2016.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
WeernaardeVS
Amerikafan

Salt point state park is zeer de moeite waard.

Komt op ons lijstje. :D . Ik heb genoten van jullie verslag.

Ingrid, jullie verslag (en ook de andere verslagen) had ik al gelezen. Heel mooi! Jammer dat Point Reyes in de mist zat, het lijkt mij namelijk ook heel mooi. Gelukkig hebben jullie ook andere mooie plekken gezien op dat stuk.

Veel tijd zullen wij er ook niet voor hebben, maar ik ga er nog even op puzzelen. Door jullie blogs denk ik dat het te jammer is om er helemaal niets van te zien.
Nick39
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nick39 »

Wij hebben HW1 vanaf Eureka tot ongeveer Point Reyes gereden met een camper. Wat ons betreft minstens net zo mooi als het zuidelijke stuk. Lekker rustig. Ja, de weg is bochtig maar zelfs met een camper prima te doen.

We vonden Mendocino een heel leuk dorpje en in Elk een tussenstop gemaakt voor Greenwood State Beach. We hebben bij Point Arena de vuurtoren bezocht. Mooie vergezichten! Net voor sluitingstijd kwamen we langs Fort Ross. Leuk om daar snel nog even binnen te kijken, maar daar hadden we best wat meer tijd willen besteden. In Jenner zijn we afgebogen naar Duncans' Mills. Leuk dorpje dat authentiek oogt.

Hitchkock-fan's buigen af naar Bodega om even bij de school te kijken. Het stuk vanaf Tomales naar Olema was prachtig. Een aantal goede oesterrestaurants (bijv. in Marshall).

Heel veel plezier :-)
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij hebben in Fort Bragg overnacht in een B&B en zijn de volgende dag doorgereden tot in San Francisco via de kust. Spijtig genoeg hadden wij die dag slecht weer daardoor was het ook mistig ,maar dat maakte het ook wel een beetje speciaal. Als je het Glass beach bezoekt in Fort Bragg heb je wel mooi weer nodig want in de regen lijkt het een gewoon stukje strand. :( Maar spijt hebben we zeker niet dat we die route gereden hebben.
WimrEm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door WimrEm »

Zitten nu in Seacliff at the Buff in Gualala te genieten op ons terras. Hebben de kust vanaf Lincoln City in Oregon tot San Francisco meerdere keren in verschillende richtingen gereden. Genieten elke keren weer volop en vinden het stuk tussen Fort Bragg en SF zeker de moeite waard. Zeker als je af en toe het strand op gaat.
Nick39
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nick39 »

Nati schreef: Als je het Glass beach bezoekt in Fort Bragg heb je wel mooi weer nodig want in de regen lijkt het een gewoon stukje strand.
Nou... wij waren er met prachtig weer en ook toen leek het gewoon een stukje strand. Kan zijn dat we niet goed hebben gekeken, maar die stukjes glas leken allemaal verdwenen 8)

Oh en Laguna point in MacKerricher State Park net boven Fort Bragg. Ook een aanrader!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer