Wat doen met pubers bij Moab?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Wat doen met pubers bij Moab?

Bericht door Renée76 »

We hebben volgend jaar 4 nachten Moab geboekt, drie volle dagen dus. We komen van capitol reef en we gaan naar monument valley. Omdat we een monument valley ook weer ruim de tijd hebben kan ik van die rijdag ook nog wel wat tijd bij moab doorbrengen.
Maar wat zijn aanraders om daar te doen. Met twee kinderen van 11 en 14. Het zijn geen helden. Kalmpjes in een boot doen ze wel, maar een wilde rivier afzakken gaat niet gebeuren. Ik wil echter ook niet drie dagen wandelen met ze. Ik zoek dus wat tips.
Anonymous123

Re: Wat doen met pubers bij moab

Bericht door Anonymous123 »

Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Wat doen met pubers bij moab

Bericht door theborgh »

https://moabcowboy.com/
Hell's Revenge tour, is zo gaaf.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wat doen met pubers bij moab

Bericht door Vito »

Renee, je dag kan volledig worden gevuld met de route van Moab naar Monument Valley. Er is zoveel te zien onderweg dat wij zelfs nog keuzes moesten maken.
In volgorde: house on fire, Natural Bridges National Monument, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods, Gooseneck SP en Mexican Hat.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat doen met pubers bij moab

Bericht door Martin & Marianne »

Onze dochters vonden de Fiery Furnace walk geweldig, zie daarvoor ons 2008-verslag.

En in aanvulling op Vito: Canyonlands de Needles sectie.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wat doen met pubers bij moab

Bericht door Renée76 »

Bedankt allemaal

We hebben het san juan hotel in mexican hat. Twee nachten. We wilden in de ochtend gaan paardrijden in monument valley. Ik denk dat we dan ook het merendeel gezien hebben. Daarna zouden we mexican hat nog kunnen bezichtigen.

Marianne, ik las in jullie 2008 verslag dat jullie twee dagen bij moab deden en 1 nacht bij mesa verde, is dat een betere verdeling dan drie volle dagen moab? Die wandeling die jullie bij mesa verde deden leek me namelijk ook wel wat.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wat doen met pubers bij moab

Bericht door Renée76 »

Als we 1 dag aan arches besteden en 1 dag aan canyonlands zit je dan ongeveer goed?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wat doen met pubers bij moab

Bericht door Mrvanilla »

Ja dan zit je best goed hoor. Vergeet bij Canyonlands niet het aangrenzende Dead Horse Point State Park te bezoeken, ook erg de moeite!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat doen met pubers bij moab

Bericht door Martin & Marianne »

Renée76 schreef: Daarna zouden we mexican hat nog kunnen bezichtigen.
Daar is niet zo veel te zien.
De San Juan Inn zag er leuk uit. Wij waren er dit jaar maar kwamen in het donker aan en vertrokken alweer vroeg en hebben dus eigenlijk alleen maar onze kamer gezien.
Renée76 schreef:Marianne, ik las in jullie 2008 verslag dat jullie twee dagen bij moab deden en 1 nacht bij mesa verde, is dat een betere verdeling dan drie volle dagen moab? Die wandeling die jullie bij mesa verde deden leek me namelijk ook wel wat.
Dat is een lastige vraag. Mesa Verde is zeker interessant om te doen, maar het betekent wel meer rijden. Misschien een volgende keer meenemen in een rondje met Colorado? :wink: Die 3 dagen Moab is wel lekker; je hebt daar altijd te weinig tijd.

Wat de verdeling tussen Arches en Canyonlanads betreft: is natuurlijk afhankelijk van wat je gaat doen, maar zeker als je de Fiery Furnace Walk zou doen, of de wandeling bij Devils Garden, zou ik wat meer tijd uittrekken voor Arches. Misschien een ochtend en het begin van de middag voor Canyonlands en daarna nog naar Arche, bijvoorbeeld voor een zonsondergang bij Delicate Arch.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wat doen met pubers bij Moab?

Bericht door Renée76 »

Haha zo blijf ik reizen plannen

Ik heb begrepen dat je de fiery furnace wandeling onder begeleiding kunt doen of niet. Is dat wel aan te raden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat doen met pubers bij Moab?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het niet zonder begeleiding doen, verdwalen is erg gemakkelijk daar en bovendien weet je niet waar je wel en niet langs kunt en hoe je het beste bepaalde stukken kunt beklimmen. De ranger vertelt bovendien veel interessante dingen.
Wij konden het toen ter plekke reserverne, maar tegenwoordig moet je dat online doen. Zie ook hier.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat doen met pubers bij Moab?

Bericht door PSVwally »

Je kan ook eens avontuurlijk doen. Huur een jeep en ga via de zandwegen naar Canyonlands NP.
Daika
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 apr 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wat doen met pubers bij Moab?

Bericht door Daika »

Wij zitten volgend jaar ook 3 à 4 dagen in Moab. Er is zoveel te doen dat ik nog twijfel om langer te blijven.
Mijn dochter van 13 gaat ook mee.
Fiery furnace walk in Arches staat zeker op het programma
verder willen we een half day calm water cruise boeken: zie https://navtec.com/halfday-trips/calm-water.html
En een jeeptour in ofwel Moab ofwel Canyonlands
https://navtec.com/halfday-trips/island ... lfday.html
https://navtec.com/halfday-trips/arches-safari.html

En verder natuurlijk nog wat trails die we zeker willen doen.

Ik denk dat pubers zich hier niet mee vervelen. Bovendien kom je zelf op plaatsen die iets minder toeristisch zijn.
plume
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 17 aug 2010, 20:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wat doen met pubers bij Moab?

Bericht door plume »

De Fiery furnace walk is niet alleen voor pubers hoor, ook de "oudjes" doen het hier nog best.
Super leuke tocht die wij in 2011 gedaan hebben. We hoopten hem dit jaar weer te lopen, maar ivm de werkzaamheden in Arches kan je niet online reserveren alleen ter plekke. We gaan het in ieder geval proberen.
Zie hier in ons verslag http://maartenenmarianne8.blogspot.nl/2 ... chive.html
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Wat doen met pubers bij Moab?

Bericht door Renée76 »

welke wandeling is bij mesa verde aan te raden. er zijn twee korte las ik en 1 lange. is de lange wandelingen ook voor kinderen nog te doen?
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Wat doen met pubers bij Moab?

Bericht door theborgh »

Probeer in Mesa Verde TICKETS FOR RANGER-GUIDED TOURS OF CLIFF PALACE te krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer