Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door RuthdeLange »

Omdat de temperatuur in dit park vaak erg hoog schijnt te zijn in de zomer, willen we hier maar 1 wandeling maken. We rijden natuurlijk wel de hele route, maar ik twijfel over de wandeling die we het beste kunnen kiezen: die naar White domes, de Rainbow vista wandeling of de wandeling naar de Fire wave. Iemand deze alle drie gelopen? Welke is het mooiste? Ik wil het zo plannen dat we daar het einde van de dag zijn, omdat schijnbaar dan de kleuren het beste er uit komen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Wandeling in Valley of Fire Park

Bericht door PSVwally »

Ik heb de white domes trail en de silica trail gelopen en de 1e vond ik vele maaien mooier. Fire wave was helaas toen afgesloten. Rugzakje met wat eten en voldoende water mee en het is goed te doen
gastxyz

Re: Wandeling in Valley of Fire Park

Bericht door gastxyz »

Ik heb ze alle 3 gedaan. White Domes is de mooiste.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Wandeling in Valley of Fire Park

Bericht door Trails »

Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door markro »

De White Domes Trail is misschien al weer open als jullie het park bezoeken. Het is een fraaie wandeling met veel diversiteit aan landschap. Zeker een aanrader.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door flex123 »

Welke trail is het meest de moeite waard dan? Ben er morgen.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door markro »

Bijvoorbeeld de Fire Wave Trail en/of de Petroglyph Canyon via de Mouse's Tank Trail.
Neem ruim drinkwater mee, denk daar niet te licht over.
Veel plezier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door flex123 »

Vandaag angels landing gelopen in zion met 2liter water en halve liter gatorade met 35graden. En het is allemaal op gegaan. Tig keer ingesmeerd en nog kei verbrand haha, maar het was de moeite waard.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt voor jullie reacties. Zijn de wandeling rainbow vista en the wave vergelijkbaar?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door Martin & Marianne »

Toen wij er waren was er een deel afgesloten, dat kan je keuze ook beïnvloeden. Zie http://parks.nv.gov/parks/valley-of-fire voor meer informatie.

Marianne
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door flex123 »

Ik heb vandaag de fire wave trail in een uurtje gelopen met gevoelstemperatuur van 50graden, heerlijk haha. Echt warm en een liter water gedronken, maar het was de moeite, zelfs nog een kangaroemuis gezien, maar kreeg em helaas niet op de foto.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door RuthdeLange »

Flex, heb jij de rainbow vista ook (ooit) gelopen? Welke van de 2 vond je mooier?
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door flex123 »

Nee, vond 1 trail wel genoeg, had smorgens ook al watchmen trail in zion gelopen en het was te warm. En moest nog naar vegas rijden daarna.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door Inges »

Als ik dit kaartje bekijk: http://parks.nv.gov/forms/Valley_of_Fir ... -02-10.pdf waar kun je dan wandelen naar de Fire Wave? Of kijk ik daar zo dom overheen?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, je kijkt er niet dom over heen. Hij staat niet op deze kaart uit 2014. De trail is heel makkelijk te vinden.
See the magic for yourself on Fire Wave Trail, which is 1.5 miles round trip with 175 feet of elevation change.

Fire Wave Trail is a newer trail in Valley of Fire State Park that does not appear on some park maps. Begin from Parking Lot #3, the final parking area on White Does Road before it ends by White Domes Trail. Cross the road from the parking area to the signed start Fire Wave Trail and head northeast down a sandy slope.
Martin
MichaWinter
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2006, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door MichaWinter »

Wij hebben afgelopen vrijdag de Fire Wave trail gedaan en hebben er ongeveer drie kwartier over gedaan. Gelukkig was het die dag niet heel heet. We waren er eind van de middag en mede doordat de zon al wat lager stond, was het erg mooi. Absoluut de moeite waard!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door Inges »

Zojuist staat er op Facebook: "The Fire Wave trail will be closed today (September 17) until further notice. We're sorry for any inconvenience and hope to be opening the trail back up soon."

Geen idee waarom. Dat schrijven ze er niet bij.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door Martin & Marianne »

Er wordt daar iemand vermist. Er is daar een zoekactie aan de gang
I drove out at 6 last night and there was a huge police presence at the Fire Wave parking lot. Search and rescue command center, mounted police trailers, tons of personnel and helicopters overhead, with a group of civilians and their vehicles there also. Drove and hiked around for over an hour, came back by and everyone including the civilians were still there
Martin
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door Marenko »

Gisteren waren wij in Valley of Fire. De persoon is nog steeds vermist en er wordt nog steeds gezocht. Het zoeken gebeurt door vrijwilligers. We hebben gisteren met 1 van die mensen staan praten. De auto van de mensen stond op de parkeerplaats van de Fire Wave, de vrouw van de man is uiteindelijk uitgekomen bij de ingang van Valley of Fire aan de oost ingang. Ze verwachten dat de man dus ergens tussen de Fire Wave en de oostingang van Valley of fire moet zijn. Gisteren dus ervaren wat voor gebied en hoe groot dat is. Lijkt me een hele klus om dan iemand te vinden, die hoogstwaarschijnlijk niet meer in leven is.
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wandeling in het Valley of Fire State Park.

Bericht door nancywittebols »

Was er een paar dagen geleden en heb ze alle 3 gedaan.
Rainbow Vista vond ik de minst mooie. De Fire Wave is mooi, maar hier kun je nog prachtige dingen ontdekken, wanneer je verder wandelt. Heb hiervoor de blog van Kalaman bestudeerd en de GPS punten gevolgd. Niet allemaal even gemakkelijk, maar dat maakt het spannend.
Maar mijn favoriete wandeling is nog steeds ( reeds 2 keer gedaan) the White Domes trail, met ook hier weer de opmerking dat je ook eens het pad moet verlaten. Ga eens kijken in andere kleine canyons, loop eens hogerop, ga eens aan de achterkant van de grote rotsen kijken. soms prachtige kleuren en vormen te ontdekken.
Het blijft een van mijn favoriete staatsparken.
Nog iets: wanneer je parkeert om Rainbow Vista te wandelen, ga gewoon van de parking af naar andere kant van de baan en ga de kleine kleurrijke canyons bekijken, die maar een paar meters verder liggen. Je zult wel al voetstappen zien van de vorige "ontdekkers".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer