Hoeveel dagen verblijven in het Yosemite NP?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hoeveel dagen verblijven in het Yosemite NP?

Bericht door uncas »

Eerste keer daar. Geen flauw idee hoeveel dagen ik moet boeken om de mooiste dingen te zien (valley/glacier point).

Nog tips? Wel maximum drie dagen daar, vervolgens ook naar Sequoia NP, ook daar zijn alle tips welkom!

thx
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: hoeveel dagen Yosimite??

Bericht door DennisS »

Wij hadden afgelopen jaar 2 dagen. Vonden wij ruim voldoende. Zelfde overigens als in Sequoia NP. Daarna zijn we doorgereden naar Mammoth Lakes via de Tioga Pass. Ook echt een aanrader. Zelden zo'n mooie rit gehad.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: hoeveel dagen Yosimite??

Bericht door Old Faithful »

Dat is moeilijk te zeggen. Het hangt nogal af van wat je wilt doen.
Overigens lees ik in je voorsteltopic dat je in februari wilt gaan. Houd er dan rekening mee dat je in beide parken met winterse omstandigheden te maken kunt krijgen. De Tioga Pass en Gacier Point Road (vanaf Badger Pass, het skigebied in Yosemite) zullen zeker gesloten zijn, evenals Kings Canyon Road. Je kunt ook te maken krijgen met sneeuwkettingenverplichting, terwijl de verhuurder sneeuwkettingen op de huurauto niet toestaat.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: hoeveel dagen Yosemite??

Bericht door Martin & Marianne »

Het is Yosemite.
Wij zijn er wel eens een week geweest. En meerdere keren 2 of meer dagen. En we hebben nog lang niet alles gezien. Ik zou zeggen minimaal 2 maar liever 3 nachten dus 2 volle dagen. Hoe is je route? Zit daar ook de Tioga Pass in? Wil je wandelen? andere activiteiten ondernemen? Wanneer ben je er?

Als het februari is lees ik nu, dan wordt het een heel ander verhaal. Zeker geen Tioga Pass en geen Glacier Point.
Wat ligt er vast?

Kijk eens op de NPS-site en dan met name naar de informatie over de winterperiode: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/winter.htm

Marianne
uncas
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 sep 2017, 19:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: hoeveel dagen Yosemite??

Bericht door uncas »

:thumbup:

Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoopte eigenlijk dat de sneeuw tegen dan al weg was. Nu begin ik te twijfelen. De reis moet zeker doorgaan voor april (werkomstandigheden) en wilde spring break vermijden. We gaan ook nog naar LA en Las vegas...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoeveel dagen verblijven in het Yosemite NP?

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me heel mooi om in de winter naar Yosemite te gaan maar je moet wel een alternatief achter de hand hebebn.
Kijk eens naar de verslagen van Kalaman voor andere gebieden in die periode.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer